Komerční šéf F1 Sean Bratches prohlásil, že existuje čtyřicet potenciálních uchazečů na pořádání Grand Prix. Tento počet eviduje od chvíle, kdy Liberty Media na počátku tohoto roku převzala kontrolu nad F1. Bratches hodlá z nových adeptů vybírat podle toho, co přínosného mohou F1 poskytnout, ale podle jeho vyjádření by při rozhodování měla hrát roli spíše atraktivita prostředí než nejlepší obchodní podmínky. Sezóna pak bude mít rozvrstvení mezi Evropu, Asii a Ameriku s ohledem jak na marketing, tak logistiku.
"Momentálně na základě Convention de la Concorde je limit pětadvacet. Během sedmi měsíců, kdy zastávám svou funkci, se mi přihlásilo čtyřicet zemí, měst, obcí, knížectví - všichni projevili zájem o pořádání Grand Prix F1, což je mimořádně povzbudivé. Jedná se o reprezentativní záležitost, proto se lidé na určitých místech pokoušejí přitáhnout fanoušky a zviditelnit prostor pro své podnikání. Když se podíváme na závodní kalendář, pokoušíme se o co nejvíc závodů. S ohledem na města, která projevila zájem o F1, je to významný historický proces. Myslím, že z hlediska značky F1 se snažíme o jiný přístup a chceme být mnohem vstřícnější při výběru míst a měst, které jsou pro F1 důvěryhodná a v souladu s naší strategií pro výběr závodu poskytnou velké množství diváků - což jsou zejména centra velkých měst," líčí své dojmy Bratches.
Sedmapadesátiletý někdejší člen televizní stanice ESPN nepředpokládá, že nové okruhy budou vybudovány ve stylu nepříliš oblíbených "Tilkedromů" vybudovaných v prostředí bývalých bažin, na pouštích nebo někdejších zemědělských pozemcích.
"Šampionát se bude členit na městské okruhy, tradiční trati a speciálně vybudované dráhy. Dalším cílem je položit důraz na větší počet městských okruhů. Z důvodů, které jsem uvedl výše, je to z našeho pohledu velice atraktivní nabídka," pokračuje Bratches.
Pochopitelně s přílivem nových adeptů vyvstává otázka, které tradiční trati budou muset vyklidit pole, protože je pochopitelné, že kalendář F1 není nafukovací a nelze jezdit závody každý týden - a i tak by se ještě na některé zájemce nedostalo. Bratches je v tomto směru poněkud neadresný, spíš vyzdvihuje obchodní a logistické argumenty, jako například náklady na dopravu. Pořád ale věří, že hlavní výhodu z tohoto řešení budou mít fanoušci.
"Milujeme všechny naše děti! Když se podíváme na regionální členění šampionátu, tak je jasné, že některé trati zmizí a nahradí je jiné. Snažíme se maximálně využít výhod těchto závodů. Momentálně se pohybujeme po celém světě bez ohledu na kadenci. V ideálním případě, a pořadí není rozhodující, by první třetina šampionátu byla v Evropě, druhá v Americe a poslední v Asii. To nám umožní zefektivnit cestování celého našeho cirkusu F1. Když projíždíme Evropou máme 350 osmnáctikolových tahačů a deset Boeingů 747, které pro nás létají po celém světě. Takže větší efektivnost je pro nás velkou příležitostí. Tou druhou šancí je možnost připravit fanoušky na to, že následující tři měsíce budete muset vstávat brzy, abyste viděli Grand Prix, další dva měsíce se budete dívat odpoledne a potom v noci. Příznivci si tak mohou sledování lépe naplánovat a začlenit do svých zájmů, což je také velice zajímavé," dodává Bratches.