Předjíždění je letos pro Verstappena větším zážitkem, vliv DRS klesl

Petr Hlawiczka, 25. dubna 2017, 06:40 Google+

Max Verstappen si pochvaluje možnosti předjíždění, které nabízí nová generace monopostů Formule 1. Po prvním závodě v Austrálii se na ní snesla kritika, další podniky však ukázaly, že předjíždění je nejen stále možné, ale manévry jsou z pohledu některých pilotů dokonce hodnotnější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen v úvodu Velké ceny Bahrajnu

Max Verstappen v úvodu Velké ceny Bahrajnu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Letošní vozy produkují mnohem větší přítlak než loni a ke zpomalení potřebují kratší vzdálenost, což z předjíždění činí pro piloty větší výzvu. Panovaly obavy o to, že změna pozic v závodech bude skoro nemožná. A i když čísla potvrzují úbytek předjížděcích manévrů, tak jejich kvalita stoupla.

Například v Bahrajnu došlo letos k 32 předjížděcím manévrům, zatímco loni jsme jich napočítali 66. Velká cena přesto nenudila, piloti si museli každé předjetí lépe připravit a více se na něj nadřít.

Verstappen, který loni překonal rekord v počtu předjížděcích manévrů - za sezónu jich zvládl 78, zastává názor, že DRS má letos na rovinkách menší vliv na předjíždění, což je podle něj dobře: "Je to těžší než minulý rok, ale rozhodně to není až tak špatné. Pokud jste na nových pneumatikách, stále máte jedno nebo dvě kola, abyste si to skutečně vybojovali."

img-responsive

Předjíždění je letos náročnější, Max Verstappen si jej ale více užívá | foto: Red Bull Content Pool

"Letos DRS není až tak nápomocné. V Číně došlo k většině předjetí bez DRS. A to vám také poskytuje větší zábavu. Zatáčka č. 6 v Číně je pro předjíždění fajn, obzvlášť jdete na brzdy celkem pozdě. A jít na brzdy ještě později, to je dobré," myslí si Verstappen.

Vytisknout

Diskuze: Předjíždění je letos pro Verstappena větším zážitkem, vliv DRS klesl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg na pódiu s Lewisem Hamiltonem

Ecclestone: Hamilton nevěřil, že ho Mercedes podporuje, Vettela letos porazí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

  6. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud