Hned tři týmy se rozhodly nasadit kompletní dvojici svých svěřenců, takže se bude po polední pauze střídat. Dneškem se také přestaví téměř kompletní sestava, která bude k vidění na tratích Grand Prix, protože u Haasu se poprvé dostane ke slovu Romain Grosjean. Posledním, kdo se zatím nemohl představit, je Pascal Wehrlein, jemuž doposud nepovolili start lékaři po nehodě v Závodě šampionů v Miami.
Jezdecká sestava pro 3. testovací den:
Mercedes: Bottas/Hamilton
Ferrari: Vettel
Red Bull: Ricciardo
Force India: Celis jr.
Williams: Stroll
Toro Rosso: Kvjat/Sainz jr.
Haas: Grosjean
McLaren: Alonso
Renault: Palmer/Hülkenberg
Sauber: Ericsson
So, it's time... 8 minutes to go and @Dany_Kvyat is getting ready! Good morning from Barcelona to you all! #F1 pic.twitter.com/l7zEL0dOcY
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 1. března 2017
Piloti za lomítkem budou na trati k vidění odpoledne. Z dosavadních jízd zatím vzešel nejlepší čas 1:20,960, který je v držení Kimi Räikkönena. Fin ho zajel při včerejších testech.
Dopolední program 3. testovacího dne:
Začínáme za jasného počasí, i když sem tam se nějaký mráček na nebi objeví. Na kraťasy a trička s krátkým rukávem to zatím není, v areálu okruhu je teplota 5,6°C, trať má 9,4°C a vlhkost vzduchu je poměrně vysoká - 78 %.
Začátek dnešních jízd obstarali Bottas, Ericsson, Palmer, Kvjat a Vettel, měřené pokusy ale zaznamenal zpočátku jen Valtteri Bottas jedoucí na měkké směsi: 1:32,289, 1:29,821. Třetí pilot Force Indie Celis jr. zvládl instalační kolo za 1:45,406. Až na Williams už si alespoň jedno kolo odkroužili všichni zúčastnění.
Fernando fires-up for his first install lap. Day 3 is officially underway. #F1Testing pic.twitter.com/Io63xQXzGW
— McLaren (@McLarenF1) 1. března 2017
Čas si zapisuje i Vettel, i když v tomto případě jde rovněž jenom o statistický údaj (1:33.459). Kvjat, Grosjean, Alonso a Ricciardo se spokojili pouze s instalačním kolem, Stroll se na trati stále neobjevil. Vettel už tradičně na středně tvrdé směsi přebírá po chvíli od Bottase vedení, když zajel čas 1:28,536. Dá se ale čekat, že tento výkon dlouho na čele nebude. Letmý pohled do boxů Mercedesu odhaluje, že se přišel podívat úřadující šampion Nico Rosberg.
Look who's popped in for a chat!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 1. března 2017
Hey @nico_rosberg ? Nice to see you back in the garage#F1 #F1Testing pic.twitter.com/fGlO3uhyFz
Neutekla ani první půlhodina a už tu je první červená vlajka. Důvodem je v čase 9:26 výlet Jolyona Palmera do štěrkové zóny v zatáčce č. 3. Spolu s ním byli na trati Alonso a Celis jr., kteří se poslušně vrátili do boxů. Palmerův Renault nyní čeká převoz do boxů a Brit musí doufat, že nedopadne jako Stroll ve podobném případě včera.
Palmer se vrací pěšky do boxů, maršálové stále upravují v zatáčce 3 trať a její okolí. Brit absolvoval další z instalačních kol s tradiční mřížkou za předními koly a skončil na vnitřní straně trati. Po 16 minutách je test opět zahájen, na trať ihned vyjíždí trojice Ericsson, Kvjat a Ricciardo.
Výsledková listina se nám začíná plnit, nejdřív si zapsal čas Daniel Ricciardo na měkké směsi (1:31,492), potom na středně tvrdé projel kolem časomíry Kvjat - 1:27,963 a 1:26,724, ale nejdůležitější je v této chvíli Valtteri Bottas. Jak bylo vidět na našem videu, asi mu dal Rosberg patřičné rady, protože Fin na superměkkých pneumatikách nejdřív vytáhl z rukávu výkon 1:23,570 a poté ho korunoval časem 1:22,816. Na trati se rovněž mihl Alonso, ale opět pouze s "dráty" na autě a hurá zpátky do depa.
V závěru první hodiny se opět rýsuje scénář předchozích dvou dnů: Sebastian Vettel se řadí za Bottase s poměrně malou ztrátou necelých dvou desetin (1:22,992), ovšem na rozdíl od pilota Mercedesu je na Němcově Ferrari středně tvrdá směs. A netrvá dlouho, a Vettel už je v čele, protože následující kolo absolvoval za 1:22,486. A Vettel do třetice, první dva sektory v purpurové barvě a v dvojkovém podání - 1:22,222!
Stále máme pouze pět pilotů, kteří zajeli měřený čas, z toho Celis jr. pouze symbolický, pořád čekáme na první výjezd Williamsu. Jolyon Palmer mezitím v garáží Renaultu popsal nehodu jako velmi pomalé hodiny na studených pneumatikách. Na obrázku můžeme vidět, jaké suvenýry dodal ve svém voze mechanikům. Snad tato nadnormativní zátěž nezpůsobila i poškození vozu právě jako u Strollova Williamsu včera.
So, what do you think of the 2017 Silver Arrow, @nico_rosberg?#F1Testing #F1 @F1 pic.twitter.com/7hvOBzkZeO
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 1. března 2017
Duel Mercedes-Ferrari trvá i ve třetím dnu. Valtteri Bottas přezul ze superměkké směsi na měkkou a dostal se dnes jako první pod hranici 1:22,0. Jeho prozatím nejlepší výkon má hodnotu 1:21,632. Ferrari, do této chvíle dosti skoupé na jakékoli informace, sdělilo médiím, že piloti se omezí pouze na krátké prohlášení - Vettel dnes, Räikkönen zítra - a jinak nebudou poskytovány žádné tiskové zprávy.
Lance heads out for an install lap in the #FW40 to kick off today's testing session #F1Testing #F1 #Williams40 pic.twitter.com/lt5HOI1IqJ
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 1. března 2017
Do sbírky časů se nám zapsal i Ericsson na středně tvrdé směsi (1:28,079) a zatímco se Rosberg nadšeně fotí s bývalými kolegy v garáži Mercedesu a poskytuje televizním stanicím rozhovory, konečně máme na trati kompletní sestavu, přesněji všichni dopoledne nahlášení piloti už se objevili na okruhu - Lance Stroll zajel se svým Williamsem dvě instalační kola.
Opět se nám přepisují tabulky. Pokud nebudeme brát v úvahu mírné zlepšení Ricciarda (1:30,108 na měkké směsi) a Ericssona (1:27,357 na středně tvrdé), změnu na čele má na svědomí opět Sebastian Vettel - ještě nenazul jinou směs než bíle označenou a stále se zlepšuje, nyní dosáhl času 1:21,609.
Vettel měl teď několik okamžiků trať pouze pro sebe, ale jeho kroužení nevedlo k dalším rychlým časům. Dobrá zpráva pro Renault - Palmer hodinu po svém výletu mimo trať opět vyráží na okruh s vozem ozdobeným stejně jako v prvním případě sběrnicemi dat. Doufejme, že opět nedoveze do garáže vzorky kačírku z nějaké zatáčky. McLaren zároveň oznamuje, že se prozatím hodlá věnovat doladění aerodynamiky, proto v dohledné době neplánuje zajíždět měřená kola. Jinak to vidí u Red Bullu, kde se Ricciardo opět, byť jen kosmeticky, zlepšil na 1:30,081.
Fernando heads out into the Spanish sun. After a chilly start, it's a glorious morning here Barcelona. #F1Testing pic.twitter.com/BVLF9r823F
— McLaren (@McLarenF1) 1. března 2017
Z tábora Mercedesu přišla zpráva, že Rosberg je speciálním návštěvníkem s ohledem na svou minulost ve stáji. Komentář dodává, zda mu není trošku líto, že v současných vozech nesedí... Zvláště, když Valtteri Bottas opět překlápí misku vah na stranu Stříbrných šípů - 1:21,099 na měkké směsi a čas o půl vteřiny rychlejší než Vettel. Ačkoliv McLaren avizoval, že se nehodlá zabývat měřenými časy, Alonso je jiného názoru - 1:23,956 na žlutě označných pneumatikách je prozatím třetí nejlepší čas. Zlepšil se i Ericsson na středně tvrdé směsi a časem 1:25,174 se řadí na páté místo. První zápisy mají i Palmer (1:28,867) a Stroll (1:27,848) - Brit má středně tvrdé a Kanaďan měkké pneumatiky. Stroll se ovšem výkonem 1:23,750 vzápětí řadí před Alonsa. Jediným, kdo zatím na nějaký výsledek čeká, je Romain Grosjean.
.@RGrosjean heads back out on @pirellisport #PZero White medium tires. #F1Testing pic.twitter.com/p655FeUmL0
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 1. března 2017
Startovní pole je kompletní, co se časů týká. Poslední opozdilec si po krátkém zahřátí pneumatik zapsal první čas v celém dosavadním testovacím programu, protože první dva dny měl přednost jeho kolega Magnussen. Grosjean vyrazil na středně tvrdé směsi a po instalačním kole na hranici 1:30,5 má měřený výkon v hodnotě 1:26,595, což ho v tuto chvíli řadí na 8. místo. Za ním figurující Ricciardo podle zpráv z garáže Red Bullu čeká na nové aerodynamické nastavení svého RB13.
Kde se vzal, tu se vzal na třetím místě Marcus Ericsson. Sauber doposud nepředváděl nijak výrazné výkony, ale Švéd časem 1:22,636 na měkké směsi na hony předčil své vlastní pondělní výkony, kdy byl o pět resp. čtyři vteřiny pomalejší. Lepší se i Stroll, ale na třetí místo Ericssona ztrácí téměř sedm desetin (1:23,305).
How's our man @ValtteriBottas getting on this morning?
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 1. března 2017
Funny you should ask, he's already put 33 laps on the board! ?#VB77 #F1Testing #F1 pic.twitter.com/tWOKOyanuk
Valtteri Bottas se zřejmě rozhodl hodit rukavici nejen Vettelovi, se kterým doposud úporně bojoval, ale i Hamiltonovi a Räikkönenovi. Na měkké směsi se přiblížil hranici 1:20,0 a nadělil pilotu Ferrari vteřinu a půl! Čas 1:20,107 vzápětí nezopakoval, ale i výkon 1:20,547 by stačil na první místo v dosavadním průběhu testů. Ve stínu tohoto výkonu je zlepšení Alfonsa Celise, který na Bottase ztrácí téměř 20 vteřin (1:39,293).
Se závěrem předposlední dopolední hodiny se piloti řádně probouzejí. Ricciardo nejdřív na měkké směsi poskočil hodně kupředu časem 1:22,362, ale vzápětí ho na superměkké zdolal výborný Marcus Ericsson (1:22,326). Také Alfonso Celis dělá co může, nejdřív ze svého výkonu umazal masivních deset vteřin (1:29,263) a pak se konečně posunul z nemilé poslední příčky před Grosjeana výkonem 1:25,829. A Ricciardo se vzápětí propadá na páté místo, protože Lance Stroll si zapisuje další zlepšení na 1:22,351 - na Williamsu má žlutě označenou sadu.
A je to tady: Hranice 1:20,0 padla! Na superměkké směsi zajel Valtteri Bottas čas 1:19,838 a Vettelovi se vzdálil na téměř dvě vteřiny. Je pravda, že Němec stále testoval na středně tvrdých pneumatikách, takže srovnání není tak docela exaktní, ale Bottas je v dobré formě. Superměkkou směs jako on použil zatím pouze Ericsson. Jak už to u Bottase bývá, další kolo je pomalejší (1:20,745), ale opět pořád lepší ne čas Vettelův.
Nico Rosberg se nechal vyzpovídat, jeho názory si můžete přečíst v samostatném článku. Marcus Ericsson pokračuje ve spanilé jízdě, dokonce je na dosah Vettela! I když ztrácí o něco více než dvě desetiny a zůstává třetí, čas 1:21,824 je více než úctyhodný. Pořád má na svém Sauberu C36 Ferrari superměkkou směs. Také Alfonso Celis chytá dech a posouvá se vzhůru tabulkou, čas 1:23,781 ho řadí před Alonsa, který se sice také zlepšil (1:23,834), ale nikoli dostatečně.
Day 3 test update ?: 17 laps completed by @danielricciardo with a best time of 1:28.332 ⏱? #Red13ull #F1Testing pic.twitter.com/ciRfXgqdNb
— Red Bull Racing (@redbullracing) 1. března 2017
V poslední hodině se pořadí stále častějí míchá. Nejdřív odsunul Daniel Ricciardo na třetí místo Vettela časem 1:21,153, potom se opět zlepšil Stroll, který vykouzlil čas 1:22,351. Ale ani tentokrát to nestačilo na Ericssona. Bottas zkouší opravdu všechno, co je po ruce - nasadil si ultraměkkou směs a dosáhl dalšího zlepšení - 1:19,705. Mercedes v druhé polovině třetího testovacího dne opravdu dominuje. Bottas se možná snaží i proto, že mu za půl hodiny skončí "šichta" - odpoledne udělá místo Lewisu Hamiltonovi.
Také Jolyon Palmer vystrkuje růžky. Využil situace kdy se z trati stáhli Bottas a Vettel a měl ji celou jenom pro sebe, a na měkkých pneumatikách zajel třetí nejlepší čas dnešního programu - 1:21,396. Zdá se, že dnešek bude ohledně výkonů opravdu vynikající. Nejpilnějšími piloty zůstávají Bottas a Vettel, jsou už na dosah 66 kol, tedy vzdálenosti odpovídající délce španělské Grand Prix. V samotném závěru poslední dopolední hodiny je na trati hodně nabito, v boxech zůstávají pouze Bottas, Ericsson a Kvjat... Nakonec kromě skrovného zlepšení Alonsa a Grosjeana, které jim ovšem nepřineslo posun v pořadí, zaujali pouze Bottas a Vettel dosažením 66 kol. Posledním dramatem byly v samotném závěru hodiny Lance Strolla, které ale dopadly bez sebemenších následků.
Výsledky dopoledního programu 3. testovacího dne:
1. | Valtteri BOTTAS | Mercedes | 1:19,705 | ultraměkké | 73 kol |
2. | Daniel RICCIARDO | Red Bull | 1:21,153 | měkké | 46 kol |
3. | Jolyon PALMER | Renault | 1:21,396 | měkké | 49 kol |
4. | Sebastian VETTEL | Ferrari | 1:21,609 | středně tvrdé | 69 kol |
5. | Marcus ERICSSON | Sauber | 1:21.824 | superměkké | 53 kol |
6. | Lance STROLL | Williams | 1:22,351 | měkké | 54 kol |
7. | Alfonso CELIS jr. | Force India | 1:23,781 | měkké | 39 kol |
8. | Fernando ALONSO | McLaren | 1:23,834 | měkké | 28 kol |
9. | Daniil KVJAT | Toro Rosso | 1:23,952 | středně tvrdé | 31 kol |
10. | Romain GROSJEAN | Haas | 1:25,133 | měkké | 27 kol |
Následuje pauza na oběd, po níž dojde u tří týmů ke změnám. Uvidíme, jak si povedou Hamilton, Sainz jr. a Hülkenberg ve srovnání se svými dopoledními kolegy. A jednu perličku na závěr dopoledne - Valtteri Bottas svým výkonem překonal rekord Circuit de Catalunya, který doposud držel výkonem z roku 2010 Mark Webber (Red Bull) - 1:19,955 (je tím myšlen okruh o délce 4,655 km s upravenou závěrečnou pasáží).
Odpolední program 3. testovacího dne:
Je celkem pochopitelné, že se v Barceloně oproti dopolednímu programu oteplilo, slunečné počasí vyhnalo rtuť na hodnotu 15,9°C, trať po skončení byla zahřátá na 33,3°C, před zahájením odpolední čtyřhodinovky poněkud poklesla (30,6°C). Jediné, co od rána pokleslo, je vlhkost vzduchu, ta spadla na 51 %.
New cars. New training methods, @HulkHulkenberg @RenaultSportF1!!
— Circuit BCN-CAT (@Circuitcat_eng) 1. března 2017
?⚽️#F1Testing pic.twitter.com/xydfooKw2Z
Jak už to bývá po polední pauze tradicí, nikdo se na trať nehrne. Dá se tedy očekávat, že první hodina odpoledního programu bude spíše v duchu instalačních kol a připrav na atak nejlepších výkonů. Oproti včerejšku se totiž čas posunul o více než vteřinu. Prvním, kdo se rozhodl vydat na trať, je překvapení dopoledne - Marcus Ericsson.
Za ním už kvapí Lewis Hamilton. Na první aktivitu jsme čekali čtvrt hodiny. Hamilton také nechtěl zůstat dlouho bez času a hned druhé kolo zajíždí za 1:26,504. Další zlepšení na 1:26,435 už se děje za asistence Nico Hülkenberga, který se zapojil do odpoledního programu. Hamilton na měkké směsi má poslední zápisy 1:25,941 a 1:25,688, Hülkenberg na středně tvrdých pneumatikách je lepší - 1:24,460.
Poslední z trojice odpoledních "nováčků" se zapojuje do klasifikace - Carlos Sainz jr. na středně tvrdé směsi po dvou pomalých kolech dosahuje času 1:24,885 a řadí se za Hülkenberga. Na trať se vydává i Alonso. Mezitím se v zákulisí řeší i takové drobnosti, jako zkratka jména Maxe Verstappena v digitálním zpravodajském systému. Doposud tam Holanďan figuroval jako VES, ale od letošní sezóny bude mít logičtější VER. Jenže tyhle tři písmena měl propachtován Jean-Eric Vergne. Nyní vzhledem k tomu, že se stáhl i z pozice testovacího pilota u Ferrari, má Verstappen volno pro písmena VER.
Another run for Nico, another excuse for us to show you our gorgeous Batmobile ?#F1Testing pic.twitter.com/JnlvQjRYVG
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 1. března 2017
A zase zpět k testování - Sainz stále na středně tvrdých pneumatikách poskočil před Hülkenberga na desátou pozici (1:24,029). Německá posila Renaultu však ihned oplácí časem 1:23,137, stále ještě nepřezul a nechal si bíle označené pneu. Ostatní piloti nejspíš zažívají, protože zatím není provoz na Circuit de Catalunya příliš hustý.
Stop & Kiss ? @carlosainz #F1Testing @Circuitcat_eng pic.twitter.com/kev0ZW5Pig
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 1. března 2017
Máme tu zlepšení u Fernanda Alonsa, který si nádavkem zapsal osobní maximum v prvních dvou sektorech. Ovšem výkon 1:23,326 na měkkých pneumatikách mu stačí pouze na posun o jednu pozici před Celise. Do akce zasahuje také Sebastian Vettel, vůbec poprvé obouvá také měkkou směs a ta pro něj znamená posun na druhé místo, ale časem 1:20,572 stále ztrácí více než třičtvrtě vteřiny na Bottase. Zlepšil se i Hamilton, i když jenom nepatrně (1:25,087) a stále zůstává poslední. Jak ale bylo predikováno, Hamilton se v tomto odpoledni hodlá věnovat závodní simulaci a ujet ještě 64 kol. Po sérii stabilních kol kolem 1:25,0 přišla nějaká chyba, protože najednou sklouzl Lewis na 1:36,5. Poté opět exmistr světa vytáčí pravidelné hodnoty.
Zlepšuje se ale Sebastian Vettel, jemuž měkké pneumatiky svědčí - dostal se pod hranici 1:20,0 a blíží se Bottasovi. Už mu chybí jen 2 desetiny - 1:19,952. První sektor byl dokonce v jeho podání vůbec nejrychlejší. Alonso mezitím přezul na superměkké pneu, Romain Grosjean se konečně odpoutal na měkkých pneumatikách z konce pole a poskočil na 7. příčku časem 1:22,884. Lewis Hamilton absolvuje závodní simulaci na středně tvrdých pneumatikách v časech pravidelně oscilujících od 1:25,0 po 1:26,0. Teď zajel své maximum 1:24,965 a 1:24,821, což ovšem neznamená, že by došlo k jeho posunu z průběžného posledního místa.
Fernando Alonso je dalším z pilotů, kteří nasadili na svůj vůz ultraměkké pneumatiky a díky tomu se posunul časem 1:22,598 na sedmou pozici, ovšem na Bottase, který zajel nejlepší čas na stejné směsi, ztrácí více nže tři vteřiny. Vettel se dále nezlepšuje, zato se jako první blíží magické hranici 100 absolvovaných kol.
Přesně po dvou hodinách nám opět zavlála červená vlajka. Příčinou je vůz Carlose Sainze jr. v zatáčce 4, v níž skončil ve štěrkovém loži. Na scéně jsou traťoví maršálové, vůz nakonec musel být odvezen, tato akce zabrala 11 minut. Trať už je opět volná, ihned se na ní vydali Alonso, Celis jr., Ericsson a Stroll. Jezdilo se ale pouze tři minuty a je tu červená vlajka číslo dvě - tentokrát ji má na svědomí Lance Stroll v zatáčce 5. Kanadský nováček během dvou dnů už měl tři incidenty - a to na něj v boxech dohlíží jeho otec Lawrence Stroll. Po dalších 12 minutách už máme zase zelenou, můžeme pokračovat. Vettel se vydává na trať, Hamilton hodlá pokračovat ve své strategii a intenzivně zahřívá na cílové rovince pneumatiky.
Na trati se toho nyní moc neděje, za zmínku stojí snad jen fakt, že Vettel a Ericsson zdolali hranici 100 absolvovaných okruhů. Velká aktivita nepanuje ani na sociálních sítích, některé týmy se baví zařazováním atraktivních záběrů, které jsou navíc zpomalené, jako v případě Haasu. Hamilton při své závodní simulaci absolvoval rychlý pitstop a přešel na měkkou směs.
'Box box' - Pit stop for Marcus changing to soft tyres for another long-run #F1Testing #ME9 pic.twitter.com/73gkfJMo0c
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) 1. března 2017
Slo-Mo-Ro-Gro...#F1Testing pic.twitter.com/YcFVK72ARa
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 1. března 2017
Prakticky nulová aktivita je u Renaultu a Force Indie, kde Celis jr. odjel zatím pouhých sedm kol. Je otázkou, jestli se týmy připravují podobně jako dopoledne na závěrečnou hodinu, ve které se pokusí zdolat nejlepší časy, nebo volí jinou strategii. Hamilton ve své jízdě postupně zrychluje, dostal se časem až na 1:22,216 - se středně tvrdou směsí - a díky tomu se posunul na čtvrté místo odpoledne, celkově s ohledem na dopolední výsledky je šestý. Celis se po delší pauze vrací na trať na superměkké směsi, ale čas 1:23,619 neznamená nic než poslední místo z odpolední party, jinak za ním zůstává pouze Kvjat, který už má dnes odježděno.
Fernando Alonso si po ultraměkkých pneu nasadil bíle označené výrobky Pirelli a odkroužil několik pomalejších kol kolem 1:30,0. Pro McLaren je rozhodně povzbudivější jeho dnešní výkon, kdy se dostal na dosah celkové délky španělské Grand Prix, což je oproti pondělí úžasný vzestup. Alonso posléze zamířil do boxů a trať se ocitla zcela v Hamiltonově moci.
ONE HOUR TO GO ⏳
— Formula 1 (@F1) 1. března 2017
TOP 8 ⏱
1 BOT 1:19.705 ?
2 VET +0.2
3 RIC +1.4
4 PAL +1.7
5 ERI +2.1
6 HAM +2.5
7 STR +2.6
8 ALO +2.9#F1Testing #F1 pic.twitter.com/UPaHI3zoxm
Začíná dnešní poslední hodina testů a zdá se, že se nakonec trať zaplní. Vedle Hamiltona se objevují na Circuit de Catalunya Celis jr. a Grosjean, kteří si určitě budou chtít vylepšit sedmé resp. desáté místo mezi piloty, kteří jsou momentálně v pojízdném režimu. Hamilton dokončil 83 kolo a zamířil do boxů, na trati ho vystřídal Alonso, který se tak blíží plné vzdálenosti španělské Grand Prix.
Daniel Ricciardo se odpoledne na trati příliš často neobjevoval, box Red Bullu byl často obestavěn mobilními zástavbami. Stejně tak je téměř jisté, že Lance Stroll po svém posledním výletu mimo trať už se do dnešního testování nezapojí kvůli opětovnému poškození vozu. Zlepšení jako jeden z mála v posledních desítkách minut zaznamenal Nico Hülkenberg, který se zařadil za dopolední výkon Jolyona Palmera, ač na něj ztrácí necelé čtyři desetiny. Na voze má žlutě označené pneu.
Hülkenberg byl i nadále při chuti a zvládl první dva sektory v zelené barvě, ale nevyšla mu poslední část, takže i nadále zůstává za Palmerem. Haas vyslal na trať Romaina Grosjeana na superměkkých pneumatikách a Francouz zajel své nejrychlejší kolo - čas 1:22,118 ho posouvá až před Hamiltona. Přestože má Sebastian Vettel najeto bezpečně nejvíc, ještě se vrací na poslední minuty na trať. K němu se přidává coby věrný druh Lewis Hamilton. Tomu chybí do stovky kol absolvovat 17 okruhů, což už asi těžko stihne. Zvládl ale zlepšení na 1:22,100 a o 18 tisícin předstihl Grosjeana - že by ještě na měkké směsi zkusil v samotném závěru útok na nejlepší časy?
9️⃣8️⃣ laps completed for Lance Stroll ?
— Formula 1 (@F1) 1. března 2017
But his day ended on number 9️⃣9️⃣
Every #F1 rookie has known how this feels ? ⬇️#F1Testing pic.twitter.com/pErPyoNhyC
Na oficiálních stránkách Formula One byly zveřejněny záběry po Strollově zaváhání, kvůli kterému byla vyvěšena poslední dnešní červená vlajka a Kanaďan předčasně ukončil své testovací jízdy. Hamilton mezitím nadále ukrajuje setiny z časomíry, naposledy zajel 1:22,090, ale pořád z toho rekrutuje pouze 8. místo.
Deset minut před koncem tu máme dnes už čtvrtou červenou vlajku. Příčinou je Vettelovo Ferrari, které se zastavilo těsně před cílem 140. kola. Trvalo to pět minut, než byla záležitost vyřešena a test mohl pokračovat, ale dá se předpokládat, že v poslední pětiminutovce už se nic zásadního nestane. Také se můžeme dohadovat, co bylo příčinou zastavení německého pilota přímo na cílové rovince.
Výsledky odpoledních jízd 3. testovacího dne:
1. | Sebastian VETTEL | Ferrari | 1:19,952 | měkké | 139 kol |
2. | Daniel RICCIARDO | Red Bull | 1:21,153 | měkké | 69 kol |
3. | Nico HÜLKENBERG | Renault | 1:21,791 | měkké | 42 kol |
4. | Marcus ERICSSON | Sauber | 1:21,824 | superměkké | 122 kol |
5. | Lewis HAMILTON | Mercedes | 1:22,090 | měkké | 94 kol |
6. | Romain GROSJEAN | Haas | 1:22,118 | superměkké | 53 kol |
7. | Lance STROLL | Williams | 1:22,351 | měkké | 98 kol |
8. | Fernando ALONSO | McLaren | 1:22,598 | ultraměkké | 72 kol |
9. | Carlos SAINZ jr. | Toro Rosso | 1:23,540 | středně tvrdé | 32 kol |
10. | Alfonso CELIS jr. | Force India | 1:23,619 | superměkké | 66 kol |
Nejrychlejším mužem dnešního dne ale zůstává Valtteri Bottas, který dopoledne zajel čas 1:19,705 (ultraměkká směs). Zrovna tak Jolyon Palmer by se zařadil na celkově čtvrté místo, Daniil Kvjat by zůstal poslední.
Odpolední testování se neslo spíše v duchu dlouhých výjezdů, ale také tří červených vlajek, přičemž Sainz jr. a Stroll si po nich už nezajezdili. Pro někoho může být překvapivé až páté, celkově pak sedmé místo Hamiltona, ale jak už bylo v průběhu odpoledne avizováno, Brit se soustředil na závodní simulaci, kterou nakonec o 30 kol překročil. Dnešek nadmíru dobře vyšel Renaultům, ovšem sympatickým překvapením je výkon Sauberu, který se dostal opravdu hodně nahoru. Naproti tomu zklamali Stroll a Celis jr., první dnes hned třikrát chyboval a poslední vyjetí z trati znamenalo další poškození vozu, Celis jr. se zase nebyl schopen sžít s vozem, nicméně ještě za ním skončil Kvjat, jehož výkon byl opravdu více než rozpačitý. Bylo by zajímavé si nyní poslechnout Sainze jr., zda bude opět meditovat nad výdrží ostatních vozů, protože Ericsson zvládl hodně přes sto kol, zatímco Španěl se svým ruským kolegou zajeli nejméně okruhů ze všech pilotů dnešního dne.