V minulosti piloti projížděli s plným plynem 50 % katalánského okruhu, podle jedné ze simulací toto číslo stoupne až na 70 %. K tomu přispěje zejména vyšší přítlak nových vozů (kolem 20 %) a zrychlení až o 5 sekund na kolo.
Třetí zatáčku v Barceloně budou projíždět zhruba o 30 km/h rychleji, boční přetížení přitom přesáhne 5 G, což dá zabrat tělu pilotů. Podle simulací Magneti Marelli se například v Monze pojede naplno až 80 % okruhu (v minulosti 69 %).
Nejrychlejší čas loňské kvalifikace na Velkou cenu Španělska zaznamenal Lewis Hamilton: 1:22,000 min. Oproti roku 2014 došlo k zrychlení o 2,681 vteřiny - o to se postarali konstruktéři vozů a pohonných jednotek, pravidla se neměnila. Původním záměrem při jejich změně bylo dostat se pod 1:20 min. O 1,5 sekundy se postará Pirelli pomocí širších pneumatik, časy se tak zřejmě propadnou mnohem výrazněji pod 80 vteřin.
Technický ředitel McLarenu Tim Goss v článku s rozborem nových pravidel uvedl, že některé zatáčky díky vyššímu přítlaku a jízdě pod plným plynem už nebudou týmy považovány za zatáčky.
Méně zatáček bude znamenat méně příležitostí pro chybu a pro předjetí, s rychlostí ale zároveň stoupne zatížení součástek a pohonných jednotek. Týmy budou mít pro celý rok k dispozici pouze 4 kusy, tj. v rámci úsporných opatření o jednu méně než loni. Každá proto bude muset vydržet pět závodních víkendů a zvládnout vyšší výkony v závodech, protože množství paliva se s minimální hmotností (stopne ze 702 na 722 kg) zvyšuje ze 100 na 105 kg.
S rostoucím přítlakem bude tedy stejně důležitá také výkonnost motorů. Vozy budou širší, budou klást větší aerodynamický odpor, každý kůň navíc proto bude znát. Přesnější představu o zrychlení získáme po předsezónních testech, nebo spíše až po prvním závodě v Melbourne. Jedna věc je jistá: u nových vozů můžeme očekávat velké zrychlení. Povede to ale také ke zlepšení závodů?