Vztahy mezi McLarenem a Hondou jsou v posledních týdnech kvůli nespolehlivosti a nízkému výkonu motoru hodně napjaté. V Baku došlo k určité úlevě, když Fernando Alonso využil chaotického průběhu závodu a získal 2 body na městském okruhu, kde by byli za normálních okolností bez šance.
Co na výsledek říká šéf Hondy Jusuke Hasegawa? "Hodně se mi ulevilo díky tomu, že jsme mohli získat body. Piloti odvedli v závodě přežití velmi dobrou práci, hodně nás to potěšilo. Je to velmi důležité [dojet s oběma vozy do cíle]. O spolehlivost jsme neměli velké obavy, byť jsme nasadili nový motor a MGU-H. Těší mě, že jsme mohli předvést zlepšenou spolehlivost. Díky ní jsme bodovali, což je velmi dobré."
Jenže na body dosáhli díky odstoupení soupeřů a mnoha kolizím. Ztráta na soupeře je stále příliš velká. "Bylo to pozitivní, ale jde jen o jeden závod. Nemůžu říct, že jsme si velmi jistí. Z výkonnostního pohledu dojelo do cíle jen 13 aut. Je tedy fér říct, že nejsme moc rychlí."
"Zisk z vylepšení není dostatečně velký na to, abychom dohnali jezdce vpředu, ale jde o dobrý pokrok. McLaren není příliš nadšený, protože nejde o obrovské vylepšení, které by nám pomohlo stáhnout špičku pole, jinak jsou jím samozřejmě potěšeni. Je důležité, že jsme jim mohli předvést určitý pokrok, i když jsme nesplnili náš celkový cíl [vyrovnat se soupeřům]," vysvětluje pro motorsport.com Hasegawa.
V pátek si Honda vyzkoušela v Alonsově voze novou specifikaci motoru č. 3, kvůli závadě převodovky ji ale stáhla a raději se rozhodla ušetřit kilometry pro další závody, protože vyhlídky pro Baku s 2km rovinkou byly stejně mizerné.
Podle japonského výrobce přispěla v Baku ke zrychlení přes 2 až 3 desetiny sekundy na kolo a její výkonnost na dráze odpovídala datům z dynamometrů v továrně. Hasegawa doufá, že tuto novou pohonnou jednotku nasadí do obou vozů příští týden v Rakousku, i když si zatím není jistý tím, zda budou mít dostatek náhradních dílů.
"Došlo na selhání převodovky a taky k určitému přestřelení otáček. Nepozorovali jsme žádné potíže, ale motor v Sakuře znovu zkontrolujeme. Měl by být v pořádku, proto očekáváme, že specifikaci 3 nasadíme pro oba. I když nemáme dostatek náhradních dílů, tak nemáme na vybranou - [v Rakousku] musíme jet s dvěma motory specifikace 3," dodává šéf Hondy.