Ruský pilot dokázal vyhrát závody v GP2 či ve Formuli Renault 3.5 a s vozy F1 odjel v posledních 2 letech několik pátečních tréninků. Přesto pro sezónu 2018 závodní místo nikde nezískal poté, co Renault podepsal smlouvy s Nicem Hülkenbergem a s Carlosem Sainzem.
Stále zůstává jako rezervní pilot ve smluvním vztahu s Renaultem, dnes ale dostal povolení testovat s Williamsem. Jeho technický ředitel Paddy Lowe potvrdil, že se Sirotkin nachází na užším seznamu jejich kandidátů. Atraktivní je také kvůli ruským sponzorům, kteří jej jsou ochotni podporovat.
Rychlost mu nechybí, pracovní morálka dobrá
Ředitel traťových činností Renaultu na otázku, zda si Sirotkin zaslouží místo v F1, odpovídá: "Myslím, že ano. Upřímně, opravdu na to má. Vím, že to vždy říkávám, protože s námi pracuje, podle mě však má potřebnou rychlost, vážně si to myslím. A určitě má, řekněme, i tu pracovní morálku."
Letos měl podle něj smůlu, když ruský pilot v prvních trénincích doplácel na nespolehlivost Renault - například v Soči nebo v Barceloně: "Tento rok měl u nás smůlu. V pátky jsme pro něj upřímně neodvedli dostatečně dobrou práci. S vozem jezdil čtyřikrát a dvakrát mu naprosto vypověděl službu."
"Když se ale zároveň podíváte na jeho časy na kolo a rozhodně jej srovnáte s Palmerem v Malajsii za mokra a s našimi přímými soupeři, tak odváděl dobrou práci na někoho, kdo s autem moc nejezdí. Byl rychlý," hodnotí dále Permane.
Absolutně žádné problémy, srovnání s Kubicou nebylo fér
"Na druhou stranu mimo auto jej z ničeho nemůžu vinit. Nemáme absolutně žádné problémy s jeho vynakládaným úsilím, zpětnou vazbou ve voze, rád pracuje s inženýry," dodává šéf Renaultu.
Když jej Renault posadil ve Valencii do 5 let starého monopostu s Kubicou, tak Polák zajížděl rychlejší časy. Permane k tomu ale vysvětluje: "Vůbec si nemyslím si, že by tohle bylo férové srovnání a že média dostala správné informace. A upřímně, porovnávat mezi dvěma dny, to moc neznamená. Obzvlášť, když jezdíte na okruzích, jako je Valencie nebo Paul Ricard, které se moc často nepoužívají. Trať se tam rychle mění."