Bratches hovoří o čtyřech desítkách zájemců o Grand Prix, rád by inovoval šampionát

Robert RoBertino Pavelka, 9. září 2017, 13:30 Google+

Zatímco prověřené, tradiční okruhy s letitou praxí se potýkají s různými problémy a hrozí jim, že přestanou být součástí F1, nových zájemců s dostatečně naditou kapsou je více než dost. Liberty Media dokládá, že by se z nich mohly udělat najednou dva další šampionáty.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 11.09. 08:38) Napište svůj názor
Sean Bratches (vlevo) předkládá své nové vize šampionátu

Sean Bratches (vlevo) předkládá své nové vize šampionátu | foto: Liberty Media

Sdílejte článek

Komerční šéf F1 Sean Bratches prohlásil, že existuje čtyřicet potenciálních uchazečů na pořádání Grand Prix. Tento počet eviduje od chvíle, kdy Liberty Media na počátku tohoto roku převzala kontrolu nad F1. Bratches hodlá z nových adeptů vybírat podle toho, co přínosného mohou F1 poskytnout, ale podle jeho vyjádření by při rozhodování měla hrát roli spíše atraktivita prostředí než nejlepší obchodní podmínky. Sezóna pak bude mít rozvrstvení mezi Evropu, Asii a Ameriku s ohledem jak na marketing, tak logistiku.

"Momentálně na základě Convention de la Concorde je limit pětadvacet. Během sedmi měsíců, kdy zastávám svou funkci, se mi přihlásilo čtyřicet zemí, měst, obcí, knížectví - všichni projevili zájem o pořádání Grand Prix F1, což je mimořádně povzbudivé. Jedná se o reprezentativní záležitost, proto se lidé na určitých místech pokoušejí přitáhnout fanoušky a zviditelnit prostor pro své podnikání. Když se podíváme na závodní kalendář, pokoušíme se o co nejvíc závodů. S ohledem na města, která projevila zájem o F1, je to významný historický proces. Myslím, že z hlediska značky F1 se snažíme o jiný přístup a chceme být mnohem vstřícnější při výběru míst a měst, které jsou pro F1 důvěryhodná a v souladu s naší strategií pro výběr závodu poskytnou velké množství diváků - což jsou zejména centra velkých měst," líčí své dojmy Bratches.

img-responsive

Kdo bude mít v F1 své jisté? Bratches je v tomto směru tajemný | foto: Scuderia Ferrari

Sedmapadesátiletý někdejší člen televizní stanice ESPN nepředpokládá, že nové okruhy budou vybudovány ve stylu nepříliš oblíbených "Tilkedromů" vybudovaných v prostředí bývalých bažin, na pouštích nebo někdejších zemědělských pozemcích.

"Šampionát se bude členit na městské okruhy, tradiční trati a speciálně vybudované dráhy. Dalším cílem je položit důraz na větší počet městských okruhů. Z důvodů, které jsem uvedl výše, je to z našeho pohledu velice atraktivní nabídka," pokračuje Bratches. 

Pochopitelně s přílivem nových adeptů vyvstává otázka, které tradiční trati budou muset vyklidit pole, protože je pochopitelné, že kalendář F1 není nafukovací a nelze jezdit závody každý týden - a i tak by se ještě na některé zájemce nedostalo. Bratches je v tomto směru poněkud neadresný, spíš vyzdvihuje obchodní a logistické argumenty, jako například náklady na dopravu. Pořád ale věří, že hlavní výhodu z tohoto řešení budou mít fanoušci.

img-responsive

Bratches se při svých vizích dovolává především diváků | foto: Honda Racing F1

"Milujeme všechny naše děti! Když se podíváme na regionální členění šampionátu, tak je jasné, že některé trati zmizí a nahradí je jiné. Snažíme se maximálně využít výhod těchto závodů. Momentálně se pohybujeme po celém světě bez ohledu na kadenci. V ideálním případě, a pořadí není rozhodující, by první třetina šampionátu byla v Evropě, druhá v Americe a poslední v Asii. To nám umožní zefektivnit cestování celého našeho cirkusu F1. Když projíždíme Evropou máme 350 osmnáctikolových tahačů a deset Boeingů 747, které pro nás létají po celém světě. Takže větší efektivnost je pro nás velkou příležitostí. Tou druhou šancí je možnost připravit fanoušky na to, že následující tři měsíce budete muset vstávat brzy, abyste viděli Grand Prix, další dva měsíce se budete dívat odpoledne a potom v noci. Příznivci si tak mohou sledování lépe naplánovat a začlenit do svých zájmů, což je také velice zajímavé," dodává Bratches.

Vytisknout

Diskuze: Bratches hovoří o čtyřech desítkách zájemců o Grand Prix, rád by inovoval šampionát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 11.09.2017 08:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mika Häkkinen objasňuje jednu z méně známých částí své kariéry

Hakkinen prozrazuje, proč se po testu s McLarenem v roce 2006 do F1 nevrátil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud