Noví majitelé se po odchodu Bernieho Ecclestonea snaží zreformovat poněkud zkostnatělou F1. Usilují o snížení nákladů, zjednodušení pohonných jednotek, vyšší míru standardizace i o změnu v rozdělování peněz mezi týmy.
Některé z návrhů se však Ferrari vůbec nelíbí, jeho prezident Sergio Marchionne kvůli nim dokonce pohrozil odchodem z F1. Obešla by se královna motorsportu bez něj?
"Absolutně ne. F1 před sebou bude mít obrovské výzvy, pokud nechá odejít kteroukoliv automobilku. Nyní máme na roštu 20 vozů. V období rozkvětu v F1 bojovalo 43 aut o 26 kvalifikačních míst," vzpomíná mistr světa z roku 1992.
"Fanoušci po celém světě teď volají po tom, aby bylo 26 aut. Potřebujeme nové jezdce, novou krev, nové výrobce, kteří by začali soutěžit za vyrovnaných podmínek," upozorňuje pro SkySports Mansell.
Liberty Media proto usiluje o snížení nákladů v F1, aby přitáhla nové nezávislé výrobce, jako je Cosworth a Aston Martin, kteří spřádají plány na společnou stavbu nového, jednoduššího motoru od roku 2021. Více vozů na roštu by pomohlo také mladým talentům.
"Máme v zásobě skvělé jezdce, kteří chtějí proniknout do F1, a potřebujeme více výrobců, aby na roštu bylo alespoň 26 aut. Liberty snad přijde s novými pravidly, které by všichni uvítali a které srovnají úroveň soutěže, aby lidé mohli být konkurenceschopní," přeje si Brit.
"Se sportem něco není v pořádku, když máte jako dobrý či špatný příklad tak neuvěřitelný tým, jako je McLaren, který vyhrál tolik mistrovství světa, a neuvěřitelného výrobce motorů, jako je Honda, a nemůžou to dát dohromady. Nemělo by to být tak těžké," hodnotí Mansell.