Francouzský tým začne svou třetí sezónu poté, co odkoupil podfinancovaný a zastaralý Lotus. "Jde o časově velmi náročnou věc, dostat tým na úroveň Red Bullu a Mercedesu. Investice, které nyní proudí do budov a modernizace továrny, ten užitek z toho se projeví až za dva či tři roky, ne dříve, dokud vše nebude běžet a všemu neporozumíme," upozorňuje německý pilot.
"A vždy s tím souvisí tak dlouhý zaváděcí čas. Všichni si prošli tím stejným. Podívejte se na Mercedes, kolik let byli OK, ale kde jsou teď. Totéž Red Bull. Pár roků to zabere zvládnout tyto věci, protože tohle je tak složitý sport a pravidla se neustále mění, takže se neustále mění i hra. Musíte se neustále přizpůsobovat a potřebujete nové lidi s novými nápady - a více lidí," pokračuje Hülkenberg pro Autosport.
Renault sice v letech 2005 a 2006 vyhrál šampionát, ale pak závodní tým prodal a společnost Genii do něj neinvestovala. Věci se ale po návratu pod hlavičku francouzské automobilky opět znatelně mění k lepšímu.
"Nenazval bych to radikálním posunem, ale pouhým okem vidíte, že se spousta věcí posouvá nebo že se na nich neustále pracuje. Musíte pochopit, odkud tento tým vzešel. Když se Renault rozhodl ho koupit zpět a udělat z něj opět tovární tým, tak byl ve velmi špatném stavu. Trvá to, než bude opět znovu vybudován, i když my bychom si přáli, aby k tomu došlo za dva týdny, tak k tomu nedojde," vysvětluje Hülkenberg.
2018 Head Jewellery!!! @RenaultSportF1 @SchuberthHelmet @f1 @JMD_helmets pic.twitter.com/6VlnfLG68h
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) February 19, 2018
Nová přilba Nica Hülkenberga pro sezónu 2018
Loni se v průběhu sezóny znatelně zlepšil a ve druhé části porazil Toro Rosso i Haas. "Zlepšení v Silverstone změnilo hru během naší sezóny. Opravdu nás to pozvedlo ze stavu, kdy jsme neměli na body, do pravidelně bodujícího účastníka. Ve druhé části sezóny jsme byli Top 10 materiálem."
"Ale moc dobré už nebylo to, že jsme si nechali ujít spoustu příležitostí kvůli mnoha problémům, jímž jsme čelili. Týkaly se však toho, odkud tým vzešel. Musíme tyto věci vyřešit. Chtěl bych, aby k tomu došlo hned, abychom do sezóny 2018 vstoupili s podstatně konkurenceschopnější balíkem a v dalším roce bychom to rozjeli, než aby se tyto věci objevovaly v intervalech," dodává pilot Renaultu.