"Naším hlavním cílem je pokračovat v pokroku prostřednictvím výsledků. Chceme prokázat náš pokrok v každém ohledu: pohonná jednotka, šasi, provozní činnosti, jezdci. Všechno se musí zlepšit a my musíme pokračovat v růstu.
Ladies & gentlemen... Meet our 2018 challenger, the @RenaultSportF1 R.S.18! #LaRS18IsComing #RS18 #RSspirit pic.twitter.com/ELdwrD6wNe
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) February 20, 2018
Chceme to předvést mnoha různými způsoby: od týmů, se kterými budeme přímo závodit, po ztrátu na lídry, včetně naši fanouškovské základny a respektu, kterým bude náš tým inspirovat tím, jak si budeme vést na dráze i mimo ní," říká šéf Cyril Abiteboul.
Technické specifikace Renaultu RS18
- délka: 5 480 mm
- šířka: 2 000 mm
- výška: 950 mm
- rozchod kol vpředu: 1 600 mm
- rozchod kol vzadu: 1 550 mm
- celková váha: 733 kg (včetně jezdce, kamer a závaží, bez paliva)
Pohonná jednotka RE18
- objem: 1,6l
- počet válců: 6
- konfigurace: 90° V6
- počet ventilů: 24, 4 na válec
- max. otáčky: 15 000 ot/min
- vrtání: 80 mm
- zdvih: 53 mm
- výška klikové skříně: 90 mm
- přeplňování: jedno turbo, plnící tlak neomezen (typicky 5 barů)
- omezení průtoku paliva: 100 kg/h
- povolené množství paliva na závod: 105 kg
- palivo: přímé vstřikování paliva
Systém pro rekuperaci energie (ERS)
- otáčky MGU-K: max. 50 000 ot/min
- výkon MGU-K: max. 120 kW
- množství rekuperované energie přes MGU-K: max. 2 MJ/kolo
- množství uvolněné energie přes MGU-K: max 4 MJ/kolo
- otáčky MGU-H: do 100 000 ot/min
- množství rekuperované energie přes MGU-H: neomezeno
Všeobecné údaje
- váha: min. 145 kg
- počet pohonných jednotek povolených na jezdce v roce 2018:
3 spalovací motory (ICE) / turba / MGU-H a 2-MG-K / baterie (ES) /
jednotky řídicí elektroniky (CE)
- celkový výkon: přes 950 koní