Letošní motory budou i přes restrikci přinejmenším stejně silné jako loni, tvrdí Mercedes

Petr Hlawiczka, 25. ledna 2018, 06:40 Google+

Šéf vývoje motorů Mercedes Andy Cowell tvrdí, že inženýři nemají problémy s prodloužením životnosti komponent a že letošní pohonné jednotky i přes zpřísnění pravidel budou poskytovat minimálně stejný výkon jako v předchozí sezóně F1.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 25.01. 23:07) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Zatímco v loňské sezóně čítající 20 závodů mohl každý pilot beztrestně využít 4 motory, letos si bude muset vystačit se třemi kusy i přes to, že kalendář bude o jednu velkou cenu bohatší. U Mercedesu ale kvůli tomuto zpřísnění v poli nečekají žádné větší potíže se spolehlivostí.

"Přechod na tři motory znamená, že s každou pohonnou jednotkou musíte odjet sedm závodů místo pěti. To je rozumný krok kupředu, nicméně posledních 10 let každý inženýr progresívně zvyšoval životnost všeho, na čem pracoval, takže nejde o novou vědu, jen o odlišné číslo," přibližuje pro Autosport Cowell.

"Mívali jsme povolené kvalifikační motory, ale řekli jsme, že to je směšné mít kvalifikační motor a pak nasazovat ten závodní, a tak jsme se rozhodli pro stejnou specifikaci motoru pro celý závodní víkend. To bylo poprvé. Jde o vyvážení kvalifikační výkonnosti a závodní životnosti. Pak jsme řekli, že musí vydržet 2 závodní víkendy, potom bylo osm motorů na jezdce a nato pět pohonných jednotek na jezdce, protože KERS byl úplně bez omezení. Všechno se to děje kvůli nákladům," vzpomíná šéf továrny v Brixworthu.

img-responsive

Mercedes se komplikací neobává, výkon jeho motorů letos bude vyšší než loni | foto: Mercedes AMG F1 Team

Pouze na dva kusy na sezónu jsou omezeny motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), řídicí elektronika a úložiště energie (baterie). "U těchto dílů jde o pozornost vůči detailům. Uvidíte, že letos budou u týmů nejméně často spotřebovávány úložiště energie a řídicí elektronika. Jde zřejmě o tu nejsnadnější oblast pro prodloužení životnosti."

"Elektrické komponenty, pokud nejde o díl namáhaný vysokou teplotou, často vydrží tak dlouho, jak to umožní robustnost mechanického návrhu jejich podpory. Pokud tedy zvládnete vibrační uchycení, pak tyto díly vydrží dlouho," vysvětluje Cowell.

Výkonnost pohonných jednotek kvůli nutnosti vydržet více závodů podle něj letos nijak neutrpí: "Inženýři se tomu zcela přizpůsobili a naší ambicí je nikdy nenarušit naší kvalifikační ani závodní rychlost, přitom se ale vyhnout odstoupením či nutnosti penalizací na roštu. V některých oblastech jde o vyvážení mezi čistým výkonem a životností, v jiný jde o boj mezi čistým výkonem a hmotností."

Vytisknout

Diskuze: Letošní motory budou i přes restrikci přinejmenším stejně silné jako loni, tvrdí Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 25.01.2018 23:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso očekává vydařenou sezónu

McLaren s Renaultem může být podle Alonsa velmi konkurenceschopný

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud