S koncem Manoru přišlo o práci přes 200 lidí, a počet vozů na startovním roštu se nám tak letos oproti minulé sezóně sníží na dvacet. Britská stáj sice nikdy nebojovala na špici, jejího zániku ale lituje spousta lidí od fanoušků po inženýry i šéfy konkurenčních stájí.
"Když tým opustí F1, jde o chybu celého systému. Nesmíme zapomínat na to, že současná pravidla jsou platná až do roku 2020," upozorňuje Minardi, jehož týmy absolvovaly v F1 mezi roky 1985 - 2005 340 startů, než se proměnily v současné Toro Rosso.
Svět Formule 1 přitom generuje dostatek peněz na to, aby mohlo závodit více aut. Podle Minardiho ale největší problém způsobil přechod na nové hybridní pohonné jednotky v roce 2014, což dostalo více týmů do finančních potíží.
"V posledních letech si F1 vybrala silniční technologii, aby F1 jinými slovy maximálně vyždímala technologii při zavedení pohonných jednotek. A to vedlo k obrovskému vzrůstu nákladů. Já bych raději tu technologii pohonných jednotek viděl ve vytrvalostních závodech. F1 je závodním sprintem, bojem kolo na kolo mezi jezdci," pokračuje Minardi.
Jak F1 vylepšit?
Poté se obrací k současné změně pravidel - přechodu na širší auta, jež mají být o 5 sekund na kolo rychlejší: "V Melbourne uvidíme vozy, které jsou dle simulací o čtyři až pět sekund rychlejší. K čemu to je dobré? Rozhodně to nepomůže podívané, protože diváci na tribunách či v televizi si to nebudou uvědomovat."
Proto by si Minardi přál, aby noví majitelé přivedli F1 zpět k jejím základům: "Raději bych viděl více dnů společného testování, jež by přilákaly fanoušky, kteří utekli, protože ztratili zájem. Měli bychom se vrátit na trať místo trávení času na simulátorech."
"Snažil bych se také snížit počet lidí v týmu. Měli bychom zakázat využívání vzdálených týmů inženýrů - inženýrů, kteří pracují v továrně současně s těmi na dráze. Také bych bez jakýchkoliv omezení uvolnil vývoj motorů a vozů.
Při zastávkách bych snížil počet mechaniků pracujících na voze na osm, protože by to zlepšilo podívanou u televize. Bylo by to také vzrušující ze strategického hlediska, navíc by to pomohlo snížit náklady," dodává bývalý šéf F1 týmu.