Toro Rosso: Honda nám nabízí větší volnost než dřívější dodavatelé pohonných jednotek

-haj, 18. března 2018, 21:37 Google+

Šéf týmu Toro Rosso, Franz Tost, řekl, že vidí velký rozdíl mezi aktuálním statusem jeho týmu, který je partnerem Hondy ve Formuli 1 a vztahy jeho týmu s dřívějšími dodavateli motorů.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 19.03. 17:09) Napište svůj názor
Franz Tost (vpravo) je se spoluprací s japonskými partnery spokojen

Franz Tost (vpravo) je se spoluprací s japonskými partnery spokojen | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Tým vlastněný nápojovým gigantem, společností Red Bull, od svého vstupu do F1 v roce 2006 poháněly motory Cosworth, Ferrari a Renault. Od roku 2018 ale vstupuje v platnost nová tříletá spolupráce s Hondou. Před prvním startem s novým partnerem Franz Tost poodhalil, že aktuální spolupráce s japonským partnerem je odlišná od toho, co zažívali v minulosti s jinými dodavateli pohonných ústrojí. 

"Je to velký rozdíl, věřte mi. Začíná to s návrhem auta. V minulosti jsme prostě dostali pohonnou jednotku a dodavatel řek: 'Podívejte, toto je pohonná jednotka s potrubím, všemi agregáty, prostě ji dejte do vašeho auta.' Teď naši designéři sedí společně s inženýry od Hondy a říkají: 'OK, jak můžeme udělat například olejovou vanu, v přední části motoru, jak jí zabudovat co možná nejlépe do šasi.' Nebo náš výfukový systém. Má to velký dopad na aerodynamiku na bočnicích auta," začal Franz Tost.

img-responsive

Toro Rosso zažilo bezproblémové předsezónní testy s Hondou | foto: Red Bull Content Pool

"Když také dostanete horký vzduch z radiátorů do zadní části auta, kudy jej dostanete ven? V dřívějších časech jsme prostě jen museli najít cestu a teď to s Hondou diskutujeme," pokračuje Tost. Jen připomeňme, že Toro Rosso se vloni nepohodlo s Renaultem ohledně spolehlivosti motorů Renault v pozdější fázi sezony. Tost teď připouští, že partnerství s Hondou je prvním, kdy má jeho tým tak velký vliv na motor. Dle něj inženýři Toro Rosso oceňují volnost, kterou mají při tvorbě pohonné jednotky. 

"Měli byste vídat úsměvavé tváře inženýrů, když se vrací z testů na stolici s převodovkou a pohonnou jednotkou. Říkají: 'Hej, můžeme změnit mapování za běhu.' Předtím jsme měli mapování, vše bylo v černé krabičce a my jsme nemohli nic dělat. I když jsme řekli, 'možná by bylo lepší toto', tak oni řekli 'prostě to bude takto a hotovo'. Teď máme vliv. A můžeme říci: 'Zkuste toto a takto, možná tak můžeme získat výkonnostní zisky'. To hodně pomohlo oběma stranám a pro Toro Rosso tak bylo absolutně nejlepší rozhodnout se pro kooperaci s Hondou," říká Rakušan.

img-responsive

Čeká je povedená sezóna? | foto: Honda Racing F1

Zatímco pohonné jednotky Hondy zažívaly od svého posledního návratu do F1 v roce 2015 tři velmi náročné sezony, kdy byly nespolehlivé, tak v předsezónních testech s Toro Rosso šlo vše hladce. Šéf týmu má ale před sezonou 2019 vysoká očekávání od rivalů jeho týmu: "Od auta pro příští rok toho očekávám hodně. Už asi měsíc pracujeme na novém autě a dostáváme lepší a lepší nápady, jak co možná nejlépe umístit jednotlivé části pohonné jednotky do šasi. A to jak z pohledu umístění, tepelné stránky, aerodynamické stránky anebo rozdělení váhy. Jsou to důležité faktory pro výkonnost auta."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso: Honda nám nabízí větší volnost než dřívější dodavatelé pohonných jednotek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 19.03.2018 17:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Lewis Hamilton, Toto Wolff a Valtteri Bottas slaví mistrovský titul konstruktéra po závodě v Brazílii

FOTO: Těsné souboje v Brazílii, kolize Verstappena s Oconem a oslavy titul Mercedesu

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018

"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Sebastian Vettel s Ferrari na brazilském okruhu Interlagos

Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes během testů v Barceloně na rovince po boku Ferrari

Pečlivě studujeme veškeré detaily soupeřů a zprávy o nich, přiznává Mercedes

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  2. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Jak bude vypadat trať ve Vietnamu, kam F1 zamíří poprvé v roce 2020?

  5. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud