Odpolední jízdy začaly při západu slunce za reprezentativnějších podmínek z pohledu kvalifikace a závodu, jako první vyrazil Grosjean s Haasem, s nímž měl dopoledne drobné problémy při brzdění. Zapojili se také Hülkenberg s Force Indií a Ocon s Manorem - ti ráno své vozy přenechali rezervním pilotům: Celisovi a Kingovi.
Piloti se krátce po začátku vrhli na ostré jízdy, po 10 min byl na čele Räikkönen na super-měkkých pneumatikách (1:42,808) o 4 desetiny před Verstappenem (1:43,233) a půl sekundy před Vettelem (1:43,337) - oba na měkkých. Piloti Mercedesu však stále vyčkávali.
Pátá příčka patřila Alonsovi s McLarenem, který v 1. tréninku spíše testoval a na časy se moc nezaměřoval - 1:44,375 min na měkkých pneumatikách. Buttonovi musel tým po závadě ERS před večerní části vyměnit motor, jeho vůz proto nebyl na začátku připraven - vyjel až po půl hodině. Původně jej stejně chtěli měnit, ale až večer - vše by se mělo obejít bez penalizací (nasazeny mají být použité díly).
Kvjat dostal ve vysoké rychlosti v zatáčce č. 15 opět smyk - a znovu s defektem levé zadní pneumatiky. Nešlo o chybu jezdce. Pirelli incident po dopolední části prošetřovalo a uvedlo, že se nejednalo ani o jejich chybu. Toro Rosso má velké starosti.
Räikkönena po 13 min na chvíli předstihli Bottas (1:42,611) na super-měkké směsi i Vettel (1:42,577), jenž setrvával na měkké. Fin s Ferrari ale vzápětí našel odpověď - 1:42,257 a 341,2 km/h na speed trapu. Brzy se na něj dotáhli Bottas (1:42,258) a Rosberg (1:42,294) na měkkých, rozdíly byly velmi těsné.
Po 25 min figuroval Hamilton stále až na předposledním místě s časem 1:52,482. Po své jízdě oznámil, že se jeho pohonné ústrojí "nechová dobře během zahřívacího kola - můžete zkontrolovat převodovku?" Mercedes situaci zkoumal, vypadalo to na nějaké přeprogramování. Předtím si stěžoval také na vyvážení kol, která několikrát probrzdil.
Po půl hodině se Vettel (1:41,404 min) blýskl velmi rychlým kolem, jímž překonal svého týmového kolegu na čele o 0,853 s. Pochopitelně si k němu pomohl ultra-měkkými pneumatikami, které jsou podstatně výkonnější než ty super-měkké. V dalším pokusu své kvalifikační simulace ještě necelou desetinku ubral (1:41,130).
Po 35 min stejné pneumatiky nazul i Rosberg a vystřelil do čela (1:40,940), Ferrari překonal ale jen o 0,19 s. Kimi své ostré kolo pokazil širokým výjezdem v zatáčce č. 17.
Na pátou příčku postoupil Pérez (1:42,041), garáž po úpravě nastavení svého Mercedesu opustil po 38 min Hamilton. Tým po prošetření sdělil, že jeho vůz je v pořádku. Převodovka je stejně "páteční," před sobotní tréninkem ji beztrestně vymění. Lewis zajíždí rekord 1. sektoru a hned sesazuje Rosberga z trůnu: 1:40,861 min.
Ricciardo (1:41,390) se mezitím dostává na páté místo za Verstappena, na něhož však ztrácí pouhou tisícinku vteřiny. Daniel je s časem spokojený, protože něco ztratil v provozu. Max zajel rekord prostředního sektoru.
V garáži je druhé Toro Rosso, vystupuje i Sainz. Šéf stáje Franz Tost si prohlíží levou zadní část jeho vozu, s níž měl problém Kvjat. Vypadá to, že pro dnešek předčasně končí.
Rosberg po 50 min zahajuje delší jízdy v rámci přípravy na závod a lepšího poznání výdrže ultra-měkkých pneumatik. Verstappen jezdí o něco rychleji, ale stěžuje si na to, že rychle ničí pravou přední pneumatiku.
Deset minut před koncem své Ferrari odstavuje pod hotelem Vettel, na vině je porucha převodovky. Časy se už nemění, proto své třetí místo v závěru udržel. Těšit ho může fakt, že se dokázal dostat před oba Red Bully, na Mercedes mu ale scházejí téměř tři desetiny.
Verstappen si ještě postěžoval na nedostatek výkonu, s tím však rakouská stáj využívající pohonné jednotky nemůže nic dělat: "Nemůžu jezdit takové dlouhé jízdy, na výjezdu ze zatáček nemám nic. Připadá mi to, jako bych měl při nájezdu do zatáčky zataženou ruční brzdu." Na motor si postěžoval nakonec i Pérez: "Na rovinkách ztrácím výkon."
Ve druhém tréninku tedy opět kraloval Mercedes, tentokrát mu ale bylo Ferrari mnohem blíže. O místo na bedně bude muset tvrdě bojovat s Red Bullem, jehož piloti předváděli konzistentní výkony - dělí je pouze tisícina sekundy. Te zbytku pole je nejlepší Bottas, jenž ale ztrácí už přes skundu.
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Best sectors vs Fastest laps: #Vettel a bit closer to #Mercedes, #Perey in front of #Bottas pic.twitter.com/JnpZJaUbKg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 25, 2016
#F1 #AbuDhabiGP FP2 Max. SPEEDS & Speed trap: Wehrlein reached 341.3kph, #Ferrari very fast on straights, #Mercedes running more downforce pic.twitter.com/WzqVXIivqO
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 25, 2016
Max. rychlosti (v km/h): 1. Wehrlein 341,3; 2. Raikkonen 341,2; 3. Massa 340,9; 4. Nasr 340,6; 5. Magnussen 339,9; 6. Vettel 339,6.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:40,861 / - |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:40,940 / +0,079 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:41,130 / +0,269 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:41,389 / +0,528 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:41,390 / +0,529 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:41,464 / +0,603 |
7. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:41,959 / +1,098 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:42,041 / +1,180 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:42,264 / +1,403 |
10. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:42,268 / +1,407 |
11. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:42,366 / +1,505 |
12. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:42,823 / +1,962 |
13. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:43,012 / +2,151 |
14. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:43,108 / +2,247 |
15. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:43,272 / +2,411 |
16. | 31 | Esteban OCON | fra | Manor Racing MRT | 1:43,600 / +2,739 |
17. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:43,754 / +2,893 |
18. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:43,903 / +3,042 |
19. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:44,045 / +3,184 |
20. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:44,117 / +3,256 |
21. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:44,478 / +3,617 |
22. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:45,948 / +5,087 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ