Komisaři původně Rosberga nevyšetřovali, k tomu se odhodlali až v 19:16 hod, tedy více než 3 hodiny po skončení kvalifikace, kdy se objevily další doklady. Podle některých zdrojů za tím stál Lewis Hamilton, kterému nebylo po chuti, jak přišel o pole-position.
Britský pilot se k tomu vyjádřil na tiskové konferenci po závodě, kdy zkritizoval způsob jízdy svého týmového kolegy, který podle něj dostatečně nezpomalil, když bylo máváno dvojitými žlutými vlajkami, a tak porušil pravidla.
"Nevěřím, že jsem ovlivnil požadavek komisařů. Ohledně vysvětlení jsem mluvil s Charliem [Whitingem], protože jak jsem řekl na tiskové konferenci, a nechci to znovu vytahovat, ale při tom scénáři bych ztratil jen desetinu v zatáčce č. 8, a i kdyby proti mně bylo otočeno auto v zatáčce č. 9, tak by stačilo ztratit jen desetinu.
Nájezd do zatáčky bez plynu, to je šetření paliva. A brzdění ve stejném místě a přidání plynu o pět metrů dříve nebo tam, kde jsem byl, a najet do zatáčky stejné rychlostí a být vlastně na výjezdu mnohem rychlejší... a také ve vrcholu zatáčky č. 9 vpravo bylo máváno žlutými vlajkami. Zkrátka je to důležité vědět - pokud tak tomu bylo, pak byl stanoven precedent," popisuje Hamilton.
"On řekl, že o tom popřemýšlí, ale tak by to být nemělo. Pokud udělám totéž v příštím závodě, budeme penalizováni? Všichni mladí jezdci, my všichni tady to potřebujeme vědět," pokračuje Hamilton, jenž se s kvalifikační jízdou svého kolegy nedokáže smířit.
Podle něj si o tom budou muset pilot promluvit na příští schůzce před závodem v Německu: "Určitě to nadhodím, protože jak jsem řekl, protože teď dvojité žluté vlajky znamenají, že stačí jen povolit plyn, a pak na něj dupnout a jet opět naplno - a přesto zajet fialově [tj. rekordní sektor].
Stále můžu získat pole-position, pokud tam někdo nabourá nebo jsou na dráze komisaři či uprostřed ní auto. Pokud kolem něj projedu a zpomalím jen o desetinu, pak by k penalizaci nemělo dojít," kroutí hlavou Hamilton, podle kterého FIA v sobotu stanovila nebezpečný precedent.