Mercedes ve Formuli 1 dominuje od roku 2014, kdy byly zavedeny hybridní 1,6litrové přeplňované pohonné jednotky - získal už čtyři konstruktérské tituly v řadě za sebou. A ve vývoji neustává, dosahuje stále dalších pokroků.
Nyní se přiblížil překonání hranice 1000 koní: "Jsme blízko. Jsem si jistý tím, že se to jednou stane," potvrzuje pro Autosport Andy Cowell poté, co letos u své pohonné jednotky překonal 50 % tepelné účinnosti. Proto je M08 EQ Power+ označována za nejefektivnější motor v historii závodění vůbec.
To je velmi důležité v moderní F1, kdy je omezeno množství paliva (105 kg na závod) i jeho průtok (100 kg/h). Kdy se Mercedesu podaří převést tuto 50% tepelnou účinnost z dynamometru na dráhu? "Na to bude odpovědí úvodní část příštího roku," odpovídá Cowell.
"Musíme se podívat na to, jak probíhá vývoj pohonné jednotky během zimy, musíme to během ní prokázat a také to vyladit s autem. Motory na dynamometru, to je jedna věc.
Když přejdete k celkovému času auta na kolo, tak to je ta část, tam se odvádí práce na zlepšení technologie na voze, aby došlo ke zvýšení výkonnosti aerodynamiky a pohonné jednotky. Uvidíme, jak to všechno bude fungovat," dodává šéf vývoje motorů Mercedesu.
Jejich první pohonná jednotka z roku 2014 dosahovala tepelné účinnosti ve výši 44 %, od té doby ale v pokrocích neustále pokračují. Podaří se soupeřům Stříbrné šípy v roce 2018 konečně dohnat?