Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Petr Hlawiczka, 5. března 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.

Počet komentářů:  83 komentářů (Poslední 05.03. 20:13) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydala v lednu směrnici, která všem výrobcům pohonných jednotek přikazuje svým zákazníkům poskytovat identický hardware i software a zajistit stejné provozní podmínky. Musí jim dodávat také stejná paliva a maziva, pokud se zákazník sám nerozhodne jinak.

V padoku se mělo za to, že se nařízení týká spíše Mercedesu než Ferrari či Renaultu (Honda pohání pouze Toro Rosso). I šéf Red Bullu Christian Horner nás na dotaz, proč s tím FIA přišla, odkázal na Claire Williamsovou. Jenže sportovní šéf Mercedesu pevně věří, že Williams ani Force India kvůli tomu u FIA určitě nelobovali.

"Nemyslím si, že by na to některý z našich zákazníků tlačil. Pro nás to není podstatné, protože pravidla už nějakou dobu platí, že musíte svým zákazníkům dodávat stejný hardware i software z pohledu pohonné jednotky - a my jsme to vždycky dělali!" říká Wolff.

img-responsive

Zákazníci měli vždy k dispozici totéž, co tovární tým Mercedesu, tvrdí Wolff | foto: Daimler AG

Podle něj jim vždy umožňovali provozovat pohonné jednotky za stejných podmínek, jako tovární tým, což mělo platit i pro speciální kvalifikační módy: "Módy pro nás a pro zákazníky byly vždy identické, nikdy v tom nebyl žádný rozdíl. Mají stejné povolení co do vzdálenosti, jako tovární tým, vůbec žádné rozdíly!"

"Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud existuje nějaké podezření, pak určitě nešlo o nic, co by pro nás mělo nějaké následky. Věříme, že sdílení módů a motorové kalibrace mezi šesti vozy u nás vede k prudší učební křivce, než kdybychom mezí zákazníky a továrním týmem nasazovali odlišné specifikace motoru," pokračuje Wolff.

img-responsive

Mercedes má nejlepší pohonné jednotky v poli, v kvalifikacích dokáže těžit ze speciálních výkonnostních módů | foto: Red Bull Content Pool

Podle něj zákazníci Mercedesu nejsou nikdy ani o krok pozadu, pokud jde závodní paliv: "Ne, nikdy. Jde znovu o stejnou filozofii. Všichni používáme stejná paliva, protože naše motory kalibrujeme podle jedné specifikace benzínu."

Vytisknout

Diskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 83, poslední 05.03.2018 20:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 83 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen při prvních předsezonních testech v Barceloně

Magnussen upozorňuje na další problém ochrany kokpitu Halo: zatáčku Eau Rouge

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud