Jako že by třeba šlo 80% těm, co dělají tu show a velkou část jim dotují i sponzoři, piloti a majitelé stájí. A zbylých 20% šaškům, kteří dělají účetnictví a mají se starat o reklamu. Pak by šlo v pohodě a ani by nebyl důvod, aby se Ferrari zlobilo kvůli zrušení historického bonusu, protože by to dostali v jiné formě. Včetně ostatních, kteří by se měli daleko lépe a nemuseli by pak brečet kvůli ceně motorů.
Co se týká utrácení. Každý utrácí tolik, kolik může. Přijde mi, že kromě F1 moc netušíš, jak to v motorsportu chodí. Když máš peníze, dáš své dítě na motokáry. Jsou tatínci (i u nás v republice), kteří dávají na hobby svých dětí to, co mají, aby jejich dítě mohlo jezdit závody a u nich potrénovat. Pokud to celé okrouhám jen na motokáru + pneumatiky + benzín + startovné + povinná výbava jezdce + licence + náklady spojené se závoděním (cestovné, strava na místě, ubytování), jsme na částce cca 40.000,- za káru, 15.000,- (homologovaná přilba, homologované boty+rukavice+kombinéza), 2.500,- Kč za roční licenci (jezdec + soutěžící), a za každý závod potom 3.000,- za sadu gum (co závody, to nové gumy), 3.000,- spotřebák na káře + motoru, 2.000,- startovné, 1.000 Kč za benzín, 300 Kč za olej (jsou to dvoutakty) + nějaká ta strava v restauraci na okruhu a spaní se dá řešit ve starším karavanu, pokud ho máš. Takže i když to dělají jen jako hobby během víkendů, stojí to kromě asi 60.000,- Kč za rok cca 10.000-15.000,- Kč každý závodní víkend, kterých je 6 za rok. Tohle vše zároveň předpokládá, že mechanikem bude sám tatínek. Což taky může stát pěknou paletu za zadřené motory a další neduhy, které se vyskytnou kvůli nezkušenosti. Je potom fér, že děti, které mají movitější rodiče mohou na jaře trénovat v Itálii a vůbec mají spoustu tréninků i během roku, když na to mají čas a chuť. Možná by to měli regulovat i tady, nemyslíš?
A máš takový dojem, že kdyby toto nastalo, byl by dnes v F1 Max Verstappen na takové úrovni, na jaké je. A že by se Nico Rosberg vyjezdil tak, jak se vyjezdil. O "pohádce" se dá mluvit jen v případě Lewise, který vzešel z průměrných poměrů.
Teď se dostaňme k vrcholu ledovce - F1. Do této chvíle je možné ve všech sériích (F4, F3, F2) mít svoji formuli a trénovat, dokud mi neupadnou ruce, pokud na to mám dost peněz. A v F1 by měl panovat socialismus, že chudí pojedou vepředu a bohatým budu brát od huby, že nikoho nezajímá, že na to mají a neodpustit jim úspěch. Ale jdi. Jak jsem tu již několikrát zmínil, tyto praktiky a způsob jednání mají jméno - komunismus. Chceš to v F1, fajn. Potom já chci kapitalistické stáje odejít do jiné série, kde jim do toho nebude kafrat nějaký Marxista s americkým pasem, který utratil veškeré úspory za zlaté prasátko a teď přemýšlí, jak oškubat lidi, kteří to prase krmí. Ty si potom koukej na svoji F1 plnou zákazníků, kteří budou brečet, že chtějí to a tamto a já se budu koukat na sérii, která bude špičkou motorsportu. Mě tam Haas, Manor, Minardi a podobní chybět nebudou, takže budeme oba spokojeni.