Konstruktér Dallara: Nová pravidla předjíždění zabijou

Petr Hlawiczka, 14. února 2017, 06:20 Google+

Slavný inženýr a konstruktér Gian Paolo Dallara tvrdě kritizuje nová pravidla a cestu vyššího přítlaku, kterou se Formule 1 letos vydává. Podle něj to zcela zabije možnosti normálního předjíždění.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 14.02. 10:11) Napište svůj názor
Sergio Pérez a Kimi Räikkönen spolu bojují v Malajsii

Sergio Pérez a Kimi Räikkönen spolu bojují v Malajsii | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Zřejmě bychom v historii motorsportu těžko hledali muže, který by navrhl více aut než Dallara. Navíc si i přes svůj  věk stále aktivně užívá svou práci a jeho firma letos pomáhá postavit šasi americké stáji Haas.

Od nadcházející sezóny dochází ke změně pravidel - vozy, křídla i pneumatiky budou širší, což povede k velkému nárůstu přítlaku. Osmdesátiletý Dallara má na takovou úpravu jasný názor - závodění to vůbec neprospěje.

"Jako inženýr netuším, proč se rozhodli zaměřit na vyšší přítlak. Technicky se kvůli tomu skoro nebude dát předjíždět, protože nikdo nebude moci následovat auto před sebou. V F1 si stěžujeme na nedostatečnou show, a pak se vydáme opačným směrem," kroutí hlavou Ital.

Piloti tak budou muset více spoléhat na systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle, jehož vliv bude při vyšším přítlaku vozu ještě silnější. Mnoha fanouškům se však nelíbí - předjížděcí manévry jsou pak podle nich po stisku tlačítka umělé a příliš jednoduché.

img-responsive

Daniel Ricciardo po aktivaci DRS | foto: Red Bull Content Pool

Poté se vyjadřuje na účet nových majitelů Formule 1, společnosti Liberty Media: "Jak víte, tak my hodně působíme v Americe, která je posedlá vyrovnáváním soutěžení v každém směru. Ale F1 následuje odlišnou filozofii. Dokonce vynalezla virtuální safety car, aby udržela odstupy mezi auty. Tady jde téměř o střet kultur."

K čemu by se tedy přiklonil? "Neptejte se mě, co je lepší, já bych byl partyzánem," uzavírá Dallara.

Vytisknout

Diskuze: Konstruktér Dallara: Nová pravidla předjíždění zabijou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 14.02.2017 10:11 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg a Bottas se příliš často nescházeli, ani na stupních vítězů

Poradí Rosberg Bottasovi něco na Hamiltona?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud