Úvodní trénink v Monze začal za sucha, ale kvůli pravděpodobnosti přeháňky u Haasu místo Giovinazziho nechali kroužit oba své závodní piloty. Teplota vzduchu dosahovala 21 °C, trať kvůli zamračené obloze jen 23 °C. Na okruhu je spousta fanoušků už v pátek.
Williamsy se ihned vrhly na měřená kola: Massa 1:27,666 (329 km/h), Stroll 1:27,877 min (326 km/h), zbytek soupeřů si dal nejdříve instalační okruh a McLaren s Alonsem testoval 6 kol ochranu kokpitu Halo.
Nastoupil také s novou, mírně vylepšenou pohonnou jednotkou (ale stále nejde o specifikaci č.4, pouze o vylepšenou třetí, neoficiálně 3,7), v neděli tedy poputuje o 35 míst dozadu. Před druhým tréninkem se ale vrátí zpět k motoru používanému v Belgii. A aby to stihli, Fernando bude muset zajet do garáže o něco dříve.
Po 10 min se předvedl Hamilton - 1:23,964 min (332 km/h) na měkkých pneumatikách, Bottas na něj ztrácel 0,851 sekundy - na rovince byl ale nejrychlejší: 340 km/h. V dalších pokusech se oba o více než sekundu zlepšili, Lewis vedl s časem 1:22,861, jeho týmový kolega byl o 0,6 s za ním.
Po dvaceti minutách si pořadí na čele vyměnili, Bottas se s využitím měkkých pneumatik objevil na čele s časem 1:22,523, přestože Hamilton na rovince dosáhl o 8 km/h více (348 km/h). Mercedesy vypadají dobře, Ferrari zatím ztrácí přes 1 sekundu - Vettel se na super-měkké směsi dostal na 1:23,861 min (330 km/h).
Po 25 min se objevují první kapky, pršet ale nezačalo. Räikkönen se zlepšuje na pátou příčku, na Bottase ale ztrácí skoro 1,6 sekundy, přestože má měkčí pneumatiky. Jeho krajan se s Mercedesem navíc dokáže ještě zlepšit - 1:22,086 min.
Po půlhodině míří všichni do boxů, Chrám rychlosti zůstává opuštěný - je třeba vrátit Pirelli první sadu pneumatik. Po krátké přestávce se na dráhu vracejí Mercedesy, tentokrát na super-měkkých pneumatikách. O kolik se zlepší?
Hamilton ubírá ze svého času téměř sekundu a je znovu první: 1:21,868, 1:21,729 a 1:21,537 min - to už je o 1,4 s rychlejší než loni. Bottasovi se ale o moc zrychlit nedaří (1:21,972 min), byť předvedl rekordní třetí sektor.
Dotahuje se na ně Vettel, stále to je však 1,1vteřinová ztráta: 1:22,652 min, zatímco Kimi stagnuje (1:23,682 min). Ferrari se snaží dohnat v zatáčkách Lesmo, Ascari a v Parabolice to, co ztrácí na Stříbrné šípy na rovinkách. Nový motor 4. specifikace v Monze nenasadí, může tak jezdit s vyšším limitem spotřeby oleje (1,2 l/100 km).
McLaren na dráze nacvičuje jízdu dvou vozů za sebou, aby v kvalifikaci mohl Alonso efektivně pomoci Vandoorneovi tak, jak to předvedli v obráceném gardu v Belgii. Belgičan je zatím devátý s téměř dvousekundovou ztrátou (1:23,465 min), Alonso šestnáctý (1:24,392 min). Na rovinkách ale ztrácejí 23 km/h na Mercedes za zády Ocona (349 km/h).
Poměrně dobře je na tom Red Bull, který je těsně za zády Ferrari - Ricciardo na Vettela ztrácí jen 0,09 s. Žel v neděli s Verstappenem také doplatí na motorové penalizace a budou na roštu posunuti dozadu. Podobný trest postihne i Sainze z Toro Rosso.
Dvacet minut před koncem se v Monze rozpršelo, ale piloti po 10minutové přeháňce v závěru ještě vyrazili na trať, časy se nicméně již moc nelepšily. Hamilton navíc týmu sdělil, že bere ohled na techniku: "Tento motor... Chci ušetřit kilometry."
Nejlépe tedy z úvodní části před Velkou cenou Itálie vychází Mercedes, který má na Ferrari velký náskok. Očekáváme však, že se rozdíl mezi nimi zmenší. Dobře vypadá Red Bull, čtvrtým nejrychlejším týmem je zatím Force India. McLaren na tom bude kvůli svému deficitu ve výkonu motoru naopak bídněji.
#F1 #ItalianGP ?? FP1 Best Sectors vs Fastest Laps ?:#Mercedes fastest (-1.16s) but #Ferrari hasn't shown all yet, #Hamilton dominant in S2 pic.twitter.com/BNQgqInLpO
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 1, 2017
#F1 #ItalianGP ??FP1 Max. Speeds & Speed trap ?:
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 1, 2017
Ocon reached 349.9kph, Kvyat with #Renault 6.4kph less, Vandoorne with #Honda 24kph off pic.twitter.com/ynMJUGSt55
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:21,537 |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:21,972 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:22,652 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:22,689 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:22,742 |
6. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:22,749 |
7. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:23,317 |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:23,400 |
9. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:23,465 |
10. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:23,561 |
11. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:23,680 |
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:23,973 |
13. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:23,991 |
14. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:24,012 |
15. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:24,015 |
16. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:24,079 |
17. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:24,542 |
18. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:25,166 |
19. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:25,223 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:25,687 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ