Italský výrobce přichází s dvěma novými směsmi: s hyper-měkkou a se super-tvrdou, zatímco pět zbylých bylo upraveno, aby docházelo k rychlejší degradaci a týmy museli během velkých cen zastavovat alespoň dvakrát. Loni si často vystačily s jedinou zastávkou a v některých případech by zvládly odjet celý závod na jediné směsi.
Změny mají za cíl zrychlit závody - podle některých inženýrů až o sekundu jen díky pneumatikám - a zvýšit rozdíly mezi směsmi, aby se zvětšil prostor pro předjíždění na dráze.
"Tyto pneumatik jsou měkčí, což vede k vyšší degradaci, většímu poklesu časů na kolo a více zastávkám. Loni se ale také stávalo, že když jste dojeli soupeře, tak se na nich nedalo zajet o moc rychlejší čas na kolo," přibližuje Vowles.
"V místech, kde tedy potřebujete předjíždět - v zónách brzdění a trakce - nedocházelo k dostatečně velkým rozdílům. V roce 2018 budou větší, což povede k častějšímu předjíždění. V tuto chvíli nevíme, o kolik. Podle mého osobního názoru se dočkáme více zastávek, trochu více předjíždění než loni a vozy budou dosahovat mnohem vyšší výkonnosti, když se opřou do pneumatik," očekává stratég Mercedesu.
Sportovní manažer Pirelli Mario Isola rovněž přiznal, že loni přistoupili konzervativněji k přípravě směsí i jejich konstrukcí, protože se hodně měnila technická pravidla (širší vozy i pneumatiky), a oni nechtěli riskovat problémy. Potvrdil, že letos budou dosahovat vyšší výkonnosti, ale zároveň také rychleji odcházet.
Více toho týmy o nových pneumatikách poznají až během předsezónních testů, které začínají 26. února v Barceloně - byť za chladnějších podmínek, než tomu bývá během sezóny na většině okruhů.