Bývalý mistr světa je známým kritikem výkonů mladého Strolla, stáj Williamsu mu proto dokonce zakázala vstup do svého motorhomu poté, co jej označil za "nejhoršího nováčka v historii Formule 1."
Ke zlepšení "nejhoršího nováčka F1" podle Villeneuva nedochází
Stroll se během sezóny sice postupně zlepšoval a v Baku se dokonce dostal na pódium, přesto mají mnozí fanoušci z jeho počínání rozpačité dojmy. A podle Villeneuva jeho výkonnost navíc už neroste: "Nemůžete se dívat jen na body, musíte sledovat rychlost. Nezaznamenali jsme opravdu žádné zlepšení."
"Něco se během zimy musí stát, protože v jiných kategoriích si vedl lépe," pokračuje bývalý mistr světa F1. Co by mu mohlo pomoci? "Mít pomalejšího týmového kolegu. Musí přijít na to, jak jezdit rychleji. Potřebuje něco vymyslet. Možná by mu nový týmový kolega pomohl," soudí podle Autosportu Kanaďan.
Zkritizoval ho také za výkon v posledním závodě: "Nebylo to nikterak působivé. Schylovalo se k tomu, že jej jeho týmový kolega předjede o kolo. Pak dostal defekt pneumatiky, tak se měl aspoň na co vymluvit. Nebyl to víkend hodný zapamatování," poznamenává Villeneuve.
A zatímco Williams stále vybírá mezi piloty, kteří nahradí Felipeho Massu - hovoří se o Pascalovi Wehrleinovi, Paulovi di Restovi či Robertovi Kubicovi, tak se Strolla zastává technický ředitel Paddy Lowe, podle něhož mladý pilot neměl k dispozici dostatek výkonu poté, co se musel vrátit ke starší specifikaci motoru.
Williams: Stroll za to v Brazílii nemůže
"Příběh Lanceho o víkendu nebyl skvělý a nebylo to jeho vinou. Měl v 3. tréninku poruchu převodovky, k čemuž došlo po určité elektronické kalibrace. Během tohoto procesu ve velké rychlosti se zařadily nižší stupně a motor se vytočil k 18 000 ot/min, takže bylo po něm," uvádí Lowe.
"Šlo o motor č. 4 [poslední specifikace], takže jsme museli nasadit motor č. 3, který zřejmě využije ve zbývající části roku. Žel má z několika důvodů nižší výkon než motor č. 4. Znamená to, že Lance se dostal do úzkých kvůli horší kvalifikační pozici a také kvůli výkonu," pokračuje technický ředitel Williamsu.
"Poté, co se zastavil na startu, což bylo nešťastné, pro něj největší ráno ubylo zaseknutí se příliš dlouho za Grosjeanem, což narušilo jeho výhodu proti Gaslymu. A bez módu motoru, který mu chybí, protože jsme v něm vyčerpali velkou kvótu, jelikož už neměl být znovu použit, mu to velmi ztížilo i předjíždění... všechno to ale nezačalo jeho vinou," dodává Lowe.