Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

Robert RoBertino Pavelka, 15. srpna 2017, 12:00 Google+

Do Formule vstupoval majitel jediného amerického týmu v současné F1 s cílem zviditelnit své aktivity, ale rozhodně nechtěl hrát pouze roli statisty. První rok mu měl posloužit k adaptaci mezi zavedenými týmy, v druhém už hodlal zlobit favority.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 15.08. 23:07) Napište svůj názor
Gene Haas má důvody k zadumání

Gene Haas má důvody k zadumání | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Místo útoku na vyšší příčky ale došlo k jistému vystřízlivění, které je následováno něčím, co bychom mohli označit za mírnou formu kocoviny. Haas F1 Team je momentálně na sedmé příčce Poháru konstruktérů se ziskem 29 bodů a nejlepší umístění zaznamenal Romain Grosjean v Grand Prix Rakouska. Ale jeho šesté místo je vykoupeno poměrně drsným poznáním, že na vítězného Bottase ztratil více než minutu. Francouz navíc v tréninku za stejným pilotem na pole-position zaostal o 1,226 vteřiny. 

Když byl Gene Haas požádán o zhodnocení dosavadního průběhu sezóny, jeho hlas zněl spíš tlumeně. Asi těžko jásat nad zjištěním, že špičkové týmy jako Mercedes, Ferrari a Red Bull vám unikly o "světelné roky" před zbytkem startovního pole. 

img-responsive

Grosjean v Rakousku prozatím stanovil letošní maximum týmu Haas | foto: Pirelli

"Myslím, že letos máme dva opravdu dobré piloty, kteří by měli vozit pravidelně body, auto je také velmi dobré. Ovšem nad námi se vznáší tmavý mrak, že na nejlepší vozy ztrácíme jednu až dvě vteřiny. Upřímně řečeno nechápeme, jak je možné, že na ně tolik ztrácíme, i když jejich vybavení považujeme za nejmodernější. Kromě nejlepší trojky jsme na tom všichni zhruba stejně. Jestli tedy vidím nějaký zásadní problém, tak že ony tři týmy jsou o světelné roky před ostatními. Pak jsou tu týmy, které vyvíjejí vlastní motory, převodovku a šasi, což pro ně představuje výhodu. Jak je překonat? Upřímně řečeno na to žádná odpověď není, a to je značně depresivní," medituje Haas.

F1 je postavena před dilema

Vzhledem k obrovské mezeře, která tři první týmy odděluje od ostatních - prozatím s výjimkou Baku si mezi sebe rozdělily všechna umístění na stupních vítězů - se nabízí klíčová otázka, jak se s touto situací do budoucna Formule 1 vypořádá. Haas prozatím nevidí ono pověstné světlo na konci tunelu. 

img-responsive

Haas: máme dva piloty, kteří by měli pravidelně vozit body | foto: Haas F1 Team

"Tohle je dilema, kterému F1 čelí. Jsou tu tři týmy vepředu a pak velký balík uprostřed... všichni máme k sobě hodně blízko, ve skutečnosti se celá skupina nachází v rozmezí jedné vteřiny. Takže z hlediska konkurenceschopnosti jsme vyrovnaní jenom proto, že daleko před námi je ona nedostižná trojice, s tím se všichni potýkáme. A je pravdou, že kromě těchto týmů nemá nikdo jiný šanci vyhrát. Pokud jste na šestém až dvacátém místě, taková možnost opravdu není," prohlásil pro server motorsport.com Gene Haas. 

Vytisknout

Diskuze: Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 15.08.2017 23:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen si s Ferrari v 1. tréninku vyzkoušel ochranu kokpitu Halo

Piloti se shodují na jedné stinné stránce Halo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud