DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná

Kromě Ferrari vyjadřuje často nesouhlas s budoucími plány Formule 1 také Mercedes. Nyní jeho sportovní ředitel Toto Wolff hrozí založením konkurenčního šampionátu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 125, poslední 22.03.2018 21:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 21.03.2018 08:36
Ferrari nemůže jednat o nové sérii, protože celá… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 21.03.2018 08:53
Do konkurenční série neseženou další týmy, když… »
» Poky (Hlasovali 3 lidé) 21.03.2018 09:35
Tak tak. Odhadované rozpočty jsou jak píšeš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Já vím, jak F1 vypadala v sedmdesátkách. Nadšenci investovali veškeré své peníze do F1. Zadlužovali se jen pro svoji vášeň. Některým se jejich investice vrátili, jiným ne. Ten sport byl předražený i v té době. Ale je fakt, že masivní vstup automobilek defakto zlikvidoval garážisty.
A automobilka Ferrari se nestydí vydírat jen kvůli zachování protekčních výhod. Jak k tomu příjdou zbylí garážisté, kteří do F1 vkládali vše, co měli? Ferrari nikdy vše do F1 nevložilo, vydírají a mnozí to považují za legitimní. Já křivé charaktery nesnáším a vždycky se proti těmto jevům budu ozývat.

S druhým tvým odstavcem souhlasím. Napsal jsem to podobně v posledním odstavci mého příspěvku výše. Já jsem optimista a věřím, že lze pokračovat, ale po rasantní změně poměrů a pravidel. Rozhodně je bláhové myslet si jako Pepan, že odtržením fabrických týmů při zachování status quo, příjde samo nějaké zlepšení či vzestup. To by musela F1 stoupat už za Bernieho. Což se jaksi nedělo. A neděje se to ani za Liberty. Já tvrdím: "Je třeba změna". Čím větší, tím lepší.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Nevím, ale myslím si, že máš ohledně okruhů zkreslené představy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Máš sice z velké části pravdu, ale před Berniem byla auta velmi jednoduchá a skládala se jen z velmi jednoduchých komponent za relativně malé peníze a náklady na roční provoz byly celkém malé, mít čtyři mechaniky stačilo. Takže se mohlo šampionátu zúčastnit docela velké množství stájí. S postupným vývojem techniky začalo být závodění dražší a dražší a garážisté už na to neměli prostředky. Že se zrovna v té době chopil kšeftu Bernie by se mohlo dát považovat za shodu okolností. Pravdou je, že Bernie byl v první řadě obchodník a tedy z toho kolotoče chtěl mít co nejvyšší vejvar.

Všechno má svůj začátek, postupný vývoj a závěr, kdy se dojde na konec vývoje a už není cesty dál. V této fázi se nyní nachází F1, už tam není co vymýšlet, možnosti techniky překračují lidské možnosti je zvládat. Ještě tři sezóny a pak se uvidí, co bude dál. Vrátíme se ke sportu nebo budeme zvětšovat show?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Ono by to chtělo trošku objektivní pohled Pepane. Nikoliv stávající pravidla donutila fabriky nacpat hromadu peněz do vývoje, ale samotné fabriky lobovaly za tyto pohonné jednotky. To za prvé. A za druhé fabriky věděly, jak dlouho stávající pravidla budou platit.
Nechápu tvoji averzi vůči Liberty.
Já pamatuji F1 před Berniem a i po Berniem. A můžu konstatovat, že před Ecclestonem se jezdily předkvalifikace, protože zájemců, jet závod F1 byl větší, než možnosti okruhů. Když si na youtubu najdeš nějaký závod ze 70-tých let, tak zjistíš, že i zájem diváků byl veliký. To Bernie předělal F1 ze sportu na byznys. A výsledek je, nezájem týmů účastnit se této taškařice a upadající zájem diváků o soutěž, ve které je předvídatelný vítěz. Ale chápu, že některým z diskutérů tento stav vyhovuje, zvláště když fandí některému z fabrických týmů, či jejich pilotovi.
Pepane, máš ve svých příspěvcích plnou pusu byznysu, ale v případě Liberty bys chtěl komunistický přístup. Uvědomuješ si vůbec, že oni tento umírající podnik koupili za nesmyslné prachy a přirozeně chtějí, aby se jim investice vrátily? Je jasné, že musí analizovat stav produktu, který vlastní a najít řešení k jeho zatraktivnění. K tomu potřebují nové schopné lidi a ti lidé musí někde pracovat. Čili musí se investovat do budov (jak ty píšeš kanceláří) a odborníky přiměřeně zaplatit. Co je na tom špatně? Ty si představuješ, že Liberty své "zisky" (které v tuto chvíli zisky nejsou) nainvestují ostatním týmům, aby kompenzovali ferrarácký bonus 90-ti mega? Jsi přesvědčen, že by ti rudí vyděrači nechtěli tuto kompenzaci taky? Já ne. A argument, že jsou v F1 od začátku je lichý, hloupý, nesmyslný. Má snad někdo ze zakládajících klubů v NHL nějaký bonus? Má snad někdo v jakékoliv soutěži nějaký bonus za to, že tam vydržel?
Tvůj scénář je sice pěkný, možná má i jakousi loguiku, ale není to tak jednoduché, jak si představuješ. A pochybuji, že tvé závěry by byly naplňovány tak, jak si představuješ.
V F1 zbývají dva roky. Dva roky hledání kompromisu, hledání nové cesty, hledání nových partnerů, tvorby nových pravidel a nové smlouvy.
Co z toho vzejde uvidíme. Já jsem na straně Liberty, protože Bernie z F1 jen ždímal prachy a vůbec mu nevadilo, kam to spěje.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Na konci minulého roku měli slušnou ztrátu. A teď bude ještě o 10 koní větší. Co je na tom tak pozitivního?
Renault s tím koncem sezóny podle mě mluvil o výkonu v posledních dvou závodech, ne o fázi s tím nespolehlivým režimem.
Ale ta spotřeba paliva to může celé změnit. Nevíme, jestli to je 10 koní při optimalizované spotřebě nebo nějakém výkonnějším modu. Uvidíme v neděli. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
FIA nemá patent na závodění. 03 Nepotřebuješ homologaci okruhu a licence si můžeš vystavit sám. Nehledě na fakt, že ten okruh by okamžitě vypověděl spolupráci s lokálním autoklubem a přeorientoval se jen na komerční použití. Což by akorát spustilo domino efekt a FIA jako taková by se stala nepotřebnou, protože by se toho milerád ujal jiný regulátor. Tohle není výrazná překážka, jen lehká komplikace.
Každopádně FIA je prodejná, bude klidně regulovat obě série. Pokud o ní vůbec bude zájem ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Nemáš pravdu. Určitě by tam chtěl ten Srb, kterému se tam dvakrát nepovedlo dostat. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Josef Pepa S.

Josef Pepa S.

91.187.60.XXX
Je tu otázka kdo by šel s Ferrari a Mercedesem. Myslím, že to je jednoduchá odpověď. RB by šel okamžitě, dál bych si byl jistý že je bude následovat Renault, Sauber, Haas a McLaren. A tím pádem z F1 nezůstane vůbec nic! A co je horší - ani tam už nikdo nový nebude chtít vstoupit! Nebude s kým závodit!

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Ono to nemusí být o solidaritě. Stačí, když by to konkurenční šampionát udělal trochu jinak. Pronajal si okruh, zajistil tam show na trati vedle závodů (Ferrari a Renault s tím mají bohaté zkušenosti), zajistil tam show na okruhu (Shell, Phillip Morris a pokud by tam byl i Red Bull - ti to umí velkolepě).
Na to jim okruh každý milerád poskytne a těžko říct, jak pak bude dotyčný reagovat, až tam přijede druhá liga a bude chtít zaplatit desítky milionů za to, že tam přijede cirkus bez zvířat.
Je jasné, že organizovat se to nikomu nechce, ale pokud by to vzniklo, tak to F1 pošle do kytek. Trochu bych to přirovnal k situaci, která postihla BBC s Top Gearem. A něco podobného bych očekával i zde. Automobilky dají jen vizi, na které se smluvně domluví a udělají si vlastní Concorde na příštích 20 let a je potom spousta společností (třeba i ten Amazon), které se toho rády chytnou a budou to umět roztočit přes PPV.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

46.135.2.XXX
Jenom takova recnicka otazka. Pokud Ferrari a Mercedes zalozi serii, ktere tymy tam budou az do konce veku dominovat??

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Ty casy jednoduse nejde vratit zpet. Dnes se podle simulaci da pomerne snadno zjistit, ktera cesta je maximalizaci. A kdyz nedas financni stropy, tak by ta situace ve startovnim poli vypadala uplne stejne, jen by obcas kratkodobe zazaril nejaky treba i slabsi tym s nejakou novinkou. Jinak zadna zmena.
Slapani spojky, kdyz mas podobnou jako v F1 dnes uz i v Superbu natoz ve sportacich je vylozene retro krok, ktery nedava uz vubec smysl, ikdyz chapu o co ti jde.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Tak kdyby meli kazdy aspon 8 vozu a spickove piloty, mohla by to byt zajimava podivana, zvlast pokud by vymysleli pravidla odhledne vozu tak, aby mohli jezdit tesne za sebou jako napr. v Indycar.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Ja jsem teda ani na Monze nemel pocit, ze je tam 80% fandu Ferrarri. Je jich hodne, tak 50%, ale 80? To ani nahodou. Oni nejvic rvou a davaji nejvice najevo komu fandi ruznymi prapory atp., ale 80% fakt ani nahodou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Porsche???
Ale tady nejde o dnešek. Liberty chce vytvořit podmínky které budou přijatelné pro automobilky. V současnosti musí každý výrobce pohonné jednotky nacpat nesmysl do vývoje aby ve výsledku jezdil na chvostu a sklidil od zaujatých fans posměch. To je jasné, že se tam nikdo nepohrne. Na rozdíl od tebe by mně nevadil a ani čínská, korejská či další japonská automobilka, jako dodavatel motorů.
Liberty vidí problém (stejně jako ty avětšina fans) v nezájmu o F1. Chtějí to řešit, tak nevím proč bychom jim neměli přát úspěch. Protože stávající stav půjde do .... dříve, či později určitě. A že je podmínkou řešení narovnání poměrů a rušení protekcionalismu v F1. Je snad jasné?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Nepletu si jablka s hruškami. Dá se předpokládat že FIA a Liberty potáhnou za jeden provaz a na jedné straně začínají dělat revoluci v odvětví, které nemá moc společného se sportem, na druhé straně hrabou prosebe a dávají méně peněz týmům. Stávající pravidla donutila fabriky nacpat hromadu peněz do investic, aby se vytvořily hybridy a ty nyní chtějí ty investice zhodnotit. Takže investoři dostali méně peněz jenom proto, že Liberty si staví barák a přijímá další úředníky. No a pokud majitelé okruhů dostanou nabídku na pořádání závodu za přínivějších podmínek, klidně na to kývnou. Vezmi si, že teď vlastně nemohou nic a jenom musí cálovat. Křiklavým případem je Silverstone, kdy několik let už z pořádání závodu nemají ani libru, nesmějí ani prodávat reklamní předměty, pronajímat plochy prodejcům občerstvení, prostě nic. A teď jim někdo nabídne volnější podmínky, čili možnost většího výdělku? Kdo na to nekývne? Navíc, pokud půjde Ferrari a Mercedes do nové série, určitě si přetáhnou i své odběratele a možná někteří postaví týmy o třech autech( Jedno jako zákaznické). Fakt si myslíš, že taková série by neměla šanci na úspěch, Myslíš si že tihle nedokáží dát dohromady tým lidí, kteří by podobnou sérii zorganizovali a kdyby se neodváděl ten poplatek Berniemu nebo L|iberty, že by nebylo více peněz pro týmy? Všem vám leží v žaludku těch 90 mega pro Ferrari, ale loni dostaly bonusy, i když menší, další tři týmy. To ale nikomu nevadí. Mi zase nevadí těch 90 mega pro Ferrari. Táhnou tu káru s F1 po celou historii těto série, jsou ikona F1, zaslouží si něco navíc. A co je masochistického na tom, zkusit něco nového, co podle mě bude mít naději na úspěch? Fakt si myslí, že pokud by se stal mnou předložený scénář, stávající F1 by se rychle změnila v provinční seriál s minimální sledovaností. Protože by sice asi měla více sportu, ale chyběl by tam ten byznys. Pořád se tady řada lidí ohání sportem. Kolik z nich se dívá třeba na F3, kde toho sportu je mnohem více. Kolik z nich zná poslední tři vítěze této série? Možná bys ty znalé spočítal na prstech jedné ruky. Není to trochu pokrytectví? Tohle je můj poslední příspěvek k tomuto tématu a už se ani k diskusi vracet nebudu. Osobně si ale myslím, že nový projekt by měl větší šanci na úspěch než opuštěná F1.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
manson

manson

89.177.216.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
manson

manson

89.177.216.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Dovolil bych si trochu nesouhlasit. McL zcela určitě není mimo Evropu neznámý. Dokonce si i myslí, že možná tu největší fandovskou základnu mají právě mimo Evropu. Např. Brazílie a Japonsko jsou země McL zaslíbené a troufám si tvrdit, že tam mají větší fandovskou základnu než F.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
No tak podle mne musí motor vyrobit automobilka. To jako myslíš, že cukráři najednou vyrobí motor pro F1? Psal jsem to výše, jak jsem "nezávislost" výrobce pohonné jednotky myslel. Dost mne překvapuje, že tu diskutuje někdo, kdo myslí vážně, že Marko s RedBullem je schopen vyvinout a vyrobit motor pro F1. 17 A co víc, dokonce, že čeká výrobce motorů z jiného oboru. 02
Podle mne to není v současné době tak ultimativní otázka, jak píšeš ty. Liberty má ještě dva roky na to přesvědčit nějakou(ké) automobilku(ky), aby vyráběla(ly) motory pro F1. Závislost na Ferrari, Mercedesu, Reenaultu a Hondě, bych v žádném případě zatím neviděl. Přičemž Hondu vnímám jako nezávislého dodavatele motorů. Je to na Liberty, zda vytvoří zajímavé podmínky pro případné zájemce. Samozřejmě, že za stávajících podmínek se ta nikdo nehrne. Stávající automobilky si vytvořily monopoly a chtějí zachovat status quo. Ale právě tento setrvalý stav je třeba rozbít.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
manson

manson

89.177.216.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama