Manažer amerického týmu Günther Steiner sice připouští, že je pořád ještě dost nejasné, který tým po testech může být označen za nejlepší a největšího favorita, naznačuje zároveň, že stáje Ferrari, Mercedes a Red Bull po analýze testovacích dat nadále budou mít před ostatními výrazný odstup.
„Mezi špičkou tvořenou třemi týmy a zbytkem startovního pole bude rozdíl jedné až půldruhé vteřiny," svěřil se Steiner se svým odhadem na požádání serveru motorsport.com. Proč tomu tak bude ví dvaapadesátiletý rodák z Merana jistě.
„Jedná se o oblast aerodynamiky, na té musíme pořádně zapracovat. V Austrálii to ještě nebude, ale velké týmy budou mít vždy více prostředků, s tím je třeba počítat. Není žádným překvapením, že z úpravy pravidel vytěžili nejvíc právě u Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Mohou si dovolit další testy, tak to je,“ hodnotí situaci Steiner
Člen stáje Haas se navíc domnívá, že by se s přibývajícími závody zmíněný rozdíl mohl postupně rozrůstat. „Podle mého názoru se asi jenom velice těžko sníží. Spíš si myslím, že se rozdíl buď méně nebo více zvětší, malé týmy tak budou stále více vzadu, protože nebudou stačit,“ obává se Steiner.
Williams je první na tahu
Střed pole zůstane nejspíš hodně sevřený, ale Steiner v tuto chvíli neumí a možná ani nechce odhadnout, na jaké pozici se bude pohybovat jeho tým. Podle jeho názoru se nejvíc špičkové trojici může přiblížit tým Williams.
„V naší velké skupině se mi Williams jeví jako o něco lepší, ale na potvrzení něčeho takového si musíme ještě nějakou chvíli počkat,“ tvrdí Steiner a odvolává se na skutečnost, že Williams jeden den dokáže atakovat špici a bojovat se zmíněnou trojicí, další den pak skončí na posledních místech.
K tomu se vyjadřuje i šéf výkonnosti Rob Smedley, který chce být v prognózách, týkajících se vlastního týmu, opravdu hodně opatrný. Podle jeho mínění potenciál možného rozvoje všech týmů umožňuje rychlou změnu poměru sil – a to i mezi testy a prvním závodem.
„Co můžeme z tohoto týdne získat je co největší počet kilometrů, proto se snažíme udělat 160 kol denně. V tomto okamžiku se nezdá, že by s vozem byly nějaké problémy, ať z hlediska výkonu nebo jakéhokoli jiného úhlu pohledu. Z toho máme radost. Už dříve jsem řekl, že není důležité, kde se nacházíme v této chvíli, protože změny mohou nastat pro nás i naše konkurenty, jakmile se nějaký problém objeví. Takže si myslím, že hlavní věc je nadále vůz vyvíjet, jak jen to půjde,“ domnívá se Smedley.