Proč Mercedes nepostavil aerodynamicky optimální auto na rok 2017? Owen vysvětluje důvody

-haj, 25. prosince 2017, 09:08 Google+

Mercedes se snaží vyrobit auto, které sám popisuje jako z 90 % auto ze sezony 2017. Jen připomeňme, že rok 2017 byl prvním rokem nových pravidel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Auto Mercedesu pro sezonu 2017 nebylo z důvodu nejasného směru dalšího vývoje pravidel aerodynamicky optimální

Auto Mercedesu pro sezonu 2017 nebylo z důvodu nejasného směru dalšího vývoje pravidel aerodynamicky optimální | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Dominantní tým V6 hybridní éry v F1 dokázal v roce 2017 vyhrát jak jezdecký tak i konstruktérský titul už čtvrtý rok v řadě. Mercedes teď ale připustil, že s prvním autem postaveným podle nových pravidel nechtěli mířit tak vysoko. Hlavní designer, John Owen, se teď o Mercedesu W08 rozmluvil pro britský F1 Racing, když řekl, že auto mělo větší flexibilitu, která byla zohledněna do návrhu jeho předchůdce, W07. 

"Vytyčil jsem si cíl postavit 90 % auta pro sezonu 2017. Mohlo by to vypadat divně, že jsme neusilovali o 100 %, ale problémem, kterému čelíte při jakékoliv změně pravidel, je to, že si nemůžete být jistí ohledně výzev, kterým budete čelit v průběhu doby - jak se pravidla vyvinou, jestli se gumy nebudou chovat jinak, než jste čekali," říká John Owen.

"Je zde hodně neznámých, takže cílíte na auto, které by mohlo pokrýt co možná nejvíce rozdílných podmínek, musíte pak ale akceptovat, že by to nemuselo být na špici optimalizace. My jsme do auta zabudovali hodně změn, schopnost reagovat na věci, které jsme viděli. Bohužel většinu věcí, které jsme museli adaptovat, jsme neviděli, že přicházejí. Takže jsme během roku měli hodně kompromisů pro věci, které jsme nechtěli změnit, ale ty co byly třeba změnit, s těmi jsme trochu bojovali."

img-responsive

Lewis Hamilton dokázal s Mercedesem W08 vyhrát šampionát | foto: Daimler AG

Podle Owena přichází největší prostor pro optimalizaci auta během druhého nebo třetího roku nových pravidel. Proto tato pozdní změnu, které tým čelil, by byla mnohem víc problematická, pokud by přišla o rok dříve. "Co myslím [90% autem] znamená, že auto je docela prostorné. Důvodem pro to bylo, abychom měli manévrovací prostor během vývoje designu auta," říká Owen.

"Nevěděli jsme, kam nás aerodynamický vývoj zavede - nebylo nám jasné, ve kterých oblastech bude potřeba aerodynamicky vůz více vyvinout a které už jsou naopak aerodynamicky vyčerpané. Když si vytvoříte prostor, abyste mohli posouvat komponenty a nemusíte pak při každé změně přicházet s kompletně novým řešením, tak je to docela moudré. 

Zažili jsme jednu změnu na pohonné jednotce na poslední chvíli. Díky naší filozofii jsme jí dokázali dobře zpracovat. Pokud by se to stalo u auta z roku 2016, pak bychom museli náš design doslova překopat. Bylo super mít tento prostor 'k dýchání'. Pro další auto si však můžeme dovolit být více agresivní."

Vytisknout

Diskuze: Proč Mercedes nepostavil aerodynamicky optimální auto na rok 2017? Owen vysvětluje důvody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams spojuje síly s Jaguarem a vstupuje do Formule E

Formule E během 10 let překoná Formuli 1, tvrdí majitel týmu Virgin Racing

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud