K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

Petr Hlawiczka, 18. prosince 2017, 06:30 Google+

Mercedes je podle svého šéfa pro vývoj pohonných jednotek Andyho Cowella blízko prolomení hranice výkonu 1000 koní.

Počet komentářů:  39 komentářů (Poslední 30.12. 03:25) Napište svůj názor
Motor Mercedesu

Motor Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Mercedes ve Formuli 1 dominuje od roku 2014, kdy byly zavedeny hybridní 1,6litrové přeplňované pohonné jednotky - získal už čtyři konstruktérské tituly v řadě za sebou. A ve vývoji neustává, dosahuje stále dalších pokroků.

Nyní se přiblížil překonání hranice 1000 koní: "Jsme blízko. Jsem si jistý tím, že se to jednou stane," potvrzuje pro Autosport Andy Cowell poté, co letos u své pohonné jednotky překonal 50 % tepelné účinnosti. Proto je M08 EQ Power+ označována za nejefektivnější motor v historii závodění vůbec.

To je velmi důležité v moderní F1, kdy je omezeno množství paliva (105 kg na závod) i jeho průtok (100 kg/h). Kdy se Mercedesu podaří převést tuto 50% tepelnou účinnost z dynamometru na dráhu? "Na to bude odpovědí úvodní část příštího roku," odpovídá Cowell.

img-responsive

Andy Cowell předpovídá brzké překonání dalšího milníku | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Musíme se podívat na to, jak probíhá vývoj pohonné jednotky během zimy, musíme to během ní prokázat a také to vyladit s autem. Motory na dynamometru, to je jedna věc.

Když přejdete k celkovému času auta na kolo, tak to je ta část, tam se odvádí práce na zlepšení technologie na voze, aby došlo ke zvýšení výkonnosti aerodynamiky a pohonné jednotky. Uvidíme, jak to všechno bude fungovat," dodává šéf vývoje motorů Mercedesu.

Jejich první pohonná jednotka z roku 2014 dosahovala tepelné účinnosti ve výši 44 %, od té doby ale v pokrocích neustále pokračují. Podaří se soupeřům Stříbrné šípy v roce 2018 konečně dohnat?

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 30.12.2017 03:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 39 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čtyřnásobný mistr světa Lewis Hamilton

Mercedes se s Hamiltonem dohodl na prodloužení smlouvy o 2 roky. Kolik ho to bude stát?

Stoffel Vandoorne s otevřeným zadním křídlem svého McLarenu MCL33

Vandoorne věří, že toho dělá dost pro setrvání u McLarenu, Alonso očekává těžký víkend

Eric Boullier ve svém posledním závodu s McLarenem

Boullier padl u McLarenu jako obětní beránek neprávem, říká Coulthard

Ztráta Renaultu na špici se žel nemění

Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Kevin Magnussen a Romain Grosjean se letos těší z podstatně lepší formy svých vozů

Může za markantní vzestup Haasu jeden muž? Jezdci i vedení to naznačují

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault musí řešit alternativu za Sainze, v budoucnu chce vychovávat vlastní talenty

Force Indie za sebou ve Velké ceně Rakouska

Mallya si chce udržet Ocona s Pérezem, pochvaluje si loajalitu zaměstnanců

Lewis Hamilton během Velké ceny Rakouska, kterou se svým týmovým kolegou nedokončil

Mercedes se těší tím, že má stále lepší auto než Ferrari - udělal jen více chyb

Lewis Hamilton stíhaný Red Bullem

Ferrari a Red Bull větří šanci, Mercedes teď podle Ricciarda vypadá zranitelně

Pohonná jednotka Hondy

Honda doufá v další zisky, Red Bull ji povolil u Toro Rosso experimenty za cenu penalizací

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  2. Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

  3. Renault musí řešit alternativu za Sainze, v budoucnu chce vychovávat vlastní talenty

  4. Ferrari a Red Bull větří šanci, Mercedes teď podle Ricciarda vypadá zranitelně

  5. Mercedes se těší tím, že má stále lepší auto než Ferrari - udělal jen více chyb

  6. Honda doufá v další zisky, Red Bull ji povolil u Toro Rosso experimenty za cenu penalizací

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud