Letošní vozy produkují mnohem větší přítlak než loni a ke zpomalení potřebují kratší vzdálenost, což z předjíždění činí pro piloty větší výzvu. Panovaly obavy o to, že změna pozic v závodech bude skoro nemožná. A i když čísla potvrzují úbytek předjížděcích manévrů, tak jejich kvalita stoupla.
Například v Bahrajnu došlo letos k 32 předjížděcím manévrům, zatímco loni jsme jich napočítali 66. Velká cena přesto nenudila, piloti si museli každé předjetí lépe připravit a více se na něj nadřít.
Verstappen, který loni překonal rekord v počtu předjížděcích manévrů - za sezónu jich zvládl 78, zastává názor, že DRS má letos na rovinkách menší vliv na předjíždění, což je podle něj dobře: "Je to těžší než minulý rok, ale rozhodně to není až tak špatné. Pokud jste na nových pneumatikách, stále máte jedno nebo dvě kola, abyste si to skutečně vybojovali."
"Letos DRS není až tak nápomocné. V Číně došlo k většině předjetí bez DRS. A to vám také poskytuje větší zábavu. Zatáčka č. 6 v Číně je pro předjíždění fajn, obzvlášť jdete na brzdy celkem pozdě. A jít na brzdy ještě později, to je dobré," myslí si Verstappen.