DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná
Kromě Ferrari vyjadřuje často nesouhlas s budoucími plány Formule 1 také Mercedes. Nyní jeho sportovní ředitel Toto Wolff hrozí založením konkurenčního šampionátu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
21:33 22.03.2018 77.240.103.XXX
Já vím, jak F1 vypadala v sedmdesátkách. Nadšenci investovali veškeré své peníze do F1. Zadlužovali se jen pro svoji vášeň. Některým se jejich investice vrátili, jiným ne. Ten sport byl předražený i v té době. Ale je fakt, že masivní vstup automobilek defakto zlikvidoval garážisty.
A automobilka Ferrari se nestydí vydírat jen kvůli zachování protekčních výhod. Jak k tomu příjdou zbylí garážisté, kteří do F1 vkládali vše, co měli? Ferrari nikdy vše do F1 nevložilo, vydírají a mnozí to považují za legitimní. Já křivé charaktery nesnáším a vždycky se proti těmto jevům budu ozývat.
S druhým tvým odstavcem souhlasím. Napsal jsem to podobně v posledním odstavci mého příspěvku výše. Já jsem optimista a věřím, že lze pokračovat, ale po rasantní změně poměrů a pravidel. Rozhodně je bláhové myslet si jako Pepan, že odtržením fabrických týmů při zachování status quo, příjde samo nějaké zlepšení či vzestup. To by musela F1 stoupat už za Bernieho. Což se jaksi nedělo. A neděje se to ani za Liberty. Já tvrdím: "Je třeba změna". Čím větší, tím lepší.
A automobilka Ferrari se nestydí vydírat jen kvůli zachování protekčních výhod. Jak k tomu příjdou zbylí garážisté, kteří do F1 vkládali vše, co měli? Ferrari nikdy vše do F1 nevložilo, vydírají a mnozí to považují za legitimní. Já křivé charaktery nesnáším a vždycky se proti těmto jevům budu ozývat.
S druhým tvým odstavcem souhlasím. Napsal jsem to podobně v posledním odstavci mého příspěvku výše. Já jsem optimista a věřím, že lze pokračovat, ale po rasantní změně poměrů a pravidel. Rozhodně je bláhové myslet si jako Pepan, že odtržením fabrických týmů při zachování status quo, příjde samo nějaké zlepšení či vzestup. To by musela F1 stoupat už za Bernieho. Což se jaksi nedělo. A neděje se to ani za Liberty. Já tvrdím: "Je třeba změna". Čím větší, tím lepší.
Jirka_1
20:32 22.03.2018 217.30.64.XXX
Máš sice z velké části pravdu, ale před Berniem byla auta velmi jednoduchá a skládala se jen z velmi jednoduchých komponent za relativně malé peníze a náklady na roční provoz byly celkém malé, mít čtyři mechaniky stačilo. Takže se mohlo šampionátu zúčastnit docela velké množství stájí. S postupným vývojem techniky začalo být závodění dražší a dražší a garážisté už na to neměli prostředky. Že se zrovna v té době chopil kšeftu Bernie by se mohlo dát považovat za shodu okolností. Pravdou je, že Bernie byl v první řadě obchodník a tedy z toho kolotoče chtěl mít co nejvyšší vejvar.
Všechno má svůj začátek, postupný vývoj a závěr, kdy se dojde na konec vývoje a už není cesty dál. V této fázi se nyní nachází F1, už tam není co vymýšlet, možnosti techniky překračují lidské možnosti je zvládat. Ještě tři sezóny a pak se uvidí, co bude dál. Vrátíme se ke sportu nebo budeme zvětšovat show?
Všechno má svůj začátek, postupný vývoj a závěr, kdy se dojde na konec vývoje a už není cesty dál. V této fázi se nyní nachází F1, už tam není co vymýšlet, možnosti techniky překračují lidské možnosti je zvládat. Ještě tři sezóny a pak se uvidí, co bude dál. Vrátíme se ke sportu nebo budeme zvětšovat show?
odin
19:42 22.03.2018 77.240.103.XXX
Ono by to chtělo trošku objektivní pohled Pepane. Nikoliv stávající pravidla donutila fabriky nacpat hromadu peněz do vývoje, ale samotné fabriky lobovaly za tyto pohonné jednotky. To za prvé. A za druhé fabriky věděly, jak dlouho stávající pravidla budou platit.
Nechápu tvoji averzi vůči Liberty.
Já pamatuji F1 před Berniem a i po Berniem. A můžu konstatovat, že před Ecclestonem se jezdily předkvalifikace, protože zájemců, jet závod F1 byl větší, než možnosti okruhů. Když si na youtubu najdeš nějaký závod ze 70-tých let, tak zjistíš, že i zájem diváků byl veliký. To Bernie předělal F1 ze sportu na byznys. A výsledek je, nezájem týmů účastnit se této taškařice a upadající zájem diváků o soutěž, ve které je předvídatelný vítěz. Ale chápu, že některým z diskutérů tento stav vyhovuje, zvláště když fandí některému z fabrických týmů, či jejich pilotovi.
Pepane, máš ve svých příspěvcích plnou pusu byznysu, ale v případě Liberty bys chtěl komunistický přístup. Uvědomuješ si vůbec, že oni tento umírající podnik koupili za nesmyslné prachy a přirozeně chtějí, aby se jim investice vrátily? Je jasné, že musí analizovat stav produktu, který vlastní a najít řešení k jeho zatraktivnění. K tomu potřebují nové schopné lidi a ti lidé musí někde pracovat. Čili musí se investovat do budov (jak ty píšeš kanceláří) a odborníky přiměřeně zaplatit. Co je na tom špatně? Ty si představuješ, že Liberty své "zisky" (které v tuto chvíli zisky nejsou) nainvestují ostatním týmům, aby kompenzovali ferrarácký bonus 90-ti mega? Jsi přesvědčen, že by ti rudí vyděrači nechtěli tuto kompenzaci taky? Já ne. A argument, že jsou v F1 od začátku je lichý, hloupý, nesmyslný. Má snad někdo ze zakládajících klubů v NHL nějaký bonus? Má snad někdo v jakékoliv soutěži nějaký bonus za to, že tam vydržel?
Tvůj scénář je sice pěkný, možná má i jakousi loguiku, ale není to tak jednoduché, jak si představuješ. A pochybuji, že tvé závěry by byly naplňovány tak, jak si představuješ.
V F1 zbývají dva roky. Dva roky hledání kompromisu, hledání nové cesty, hledání nových partnerů, tvorby nových pravidel a nové smlouvy.
Co z toho vzejde uvidíme. Já jsem na straně Liberty, protože Bernie z F1 jen ždímal prachy a vůbec mu nevadilo, kam to spěje.
Nechápu tvoji averzi vůči Liberty.
Já pamatuji F1 před Berniem a i po Berniem. A můžu konstatovat, že před Ecclestonem se jezdily předkvalifikace, protože zájemců, jet závod F1 byl větší, než možnosti okruhů. Když si na youtubu najdeš nějaký závod ze 70-tých let, tak zjistíš, že i zájem diváků byl veliký. To Bernie předělal F1 ze sportu na byznys. A výsledek je, nezájem týmů účastnit se této taškařice a upadající zájem diváků o soutěž, ve které je předvídatelný vítěz. Ale chápu, že některým z diskutérů tento stav vyhovuje, zvláště když fandí některému z fabrických týmů, či jejich pilotovi.
Pepane, máš ve svých příspěvcích plnou pusu byznysu, ale v případě Liberty bys chtěl komunistický přístup. Uvědomuješ si vůbec, že oni tento umírající podnik koupili za nesmyslné prachy a přirozeně chtějí, aby se jim investice vrátily? Je jasné, že musí analizovat stav produktu, který vlastní a najít řešení k jeho zatraktivnění. K tomu potřebují nové schopné lidi a ti lidé musí někde pracovat. Čili musí se investovat do budov (jak ty píšeš kanceláří) a odborníky přiměřeně zaplatit. Co je na tom špatně? Ty si představuješ, že Liberty své "zisky" (které v tuto chvíli zisky nejsou) nainvestují ostatním týmům, aby kompenzovali ferrarácký bonus 90-ti mega? Jsi přesvědčen, že by ti rudí vyděrači nechtěli tuto kompenzaci taky? Já ne. A argument, že jsou v F1 od začátku je lichý, hloupý, nesmyslný. Má snad někdo ze zakládajících klubů v NHL nějaký bonus? Má snad někdo v jakékoliv soutěži nějaký bonus za to, že tam vydržel?
Tvůj scénář je sice pěkný, možná má i jakousi loguiku, ale není to tak jednoduché, jak si představuješ. A pochybuji, že tvé závěry by byly naplňovány tak, jak si představuješ.
V F1 zbývají dva roky. Dva roky hledání kompromisu, hledání nové cesty, hledání nových partnerů, tvorby nových pravidel a nové smlouvy.
Co z toho vzejde uvidíme. Já jsem na straně Liberty, protože Bernie z F1 jen ždímal prachy a vůbec mu nevadilo, kam to spěje.
jon
16:23 22.03.2018 194.228.59.XXX
Na konci minulého roku měli slušnou ztrátu. A teď bude ještě o 10 koní větší. Co je na tom tak pozitivního?
Renault s tím koncem sezóny podle mě mluvil o výkonu v posledních dvou závodech, ne o fázi s tím nespolehlivým režimem.
Ale ta spotřeba paliva to může celé změnit. Nevíme, jestli to je 10 koní při optimalizované spotřebě nebo nějakém výkonnějším modu. Uvidíme v neděli.
Renault s tím koncem sezóny podle mě mluvil o výkonu v posledních dvou závodech, ne o fázi s tím nespolehlivým režimem.
Ale ta spotřeba paliva to může celé změnit. Nevíme, jestli to je 10 koní při optimalizované spotřebě nebo nějakém výkonnějším modu. Uvidíme v neděli.
jon
16:17 22.03.2018 194.228.59.XXX
FIA nemá patent na závodění. Nepotřebuješ homologaci okruhu a licence si můžeš vystavit sám. Nehledě na fakt, že ten okruh by okamžitě vypověděl spolupráci s lokálním autoklubem a přeorientoval se jen na komerční použití. Což by akorát spustilo domino efekt a FIA jako taková by se stala nepotřebnou, protože by se toho milerád ujal jiný regulátor. Tohle není výrazná překážka, jen lehká komplikace.
Každopádně FIA je prodejná, bude klidně regulovat obě série. Pokud o ní vůbec bude zájem ...
Každopádně FIA je prodejná, bude klidně regulovat obě série. Pokud o ní vůbec bude zájem ...
Josef Pepa S.
12:21 22.03.2018 91.187.60.XXX
Je tu otázka kdo by šel s Ferrari a Mercedesem. Myslím, že to je jednoduchá odpověď. RB by šel okamžitě, dál bych si byl jistý že je bude následovat Renault, Sauber, Haas a McLaren. A tím pádem z F1 nezůstane vůbec nic! A co je horší - ani tam už nikdo nový nebude chtít vstoupit! Nebude s kým závodit!
jon
10:09 22.03.2018 194.228.59.XXX
Ono to nemusí být o solidaritě. Stačí, když by to konkurenční šampionát udělal trochu jinak. Pronajal si okruh, zajistil tam show na trati vedle závodů (Ferrari a Renault s tím mají bohaté zkušenosti), zajistil tam show na okruhu (Shell, Phillip Morris a pokud by tam byl i Red Bull - ti to umí velkolepě).
Na to jim okruh každý milerád poskytne a těžko říct, jak pak bude dotyčný reagovat, až tam přijede druhá liga a bude chtít zaplatit desítky milionů za to, že tam přijede cirkus bez zvířat.
Je jasné, že organizovat se to nikomu nechce, ale pokud by to vzniklo, tak to F1 pošle do kytek. Trochu bych to přirovnal k situaci, která postihla BBC s Top Gearem. A něco podobného bych očekával i zde. Automobilky dají jen vizi, na které se smluvně domluví a udělají si vlastní Concorde na příštích 20 let a je potom spousta společností (třeba i ten Amazon), které se toho rády chytnou a budou to umět roztočit přes PPV.
Na to jim okruh každý milerád poskytne a těžko říct, jak pak bude dotyčný reagovat, až tam přijede druhá liga a bude chtít zaplatit desítky milionů za to, že tam přijede cirkus bez zvířat.
Je jasné, že organizovat se to nikomu nechce, ale pokud by to vzniklo, tak to F1 pošle do kytek. Trochu bych to přirovnal k situaci, která postihla BBC s Top Gearem. A něco podobného bych očekával i zde. Automobilky dají jen vizi, na které se smluvně domluví a udělají si vlastní Concorde na příštích 20 let a je potom spousta společností (třeba i ten Amazon), které se toho rády chytnou a budou to umět roztočit přes PPV.
huhukoktejl
09:20 22.03.2018 46.135.2.XXX
Jenom takova recnicka otazka. Pokud Ferrari a Mercedes zalozi serii, ktere tymy tam budou az do konce veku dominovat??
Duncan66
07:19 22.03.2018 89.29.32.XXX
Ty casy jednoduse nejde vratit zpet. Dnes se podle simulaci da pomerne snadno zjistit, ktera cesta je maximalizaci. A kdyz nedas financni stropy, tak by ta situace ve startovnim poli vypadala uplne stejne, jen by obcas kratkodobe zazaril nejaky treba i slabsi tym s nejakou novinkou. Jinak zadna zmena.
Slapani spojky, kdyz mas podobnou jako v F1 dnes uz i v Superbu natoz ve sportacich je vylozene retro krok, ktery nedava uz vubec smysl, ikdyz chapu o co ti jde.
Slapani spojky, kdyz mas podobnou jako v F1 dnes uz i v Superbu natoz ve sportacich je vylozene retro krok, ktery nedava uz vubec smysl, ikdyz chapu o co ti jde.
odin
06:24 22.03.2018 77.240.103.XXX
Porsche???
Ale tady nejde o dnešek. Liberty chce vytvořit podmínky které budou přijatelné pro automobilky. V současnosti musí každý výrobce pohonné jednotky nacpat nesmysl do vývoje aby ve výsledku jezdil na chvostu a sklidil od zaujatých fans posměch. To je jasné, že se tam nikdo nepohrne. Na rozdíl od tebe by mně nevadil a ani čínská, korejská či další japonská automobilka, jako dodavatel motorů.
Liberty vidí problém (stejně jako ty avětšina fans) v nezájmu o F1. Chtějí to řešit, tak nevím proč bychom jim neměli přát úspěch. Protože stávající stav půjde do .... dříve, či později určitě. A že je podmínkou řešení narovnání poměrů a rušení protekcionalismu v F1. Je snad jasné?
Ale tady nejde o dnešek. Liberty chce vytvořit podmínky které budou přijatelné pro automobilky. V současnosti musí každý výrobce pohonné jednotky nacpat nesmysl do vývoje aby ve výsledku jezdil na chvostu a sklidil od zaujatých fans posměch. To je jasné, že se tam nikdo nepohrne. Na rozdíl od tebe by mně nevadil a ani čínská, korejská či další japonská automobilka, jako dodavatel motorů.
Liberty vidí problém (stejně jako ty avětšina fans) v nezájmu o F1. Chtějí to řešit, tak nevím proč bychom jim neměli přát úspěch. Protože stávající stav půjde do .... dříve, či později určitě. A že je podmínkou řešení narovnání poměrů a rušení protekcionalismu v F1. Je snad jasné?
Pepan
06:12 22.03.2018 89.24.157.XXX
Nepletu si jablka s hruškami. Dá se předpokládat že FIA a Liberty potáhnou za jeden provaz a na jedné straně začínají dělat revoluci v odvětví, které nemá moc společného se sportem, na druhé straně hrabou prosebe a dávají méně peněz týmům. Stávající pravidla donutila fabriky nacpat hromadu peněz do investic, aby se vytvořily hybridy a ty nyní chtějí ty investice zhodnotit. Takže investoři dostali méně peněz jenom proto, že Liberty si staví barák a přijímá další úředníky. No a pokud majitelé okruhů dostanou nabídku na pořádání závodu za přínivějších podmínek, klidně na to kývnou. Vezmi si, že teď vlastně nemohou nic a jenom musí cálovat. Křiklavým případem je Silverstone, kdy několik let už z pořádání závodu nemají ani libru, nesmějí ani prodávat reklamní předměty, pronajímat plochy prodejcům občerstvení, prostě nic. A teď jim někdo nabídne volnější podmínky, čili možnost většího výdělku? Kdo na to nekývne? Navíc, pokud půjde Ferrari a Mercedes do nové série, určitě si přetáhnou i své odběratele a možná někteří postaví týmy o třech autech( Jedno jako zákaznické). Fakt si myslíš, že taková série by neměla šanci na úspěch, Myslíš si že tihle nedokáží dát dohromady tým lidí, kteří by podobnou sérii zorganizovali a kdyby se neodváděl ten poplatek Berniemu nebo L|iberty, že by nebylo více peněz pro týmy? Všem vám leží v žaludku těch 90 mega pro Ferrari, ale loni dostaly bonusy, i když menší, další tři týmy. To ale nikomu nevadí. Mi zase nevadí těch 90 mega pro Ferrari. Táhnou tu káru s F1 po celou historii těto série, jsou ikona F1, zaslouží si něco navíc. A co je masochistického na tom, zkusit něco nového, co podle mě bude mít naději na úspěch? Fakt si myslí, že pokud by se stal mnou předložený scénář, stávající F1 by se rychle změnila v provinční seriál s minimální sledovaností. Protože by sice asi měla více sportu, ale chyběl by tam ten byznys. Pořád se tady řada lidí ohání sportem. Kolik z nich se dívá třeba na F3, kde toho sportu je mnohem více. Kolik z nich zná poslední tři vítěze této série? Možná bys ty znalé spočítal na prstech jedné ruky. Není to trochu pokrytectví? Tohle je můj poslední příspěvek k tomuto tématu a už se ani k diskusi vracet nebudu. Osobně si ale myslím, že nový projekt by měl větší šanci na úspěch než opuštěná F1.
manson
23:39 21.03.2018 89.177.216.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
manson
23:36 21.03.2018 89.177.216.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Pikaso
23:32 21.03.2018 62.240.164.XXX
Dovolil bych si trochu nesouhlasit. McL zcela určitě není mimo Evropu neznámý. Dokonce si i myslí, že možná tu největší fandovskou základnu mají právě mimo Evropu. Např. Brazílie a Japonsko jsou země McL zaslíbené a troufám si tvrdit, že tam mají větší fandovskou základnu než F.
odin
22:47 21.03.2018 77.240.103.XXX
No tak podle mne musí motor vyrobit automobilka. To jako myslíš, že cukráři najednou vyrobí motor pro F1? Psal jsem to výše, jak jsem "nezávislost" výrobce pohonné jednotky myslel. Dost mne překvapuje, že tu diskutuje někdo, kdo myslí vážně, že Marko s RedBullem je schopen vyvinout a vyrobit motor pro F1. A co víc, dokonce, že čeká výrobce motorů z jiného oboru.
Podle mne to není v současné době tak ultimativní otázka, jak píšeš ty. Liberty má ještě dva roky na to přesvědčit nějakou(ké) automobilku(ky), aby vyráběla(ly) motory pro F1. Závislost na Ferrari, Mercedesu, Reenaultu a Hondě, bych v žádném případě zatím neviděl. Přičemž Hondu vnímám jako nezávislého dodavatele motorů. Je to na Liberty, zda vytvoří zajímavé podmínky pro případné zájemce. Samozřejmě, že za stávajících podmínek se ta nikdo nehrne. Stávající automobilky si vytvořily monopoly a chtějí zachovat status quo. Ale právě tento setrvalý stav je třeba rozbít.
Podle mne to není v současné době tak ultimativní otázka, jak píšeš ty. Liberty má ještě dva roky na to přesvědčit nějakou(ké) automobilku(ky), aby vyráběla(ly) motory pro F1. Závislost na Ferrari, Mercedesu, Reenaultu a Hondě, bych v žádném případě zatím neviděl. Přičemž Hondu vnímám jako nezávislého dodavatele motorů. Je to na Liberty, zda vytvoří zajímavé podmínky pro případné zájemce. Samozřejmě, že za stávajících podmínek se ta nikdo nehrne. Stávající automobilky si vytvořily monopoly a chtějí zachovat status quo. Ale právě tento setrvalý stav je třeba rozbít.
manson
21:55 21.03.2018 89.177.216.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek