Problémy s aerodynamikou Force Indie má vyřešit nová podlaha

Robert RoBertino Pavelka, 25. dubna 2017, 11:35 Google+

Ačkoliv oba vozy Force India v dosavadních třech závodech dokázaly vždy skončit na bodovaných příčkách, tým není s rychlostí vozu VJM10, poháněného agregátem Mercedes, příliš spokojen. Proto doufá, že nový balíček úprav tento problém vyřeší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Force India sbírá body, ale spokojenost chybí

Force India sbírá body, ale spokojenost chybí | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Podle zástupce šéfa týmu Boba Fernleye bude nutné řešit především aerodynamické problémy. Podle něj je korelace mezi testy ve větrném tunelu a tratí rozdílná především ve středně rychlých a pomalých zatáčkách. Proto doufá, že nové úpravy, které tým chystá na Grand Prix Španělska, pomohou.

"Víme přesně, o co se jedná. Technický ředitel Andy Green a tým zjistil, že existuje problém s korelací, což jsme věděli už v Barceloně. Příčiny jsme zjistili, zvolili jsme řešení a teď je to jen otázka výrobního procesu. Doufáme, že se v Barceloně prosadíme a opět se dostaneme na dřívější pozice. Problémem je aerodynamika. Stačí udělat docela malou změnu, která ovlivní různé oblasti, musíte se vrátit zpět, provést opravu a poté vytvořit novou součástku. Nová podlaha a další části by měly být hotové pro Barcelonu," popisuje situaci Fernley.

img-responsive

Robert Fernley (s Niki Laudou) slibuje od Španělska určité novinky | foto: Sahara Force India

Devětapadesátiletý Brit připouští, že hlavním problémem vozu je nedostatek potřebné rychlosti. Nadějně však vzhlíží ke Grand Prix v ruském Soči, protože by díky testům v Bahrajnu měl být problém zčásti eliminován. 

"Ano, existuje i řada dalších otázek, půjde o zásadní změnu, ale její součástí bude i korekce některých bodů, které jsme měli nebo jsme k nim došli při testech v Barceloně. Piloti si stěžovali na nestabilní vozy, na proměnlivý přítlak a s tím spojené problémy s nájezdy a výjezdy z pomalých a středně rychlých zatáček. Zvláště v Bahrajnu to bylo markantní, v Rusku nás nejspíš čeká to samé, ale můžeme něco vyzkoušet. Nemůžeme to zcela vyřešit, ale lze dopady zmírnit," dodává Fernley.

Jak to vidí Gary Anderson

"Force India je tým, který se snaží o konzistentní přístup. To může představovat určitý problém, protože pokud každý závod představuje nové dobrodružství, můžete mít potíže s posunem vpřed. Problém separace proudění vzduchu naznačuje mnohé. Může mít za důsledek mnoho příčin, neboť všichni hovoří o strukturách proudění vzduchu podél vozu. V podstatě musí vůz fungovat jako celek - ty tam jsou doby, kdy se izolovaně vyvíjela jen jedna oblast. 

img-responsive

Piloti Force Indie si stěžují na nestabilitu vozu | foto: Sahara Force India

Každá součást funguje v takzvaném "ground effect". Přední křídlo, koncovky křídel, oblast úzké přídě, přední hrana podlahy a difuzory jsou oblasti, které jsou pro tento "přízemní efekt" nadmíru důležité. Vždy je těžké získat plnou korelaci mezi aerodynamickým tunelem a tratí, zejména proto, že samotný povrch trati a zvláště teplota může proudění vzduchu zásadně ovlivnit. 

Také další aerodynamické složky mohou proudění vzduchu ovlivňovat a týkat se jednoho z oněch kritických efektů. Pak může být opravdu těžké zjistit, odkud ten problém pochází. V krátkodobém horizontu můžete problém izolovat, je správné, abyste ho řádně zaobalili. Ale v dlouhodobém úseku je s ohledem na výkon lepší udělat nápravu přímo u zdroje. A to je přesně to, co Force India očekává ve Španělsku."

Vytisknout

Diskuze: Problémy s aerodynamikou Force Indie má vyřešit nová podlaha

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v úvodu Velké ceny Bahrajnu

Předjíždění je letos pro Verstappena větším zážitkem, vliv DRS klesl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud