DISKUZE K ČLÁNKU Nové auto ukázal i Renault: žlutočerný RS18 + FOTO
Dalším týmem, který ukázal svou zbraň pro rok 2018, je francouzský Renault. V nezměněné jezdecké sestavě, v jaké zakončil minulou sezónu - s Nicem Hülkenbergem a s Carlosem Sainzem, chce bojovat o pódia.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nové auto ukázal i Renault: žlutočerný RS18 + FOTO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Adi
09:43 22.02.2018 81.19.11.XXXPřekonat 1000 PS při daném množství průtoku paliva se rovná účinnosti motoru cca 57% což je úžasné, myslím, že na stolici za specifických podmínek umí zázraky každý výrobce. Nechci zlehčovat po jednom článku o Ferrari a Mercedesu. Chci jen říct, že při nutné letošní spolehlivosti a zákazu spalování oleje je velmi pravděpodobné, že výkon motoru nebude rozhodovat o titulu, o tom bude podobně jako v atmo éře rozhodovat kombinace pilota + šasi + práce s pneu + případná vychytávka na mechanice či aerodynamice a spolehlivost PJ. PJ M, F a R budou natolik výkonově podobně, že to nebude hlavní rozdíl. Nerad již dávám čísla, ale dle dostupných informací je (jestli vůbec je) maximální rozdíl mezi M a R 50 ps v kval. režimu (podle mě je to méně, ale to nyní není rozhodující), což je 5%, tedy v závodě 2-3% a tento procentuální rozdíl ve výkonech, jak dobře víme, byl i v atmo éře. Snad i Honda brzy peleton dojede. -
Mike17
17:33 21.02.2018 185.149.130.XXXJo, máš pravdu. 20k z 800 je něco jiného než z 1000. Ale loni měli 950 a taky to bylo poznat.
Rychlost dobíjení je závislé na výkonu rekuperace v motoru a to je tedy v těch 1000k už započítané. Schopnost uložení do baterií a převod zpět by měl být velice podobný. Ale váha určitě podstatná je. Otázka je jestli se liší v nějakém kilogramu, nebo v gramech.
Prostě pokud ztráta výkonu bude podobná jako kdysi, může se RB modlit k Neweymu, aby vytvořil zase šasi o nějakou desetinku rychlejší než konkurence. Pokud to bude 50k, až na 3 závody zadek Mercedesu uvidí jen na startu a budou sledovat zpětná zrcátka, jestli jim na zadku nevisí FI nebo Williams. -
Ferda
11:34 21.02.2018 46.47.176.XXXMike17 11:19 21.02.2018
Jenže celkový výkon tehdejších motorů byl zhruba o 20% menší než dnes, což dnešní ztrátu zase trochu eliminuje.
A jak jsem psal níže. Hodně důležitý je i ERS a rychlost jeho dobíjení a váhe taky není nepodstatná.
Tehdy byly důležité foukačky a dnes je těch důležitých věcí ještě mnohem více. Záleží jak se všechno skloubí do do jednoho celku. -
Mike17
11:19 21.02.2018 185.149.130.XXXFerda 09:49 21.02.2018
No právě. 20-30k nebo 50k je dost velký rozdíl. To první číslo se dá dotáhnout, pokud uděláš šasi o dost lepší než ostatní. To druhé asi dotáhneš pouze na okruzích, kde motor nehraje velkou roli (Mon, Hun, Sin). A 3 závody jsou na boj o titul zoufale málo.
Ono to loni bylo vidět hodně pěkně. Bylo pět závodů, kde se dotáhli údajně na 25k a v Singapuru byli suverénně nejrychlejší a na ostatních důstojným soupeřem špičce. V ostatních závodech to byla bída. A těch ztráceli 50k (někteří tvrdí že míň). -
Ferda
09:49 21.02.2018 46.47.176.XXXMike17 09:14 21.02.2018
U starých motorů ztrácel Renault 20-30 koní na Mercedes a Ferrari a to při nižším výkonu nebylo zrovna málo.
Dnes je výkon důležitý především v kvaldě a pak při předjíždění, jinak se většina závodu stejně jede v úsporném a šetřícím režimu.
Jasně 50 koní je opravdu hodně, ale pokud jsou nám dostupné informace skutečné, tak by startovní pole už nemuselo být tak roztahané a to je pro nás nejdůležitější. -
Kaša
09:45 21.02.2018 82.142.123.XXXJá nebudu z obrázků vyvozovat kvalitu šasi ani motoru, ale barvy vypadají dobře.
Taky ta černá barva trochu na fotkách skrývá to hnusné Halo.
Nevím proč minulý rok měli při prezentaci taky tu sympatickou žlutou a pak to změnili na takovou tu žluto-oranžovou ... to bylo dle mého hnusnější.
Moje osobní přání tedy je ať má Renault slabší šasi a hodně dobrý motor.
To pro McL mělo být výhodné! -
uzivatel001639
09:31 21.02.2018 89.111.77.XXXTaky mi prijde ze 50 koni je moc, doufal jsem ze bude Renault nekde na 970. Je otazka co kdo nalhal, kde je skutecnost. U Hondy mluvi o tom ze maji ve vyvoji dva motory s dvema druhy spalovacich procesu. Takze uvidime jak rychle pujde vyvoj a jestli se jich tedy v lete dockame. Pokud bude spolehlivost uz od pocatku sezony, mohl by to byt slibovany obrat. -
Mike17
09:14 21.02.2018 185.149.130.XXXFerda 19:41 20.02.2018
50k je fakt moc. To můžou smáznout maximálně na těch 3 technických tratích a ještě když tam bude pršet. V době dominance RB jejich motor neměl takovou ztrátu a ještě 2 sezony mu pomohlo foukání. Nic takového dnes není.
Jo, maximální výkon není všechno, ale nějak nečekám, že v křivkách výkonu a točivého momentu budou nějak brutální rozdíly.
Jak velká ztráta to je, bylo krásně vidět v Brazílii a Abu Dhabi. A to tu hodně lidí přísahá, že tolik ten motor neztrácel. -
uzivatel001639
08:19 21.02.2018 89.111.77.XXXJinak pokud jde o spolehlivost, tak Renault rika, ze je na prvnim miste, ze s ohledem na tyto potreby zacla vyvijet tento motor pro letosni sezonu z v roce 2016. Takze doufejme ve vyrovnany boj ve spolehlivosti. Honda snad tvrdi, ze motory take hodne nabehali na dynamometru a bez poruch, takze snad take OK. No a Mercedes asi bude uplne v pohode, protoze jemu se loni darilo dobre a asi mu nepujde ani o vykon. Brembo v Japonsku v breznu 2017 psalo, ze motor Mercedes v roce 2016 dosahl vykonu 950 koni, takze je videt, ze asi pojedou na pohodu a vuci nekterym tovarnam maji asi luxusni casovy naskok ve vyvoji, tedy jestli jsou cisla pravdiva. -
uzivatel001639
21:35 20.02.2018 178.255.168.XXXPokud cisla budou sedet, tak je to asi to na co narazel Helmut, ze se tyto dve jednotky zacinaji priblizovat a v lete by se mohly vykonove potkat. Uvidime co na tom bude pravdy. Testy napovi -
uzivatel001639
21:32 20.02.2018 178.255.168.XXXNo trochu ale zneklidnuje informace, ze Budkowski vi detaily o vsech jednotkach, takze je otazka jak s nimi Renault nalozi a kdy a jak se to projevi na jejich motorech. Na to jsem zvedav, kdy dojde k velkemu skoku zasluhou spionaze. V takovem Businessu za miliardy je to docela slusna spina. -
uzivatel001639
20:34 20.02.2018 178.255.168.XXXHonda na rok 2018 pripravila velmi agresivní a inovativní přístup. Architektura snad zustala stejna, ale hodne zmen je uvnitr vcetne spalovani a MGU-H. Ocekavaji v lete snad vykon pres 970 koni. -
Situs
20:31 20.02.2018 85.70.164.XXXDobře to vypadá, i když u Renaultu jsme to podle mě čekali, šlo jen o to zda bude více žluté či černé. Zatím vůbec auta vypadají dobře, škoda jen toho Haloo. A nevím jak u ostatních, mě ani tak nevadí jak to vypadá, než co to představuje, a to mě chvíli potrvá než to akceptuji, jestli teda vůbec. -
uzivatel001639
20:25 20.02.2018 178.255.168.XXXairwar1939 19:13 20.02.2018
Palec nahoru, chce to pockat na testy, zbytek jsou dohady.
Jinak z Japonska snad info, ze je Honda okolo 937koni, ale co je na tom pravdy tezko soudit. Snad chteji u Hondy pockat na testy -
Ferda
19:56 20.02.2018 46.47.176.XXXGRAHAM
V různých fázích závodu to bude ještě více. A nemusí se jednat pouze o motor, ale třeba opotřebení gum, kdy výkon už nemusí být tak moc důležitý. Ono 1 000 kobyl když vůz nedrží na trati je až zbytečně moc, když se nedá přenést na silnici.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek