Minulý pátek byl soudem vybrán nucený správce, který má nyní řešit vypořádání Force Indie s jejími věřiteli. Podle Boba Fernleyho by však měl Mallya stále dostat možnost se vyjádřit k tomu, co přijde. Je přesvědčen, že bývalý šéf chce jednat v nejlepším zájmu týmu, který získal v roce 2007.
"Nevím, myslím, že toho přijde ještě víc. Bude mít možnost o budoucnosti týmu hovořit přímo se správcem. Vijay rozhodně nebude proti plné podpoře týmu. To není jeho styl," popisuje Fernley.
Podnět k exekuci vzešel od Péreze, Mallya je tím zničen
"Tým pro něj strašně moc znamená a současnou situací je zničen. Ale jakožto hlavní věřitel snad může zajistit, aby se dostal do těch správných rukou a věci se mohly zlepšit," pokračuje zástupce Mallyi, který v týmu vlastni 42,5% podíl. Stejné množství má v rukou indická skupina Sahara, zbytek patří holandskému obchodníkovi Michielovi Molovi.
K exekuci na Force Indii dal podnět pilot Sergio Pérez podporovaný dodavatelem motorů Mercedesem a hlavním sponzorem týmu, rakouskou společností Best Water Technology (BWT). Mexický jezdec o víkendu novinářům sdělil, že to musel udělat pro záchranu týmu a 400 pracovních míst, jinak by došlo k likvidaci týmu a jeho rozprodání podobně jako kdysi u Caterhamu.
V padoku se o víkendu spekulovalo o tom, že by již po prázdninách mohla nastoupit s novými majiteli a novým názvem. K přejmenování by stáj potřebovala souhlas všech týmů, proti se však vyslovili McLaren, Renault a Williams.
Fernley má k Pérezově postupu velké výhrady: "Absolutně kategoricky vím, že Vijay měl pro všechno velmi rozumná řešení, aby udržel tým v chodu. Tento proces so toho ale dotkne. Nemám pro vás dostatek informací. Vím jen to, že z našeho pohledu šlo o nečekaný tah. A Vijay to určitě nečekal."
K požadavku na likvidaci sice došlo ze strany britských daňových úřadů, podle Fernleyho to však nebylo tak kritické, jak to někteří vykreslují: "Úřady likvidaci zamítly, protože všechny peníze byly zaplaceny," ujišťuje Fernley.
Zájemci o kontrolu nad úspěšným týmem
Podle sportovního ředitele Tota Wolffa existuje pět zájemců, kteří tým nyní mohou převzít, je však na jeho nucené správě, aby rozhodla, co bude nejlepší z dlouhodobého hlediska.
"Jak Mercedes patříme mezi zainteresované diváky procesu. Rádi bychom poznali strategii financování potenciálního nového kupce, jak to ovlivní spolupráci mezi dvěma týmy. K tomu jsme se ještě nedostali," uvádí Wolff k ožehavému tématu. Kromě dodávek pohonných jednotek Force Indii také propůjčují svého juniora Estebana Ocona, který má dle zákulisních informací příští rok nastoupit za Renault.
Nutno dodat, že potíže Force Indie jsou dlouho známé. Mallya čelí stíhání ve své rodné zemi a bojuje proti svému vydání z Británie. V Indii má být souzen ze zpronevěry a hrozí mu vězení. Skupina tamějších bank se snaží získat zpět přes miliardu liber, jež mu poskytly jako úvěr na financování již nefunkční letecké společnosti Kingfisher. Podle Mallyi jde však jen o "politický hon na čarodějnice." Tvrdí, že chce prodat aktiva za více než 1,5 miliardy liber, aby požadavky svých věřitelů uspokojil.