Problémy s aerodynamikou Force Indie má vyřešit nová podlaha

Robert RoBertino Pavelka, 25. dubna 2017, 11:35 Google+

Ačkoliv oba vozy Force India v dosavadních třech závodech dokázaly vždy skončit na bodovaných příčkách, tým není s rychlostí vozu VJM10, poháněného agregátem Mercedes, příliš spokojen. Proto doufá, že nový balíček úprav tento problém vyřeší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Force India sbírá body, ale spokojenost chybí

Force India sbírá body, ale spokojenost chybí | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Podle zástupce šéfa týmu Boba Fernleye bude nutné řešit především aerodynamické problémy. Podle něj je korelace mezi testy ve větrném tunelu a tratí rozdílná především ve středně rychlých a pomalých zatáčkách. Proto doufá, že nové úpravy, které tým chystá na Grand Prix Španělska, pomohou.

"Víme přesně, o co se jedná. Technický ředitel Andy Green a tým zjistil, že existuje problém s korelací, což jsme věděli už v Barceloně. Příčiny jsme zjistili, zvolili jsme řešení a teď je to jen otázka výrobního procesu. Doufáme, že se v Barceloně prosadíme a opět se dostaneme na dřívější pozice. Problémem je aerodynamika. Stačí udělat docela malou změnu, která ovlivní různé oblasti, musíte se vrátit zpět, provést opravu a poté vytvořit novou součástku. Nová podlaha a další části by měly být hotové pro Barcelonu," popisuje situaci Fernley.

img-responsive

Robert Fernley (s Niki Laudou) slibuje od Španělska určité novinky | foto: Sahara Force India

Devětapadesátiletý Brit připouští, že hlavním problémem vozu je nedostatek potřebné rychlosti. Nadějně však vzhlíží ke Grand Prix v ruském Soči, protože by díky testům v Bahrajnu měl být problém zčásti eliminován. 

"Ano, existuje i řada dalších otázek, půjde o zásadní změnu, ale její součástí bude i korekce některých bodů, které jsme měli nebo jsme k nim došli při testech v Barceloně. Piloti si stěžovali na nestabilní vozy, na proměnlivý přítlak a s tím spojené problémy s nájezdy a výjezdy z pomalých a středně rychlých zatáček. Zvláště v Bahrajnu to bylo markantní, v Rusku nás nejspíš čeká to samé, ale můžeme něco vyzkoušet. Nemůžeme to zcela vyřešit, ale lze dopady zmírnit," dodává Fernley.

Jak to vidí Gary Anderson

"Force India je tým, který se snaží o konzistentní přístup. To může představovat určitý problém, protože pokud každý závod představuje nové dobrodružství, můžete mít potíže s posunem vpřed. Problém separace proudění vzduchu naznačuje mnohé. Může mít za důsledek mnoho příčin, neboť všichni hovoří o strukturách proudění vzduchu podél vozu. V podstatě musí vůz fungovat jako celek - ty tam jsou doby, kdy se izolovaně vyvíjela jen jedna oblast. 

img-responsive

Piloti Force Indie si stěžují na nestabilitu vozu | foto: Sahara Force India

Každá součást funguje v takzvaném "ground effect". Přední křídlo, koncovky křídel, oblast úzké přídě, přední hrana podlahy a difuzory jsou oblasti, které jsou pro tento "přízemní efekt" nadmíru důležité. Vždy je těžké získat plnou korelaci mezi aerodynamickým tunelem a tratí, zejména proto, že samotný povrch trati a zvláště teplota může proudění vzduchu zásadně ovlivnit. 

Také další aerodynamické složky mohou proudění vzduchu ovlivňovat a týkat se jednoho z oněch kritických efektů. Pak může být opravdu těžké zjistit, odkud ten problém pochází. V krátkodobém horizontu můžete problém izolovat, je správné, abyste ho řádně zaobalili. Ale v dlouhodobém úseku je s ohledem na výkon lepší udělat nápravu přímo u zdroje. A to je přesně to, co Force India očekává ve Španělsku."

Vytisknout

Diskuze: Problémy s aerodynamikou Force Indie má vyřešit nová podlaha

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v úvodu Velké ceny Bahrajnu

Předjíždění je letos pro Verstappena větším zážitkem, vliv DRS klesl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud