Nové technické změny přinesou širší křídla a pneumatiky. Měl by tím být zajištěn větší důraz na aerodynamiku vozu namísto pohonné jednotky. Problémem ale je, že robustnější monoposty nedovolí pilotům jezdit tak blízko u sebe kvůli případným turbulencím.
Paul Hembery si ale myslí, že to nebude větší problém. "Aerodynamický balíček pro tuto sezónu by měl tyto nešvary, o kterých se mluví, zredukovat. Samotné pneumatiky se nebudou tolik přehřívat a naše myšlenka je taková, že jezdci díky tomu budou moci více tlačit při předjíždění na pilu. Věříme, že vše bude dobře fungovat a dostaneme ještě více předjíždění."
Nová auta by v průměru měla jezdit zhruba o 5 vteřin na kolo rychleji (oproti roku 2015) a Hembery věří, že budou pokořeny některé traťové rekordy z let, kdy se ještě při závodech doplňovalo palivo.
"Gumy budou širší o 25 %, což znamená, že by se měla zlepšit alespoň o čtvrtinu přilnavost, protože jsme změnily i další technické parametry samotné pneumatiky. Naším cílem je zlepšit časy o pět vteřin oproti časům z Barcelony 2015. Loni se to posunulo už o 2 možná až 2,5 vteřiny. Takže si myslím, že se nám to velmi rychle podaří.
Pro jezdce to ale bude hodně náročné. Budou muset mít natrénované krční svaly. Začneme konečně překonávat rekordy, které tu jsou od roku 2003, kdy bylo možné při závodech doplňovat palivo a vše bylo takové více otevřenější. Podaří se nám to s auty, které váží o 180 kilogramů více než ty více jak dekádu staré monoposty. V zatáčkách jezdci budou zažívat zhruba o 1G větší přetížení," dodal šéf motorsportové divize Pirelli.