Poprvé za posledních několik let jezdci přes zimu nemuseli škrtit sacharidy a naopak se jel pořádný objem. Někteří piloti prý ani předepsané množství jídla nemohli sníst. V pomyslné objemovce byly ale i samotná auta.
Šíře předního křídla narostla o 30 cm a zadního dokonce o celých 40 cm. Gumy se z 24,5 cm dostaly svou šířkou na 30,5 cm a průměrem šly o 15 cm dolů. Vše se projevilo i na minimální váze, která původně měla být 722 kg, ale nakonec FIA tento limit zvedla na 728 kg. Což je rozdíl celých 26 kg oproti roku 2016.
Jezdci a týmy jsou se vzhledy vozů více než spokojeni, ale objevují se i názory, které odsuzují vzhled kvůli návratu žraločích ploutví. Jedním z odpůrců tohoto aerodynamického prvku je například šéf Red Bullu Horner.
Jacques Villeneuve, kanadský mistr světa z roku 1997, je ale s novým vzhledem monopostů velmi spokojen. Navíc se mu líbí i myšlenka jedné zastávky, která usnadní divákům pochopit dění na trati.
"Z toho, co jsem zatím viděl během testů, jsem velmi nadšený. Auta vypadají skvěle. Jsou to prostě velké, drsné formule 1. Je to rozhodně posun.
Dalším aspektem jsou i pneumatiky, se kterými byly dříve problémy a jezdci nemohli tolik tlačit na pilu. Na současných gumách mohou jezdci být opravdu agresivní. Navíc nás čeká méně zastávek v boxech.
To sice nepotěší úplně všechny, ale méně zastávek otevře více strategických možností a bude snažší pochopit, co se vlastně děje na trati. Nové gumy dovolí více chyb v zatáčkách a nezničí se, což je dobré pro jezdce, kteří tak budou moci být více agresivní," řekl Kanaďan ve videu z produkce Pirelli.