Velkou otázkou včera bylo, zda Kimi Räikkönen musel také do boxů, když tam v závěru zamířil Lewis Hamilton. Přišel tím o svou pozici na dráze a třetí místo. Sám finský pilot se tomuto strategickému tahu Ferrari podivoval a novináře odbýval s tím, že se nejdřív potřebuje podívat na data.
"Podařilo se mi ho [Hamiltona] předjet, pak po zastávkách v boxech ale získal pozici zpět. Přišli jsme tam o místo - nevím, jak a proč se jím podařilo nás přeskočit," popisoval po dojezdu do cíle na čtvrté pozici zklamaný Räikkönen.
Lewis naznačil, že by jim při takovém tempu měkké pneumatiky nevydržely až do cíle. Kimi s tím ale nesouhlasí: "Určitě jsem na těchto pneumatikách mohl dojet až do konce. Jestli by nás Hamilton dojel a předjel, tak to nevím."
Na příkladu Rosberga s Ricciardem šlo vidět, že by se mu to možná nepodařilo. Jedna věc je dojet, druhá předjet - navíc na městském okruhu v Singapuru. Hamilton také neměl k dispozici čerstvou sadu super-měkkých pneumatik, nasadil jen použitou. A ke konci by se jeho výkonnostní výhoda zmenšovala. Zdá se tedy, že se Ferrari chytilo do léčky, kterou na ně Mercedes připravil. S Lewisem neměl co ztratit.
"Všechny tyto věci si projdeme a uvidíme, co jsme mohli udělat lépe. Myslím, že jsme mohli některé věci udělat, ale po skončení se to velmi lehce říká," pokračuje Räikkönen, jenž by preferoval setrvání na dráze na třetí pozici v posledním stintu bez změny plánu a dodatečné zastávky.
"Myslím, že jsme [v kvalifikaci] nebyli tak daleko za Red Bullem nebo Lewisem. Podle mě jsme měli hodně dobrou rychlost, ale po většinu závodu jsme byli zaseklí za nimi. Nico byl rychlejší než kdokoliv z nás. Jeli jsme si svůj vlastní závod a můžeme být docela spokojeni.
Samozřejmě jsme jedno místo získali, ale to není to, co je naším cílem. Snažíme se být v pozici, z níž bychom závody vyhrávali, proto tedy musíme auto zrychlit. Třetí nebo čtvrté místo není přesně to, co chceme," hodnotil Räikkönen.
Jeho šéf Maurizio Arrivabene po závodě změnu strategie Ferrari hájil: "Vzhledem ke vzdálenosti, která zbývala do cíle závodu, a k degradaci pneumatik, to dávalo smysl jej povolat do boxů ještě jednou, abychom strategii Mercedesu pokryli."