Na jejich testování se letos s upravenými staršími monoposty pro tvorbu vyššího přítlaku podíleli stáje Ferrari, Mercedes a Red Bull na okruzích v Abú Zabí, Barceloně, Fioranu, Mugellu a v Paul Ricard.
Poslední prověrkou a validací projdou v úterý 29. listopadu, kdy budou všechny tři týmy testovat společně na okruhu Jas Marina.
Protože se příští rok mění technické předpisy a vozy budou generovat podstatně vyšší přítlaku (přibližně o 25 %), dojde také na rozšíření pneumatik, aby měly dostatečnou přilnavost v zatáčkách při vyšších rychlostech. Šířka předních pneumatik naroste ze současných 245 mm na 205 mm a u zadních z 325 mm na rovných 400 mm. Jejich průměr se také zvětší - z 660 mm na 670 mm, kola však zůstanou 13 ".
Zlepší se tím také kontaktní plocha pneumatik, kterou Pirelli optimalizuje pro maximální adhezi. Projeví se to na vyšší přilnavosti, možnosti dříve sešlápnout plyn na podlahu, auta budou lepší v akceleraci i při brzdění.
Pirelli, které má s Formulí 1 uzavřenou smlouvu až do konce roku 2019, o výkonech současných monopostů v závodě uvádí: "Auta momentálně jezdí s výkonem blízko 800 koní a někdy ho překračují, dokonce není daleko hranice 900 koní."
Další nárůst výkonu pohonných jednotek podle výrobce pneumatik vyváží ztrátu rychlosti na rovinkách způsobenou vyšším přítlakem, a tudíž i odborem, na němž se nezanedbatelnou měrou podílejí pneumatiky.