V průběhu nedělního závodu k mnoha předjížděcím manévrům nedošlo. Jeden z nich ale i tak zaujal lehkostí, s jakou se Lewis Hamilton dostal před Estebana Ocona hned za tunelem, ještě před nájezdem do brzdné zóny.
V padoku někteří lidé ihned poukázali na to, že Force India nesmí piloty dodavatele svých pohonných jednotek nikterak brzdit, jinak by na to doplatila. Podle pravidel sice musí dostávat stejný hardware, software i podmínky k provozu motorů, jeho výrobce si ale cestu k penalizaci zákazníka podle nich vždy dokáže najít.
Na chování Ocona, který až příliš snadno podlehl Hamiltonovi, si v pozávodních rozhovorech postěžoval také Kimi Räikkönen, který se snažil pozdější zastávkou překonat Stříbrné šípy: "Oni stavěli v provozu, ale samozřejmě šlo o vůz Force Indie, a ten je pustil. My jsem setrvávali dvě kola venku, ale ono to trvá dlouho, než se proklestíte dopředu, a to nám opravdu nedalo žádnou šanci k předjetí."
Zástupce šéfa Force Indie Robert Fernley však podezření z nějaké spolupráce se svým dodavatelem na dráze odmítá, podle něj jeho piloty vnímají stejně jako všechny ostatní soupeře.
"Sledovali jsme strategie. Zdržovat Hamiltona nemělo smysl, protože jsme potřebovali dojet pohodlně do cíle s jednou zastávkou. [Místo Hamiltona] mohlo jít o kohokoliv jiného - mohl to být Ricciardo či Vettel," vysvětluje Fernley.
Samotný Hamilton přitom považoval předjetí Ocona za svůj vrcholný okamžik velké ceny: "Šlo o tu nejzábavnější část závodu, podařilo se mi někoho předjet! Sekundu jsem byl nadšený. Ale on moc tvrdě nebojoval, nic takového. Nešlo tedy o nic moc složitého."