Prezident FIA to vidí jasně: Návrat k V10 či V12 by lidé nedokázali přijmout

Albert Hadáček, 8. března 2017, 20:22 Google+

Současné hybridní šestiválce ve Formuli 1 uvidíme minimálně do roku 2020. Na řešení otázky, co nastane poté, je asi ještě dost času, ale přeci jen už se v médiích toto téma začíná nakousávat.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 11.03. 10:13) Napište svůj názor
FIA

FIA | foto: MiZ, F1NEWS.cz

Sdílejte článek

Je to nějaký ten pátek, kdy se k otázce pohonných jednotek vyjádřil Ross Brawn, tehdy ještě mimo svou současnou funkci ředitele motorsportu F1. Brawn řekl, že pokud by Formule 1 chtěla sledovat trendy, tak přejde na kompletně elektrický pohon, který dnes využívá Formule E. 

Brawn tak nepřímo naznačil, že by se F1 měla vrátit zpět k osvědčeným V10 či V12. To se ale nelíbí prezidentu Mezinárodní automobilové federace, Jeanu Todtovi. Dle něj si Formule 1 nemůže dovolit udělat krok "zpět".

img-responsive

Jean Todt | foto: FIA

"Společnost by to nedokázala přijmout. Lidé sledují kroky naší organizace a nevzali by to dobře. Navíc si představte, že řeknete: »Pojďme se vrátit k motorům, které jsme používali před 10 lety«. Moc automobilek by tuto myšlenku nepodpořilo a jsem přesvědčen, že minimálně tři výrobci ze současných čtyř by odešli.

Důležitými faktory je stabilita, soutěž a ochrana investice. Nemůžeme do nových technologií investovat každý rok, to by se finančně nedalo udržet. Už teď si všichni lidé stěžují na finanční aspekty závodění ve Formuli 1, které jsou v současné době absurdně vysoké," řekl Todt pro magazín AUTO.

Vytisknout

Diskuze: Prezident FIA to vidí jasně: Návrat k V10 či V12 by lidé nedokázali přijmout

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 11.03.2017 10:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Copak mě asi ještě s Hondou čeká?

Jediným problémem McLarenu je Honda, komentuje trable stáje Alonso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud