DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná
Kromě Ferrari vyjadřuje často nesouhlas s budoucími plány Formule 1 také Mercedes. Nyní jeho sportovní ředitel Toto Wolff hrozí založením konkurenčního šampionátu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Pepan
11:34 21.03.2018 83.208.30.XXX
S ohledem na celkovou produkci traktorů a celkovou produkci vozů Ferrari je jasné že častěji uvidíš traktor. Kdyby ale všechny fabriky vyrábějící traktory hospodařily s takovým ziskem jako Ferrari, mohly by oblíznout všech deset. Nebo si myslíš, že Ferko je ve ztrátě tu F1 provozuje z nostalgie a akcionáři Fiatu to vždycky odkývají ze setrvačnosti? A uvědom si, kolik přitáhne Ferrari do tribun diváků a kolik třeba Sauber? Podívej se někdy na to, v čem jsou oblečeni. Nebo si myslíš, že i fanoušci Sauberu si radši koupí triko Ferrari? Pomalu začínám věřit tomu, že odchod Ferrari a Mercedesu bude nejschůdnější řešení. Samozřejmě se musí počítat s tím, že si odtáhnou do nové série i své odběratele. A teď si vem, že by se tam zrealizovalo to, co Ferrari propagovalo před časem - nasazení třetího, zákaznického vozu. V tu ránu by startovní pole nové série mohlo mít i osmnáct míst na startu, a stará série? A to pochybuji, že by Renault zůstal, protože by vlastně neměl proti komu závodit. Volných tratí je po světě neurekom a pokud by promotér nové série nabídl atraktivnější podmínky, Liberty by zůstaly akorát oči pro pláč a název Formule jedna. Trochu málo na to, kolik za ten projekt Berniemu zaplatili. a jestli se utěšuješ tím, že by odcházející týmy někdo nahradil, tak jsi naivní. Ti potenciální zájemci to mohli udělat už dávno, tak proč tam nejsou? a pokud se slevní F1, odejdou sponzoři, klesne sledovanost a bude sice více sportu, ale i méně peněz a možná i odejdou slavní piloti, kteří taky tu F1 tvoří.
tom11
11:27 21.03.2018 185.156.121.XXX
jako skoro všechno má i tohle dvě strany téže mince. jednou stranou je promotér, který rozděluje prachy a společně s FIA určuje celková pravidla. na straně druhé jsou ti, kteří do toho sportu investují vlastní ( nebo sponzorské ) prostředky, musí při tom ta daná pravidla respektovat. to je celé. tohle musí být ve vzájemném souladu. pokud se jednotliví aktéři na obou stranách na tomto neshodnou, je jediným východiskem pro tým, který se zněním pravidel či rozdělováním financí nesouhlasí, prostě F1 opustit. bylo by to škoda, ale na druhou stranu jsou úlohy jasně dané a pokud jeden bude mluvit do práce toho druhého, je to špatně.
Situs
11:25 21.03.2018 85.70.164.XXX
Rovnoměrnější dělba příjmů a rozpočtový strop není o unifikaci. A ani levnější motor nemusí být hned o unifikaci. Jen to jsou věci kde Ferrari a Mercedes v konkurenceschopnosti ztrácí nejvíce své trumfy, F1 se chce z honitby za utrácením dostat ke kvalitně utracenému dolaru, a to je prostě pro velikány problém.
jon
11:14 21.03.2018 194.228.59.XXX
V tom se asi nikdy neshodneme. Podle mě hraje Liberty vabank. Možná mají domluveno, že jim Honda (nebo Renault) případně dodá nějaký unifikovaný motor, který prostě dají všem, uvolní možnost sdílet šasí s ostatními týmy (aby se zaplnil rošt) a nějak se to pokusí překlenout. Což by mělo fungovat, pokud nebude vedle něco lepšího. Nehledě na další fakt, že s F1 je díky automobilkám svázaná spousta pozornosti díky sponzorům, kteří se vytratí s nimi. Když se pojedeš podívat na velkou cenu, tak uvidíš, že tam je spousta atrakcí od velkých sponzorů stájí nebo přímo od velkých stájí. Nechci říct, že to po jejich odchodu bude vypadat jako na MČR, ale bude to hodně poznamenané. K tomu úpadek sledovanosti = menší příjmy a ti menší budou nadále chtít laciné motory, svých jistých 50-100 milionů za rok a propagaci série, kvůli svým sponzorům. Jinými slovy je asi fajn, že si Liberty teď střádá pro strýčka příhodu. Pokud by nastal scénář odchodu automobilek, bude toho muset dotovat více, než by se jim zdálo.
jako
11:07 21.03.2018 185.51.250.XXX
Bez debat je jasny ze Ferrari by kapital i personal na to melo. Zviditelneni by to prineslo,ale minimalne prvnich pet let by se jim to nevyplatilo,teda pokud by se to udrzelo(kdyz ne tak by to byl prusvih).Jen vyvoj te serie by trval rok dva,sepsani smluv s okruhy, tv ,sponzory.A to nejdulezitejsi sehnat tymy,ktere by do toho sly..Ale pochybuju ze by se jich tam nejak moc hrnulo.Kdyz by jim sefovalo Ferrari a pokud by chteli zachovat formulovy neunifikovany sampionat asi s se stavajicimi motory.
A pak je tu samozrejme stranka veci,jak by to vnimala verejnost.Kdyby Ferrari opustilo F1 ,bez poradnych uspechu(uz je to deset let)tak by si na nich vsechny moto servery a casopisy smlsly.Urcite by se to resilo hodne v mediich a utrpela by tim jak povest Ferrari jako zavodniho tymu ,tak by to mohlo zamavat s hodnotou Ferrari na burze.A to je ta ekonomicka cast o ktere jde hlavne jejich sefovi.Jako prijit z roku na rok o tech 90 mil plus treba 30 za umisteni v PK(ted nevim kolik dostanou za lonsky rok za druhe misto) .A hned na to rozjet nejakou svou serii se jim proste nemuze vyplatit.
A prodej jejich aut ,vubec nezalezi na tom jake maji uspechy.Ferrari delaji ,pro me,nejlepsi a nejhezci auta na svete.Ty budou mit uspech a zisky porad,ale jde o cely koncert FIAT - CHRYSLER a tam si myslim ze by ani nejake predstavenstvo nedoporucovalo zakladat vlastni serii pod zastitou Ferrari.
A pak je tu samozrejme stranka veci,jak by to vnimala verejnost.Kdyby Ferrari opustilo F1 ,bez poradnych uspechu(uz je to deset let)tak by si na nich vsechny moto servery a casopisy smlsly.Urcite by se to resilo hodne v mediich a utrpela by tim jak povest Ferrari jako zavodniho tymu ,tak by to mohlo zamavat s hodnotou Ferrari na burze.A to je ta ekonomicka cast o ktere jde hlavne jejich sefovi.Jako prijit z roku na rok o tech 90 mil plus treba 30 za umisteni v PK(ted nevim kolik dostanou za lonsky rok za druhe misto) .A hned na to rozjet nejakou svou serii se jim proste nemuze vyplatit.
A prodej jejich aut ,vubec nezalezi na tom jake maji uspechy.Ferrari delaji ,pro me,nejlepsi a nejhezci auta na svete.Ty budou mit uspech a zisky porad,ale jde o cely koncert FIAT - CHRYSLER a tam si myslim ze by ani nejake predstavenstvo nedoporucovalo zakladat vlastni serii pod zastitou Ferrari.
jon
11:03 21.03.2018 194.228.59.XXX
K tomu vede, ale jen jedna cesta. Unifikace. A to tam pak zůstanou jen největší zoufalci. Suverenitu má v DNA kromě továrních stájí i RB, McLaren, Williams a Sauber. Ocenil by to tak možná Haas, Force India a Toro Rosso (RB by vyšla juniorka levněji). Případně stáje typu Manoru, Caterhamu, HRT a podobní, které finanční politika F1 dohnala ke krachu ...
Do konkurenční série by šlo více stájí. Když dostanou finanční jistotu na provoz svého zázemí a motory zadarmo od promotéra, tak by mě nepřevapilo, kdyby se tam zvedla větší půlka roštu.
Hondě stačí trochu pomoci a jakmile se dostane na dostřel výkonem, rád tam půjde i RB s TR. Proč by jezdili druhou ligu? To není jejich DNA.
Do konkurenční série by šlo více stájí. Když dostanou finanční jistotu na provoz svého zázemí a motory zadarmo od promotéra, tak by mě nepřevapilo, kdyby se tam zvedla větší půlka roštu.
Hondě stačí trochu pomoci a jakmile se dostane na dostřel výkonem, rád tam půjde i RB s TR. Proč by jezdili druhou ligu? To není jejich DNA.
jon
10:57 21.03.2018 194.228.59.XXX
Chceš sport? Musíš o sérii níž. F2, F3 a F4 jsou pohárovky, tam je to ještě jakš takš o pilotech. F1 je show a drahá reklama mocných. Ale v podstatě je o tom celý motorsport už od motokár. Talent je fajn, ale bez peněz není šance ho rozvinout.
Dva nejsilnější (+třetí, který se zatím nevyjádřil) do toho sportu vkládají to, co Liberty požírá pro své potřeby a ještě má hloupé řeči.
Dva nejsilnější (+třetí, který se zatím nevyjádřil) do toho sportu vkládají to, co Liberty požírá pro své potřeby a ještě má hloupé řeči.
Pikaso
10:29 21.03.2018 77.104.216.XXX
Mě to nepřipadá tak, že si TW mete cestičku do jiné série. Podle mě si mete dálnici pro vyjednávání společně s F, aby taky dostali nějakej milodar, protože není žádným tajemstvím, že ani akcionářům M se nelíbí milodary pro F, když oni samy do F1 musí sypat takový balík. Pepane podle mě to není o kopání do F jak často píšeš, podle mě je to zoufalej pokus F ubránit si alespoň část milodarů, protože ani akcionářům Fiatu se nelíbí, že by celej koncern měl najednou vytáhnout z kapsy 90 miliard, o které by přišli. A co si budeme povídat, celá slavná značka F by už dnes možná ani neexistovala pokud by se nastala součástí koncernu Fiat. Vyrábět jenom luxusní supersporty a dělat F1 asi moc peněz nevydělá. proto se většina takových úzce specializovaných automobilek stává členem koncernů, které vyrábějí auta díky jejichž prodeji lze udržet na živu i ty často jenom prestiží předražená autíčka. A ať chceš nebo ne F by samo o sobě již dávno zaniklo, a proto se tě zeptám, kolik aut F denně vidíš na českých silnicích nebo i v Německu, Rakousku nebo i v domovské Itálii ???? Upřímně řečeno, to v Čechách vidím častěji na silnici I/třídy traktor než F.
Pepan
10:23 21.03.2018 83.208.30.XXX
Já si myslím že v prvé řadě se šprajcují všichni výrobci motorů, i když ne všichni veřejně. Do hybridů se nastrkaly neskutečné peníze a výrobci chtějí své investice zhodnotit. Termín do konce roku 2020 je asi krátký a proto chtějí stávající motory ponechat. A bohužel se na ně bude muset brát ohled, protože to jsou oni, kdo do toho nastrkali největší balík peněz. Samotnému se mi to nelíbí, ale je to svět obchodu a o sport jde až na dalším místě.
Pikaso
10:13 21.03.2018 77.104.216.XXX
Nejsem si zcela jistej, ale srovnáš jabka z hruškama, nebo spíše v tomto případě diamanty se sklíčkama. Jak konkrétně se jim Ferrari Days vyplatil ???? Není to pouze reklamní promo akce, která peníze pořadateli žere a né přináší ??? Možná přinese kontrakt na několik aut, ale že by generovala takové zisky si prostě nemyslím.
Pikaso
10:04 21.03.2018 77.104.216.XXX
Promiň, ale trochu jsem tě asi nepochopil. Přečtl jsem to a nějak se mi zdá, že píšeš o tom jak F odejde z F1 a tam udělá to co chce udělat Liberty v F1 ??? Tak jak to píšeš, nechápu na co si u F stěžují, nebo špíše ty zde. Pokud udělají novou sérii a budou dávat více peněz týmů a zkrouhnou promotéra (chápu tak, že promotérem by byli oni samy) pak by zkrouhli samy sebe. Pak tedy nerozumím o co jde ???? Chápu, že měnit zase motory je nesmysl. Vždy to přináší nové obrovské výdaje a opustit něco na čem léta pracovali a dělat od nuly něco nového by se mi taky nechtělo. Na druhou stranu si, ale prostě myslím, že na motorech se dohodnou a půjde jenom o ty prachy. Proto si myslím, že nová série prostě nebude. Navíc z článku výše jsem nezískal dojem, že by M chtěl dělat novou sérii. Spíše jsem to pochopil tak, že by se vrhli na WEC, nebo formuli E, nebo prostě do jiné existující série.
GRAHAM
09:49 21.03.2018 77.236.218.XXX
Myslím že to možný je. Problém je imho jinde. Ferrari ví, že když kývne poprvé, ztratí veškeré ty super-výhody a to i do budoucna. Ono stejně tyhle týmy budou mít vždy více peněz, tam jde ale i o vliv do budoucna.Tam je imho zakopaný pes.
GRAHAM
09:44 21.03.2018 77.236.218.XXX
Liberty má zcela jistě hodně věcí předjednáno a domluveno, jinak by si nebyli tak jistí a nevystupovali jak vystupují.Na blint by do toho nešli. Nakonec nové motory všichni odsouhlasili...a najednou se "protestuje".Wollf má smlouvu u Mercedesu do roku 2020.
Poslední závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 09.06.2024
GP Kanady 70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuitdní | hod | min | sek