MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Byl to šílený rok a půl. Ztratil jsem hlas, jak moc jsem v autě křičel. Ten pocit je úžasný. Jsem vděčný, že tu mohu být, protože tým pracoval tak tvrdě. Hodně jsme se snažili pole position a je to pocit jako poprvé. Nečekal jsem to, takže když jsem šel do toho posledního kola, dal jsem do toho úplně vše, nezůstalo nic. Je to náročné pro každého v týmu a máme dobré a horší časy, jako na horské dráze. Nikdo z nás ale neztratil víru. Společně jsme se soustředili, abychom vůz vedli správným směrem. Dnes jsme ztráceli hodně ve čtvrté a jedenácté zatáčce a tak jsem do toho šel a jen doufal, že zůstanu na trati. Bylo to náročné a bude těžké se dál posunout, ale ukazuje to, že jdeme správným směrem, když budeme dál makat. Uvidíme, jestli dnes budu vůbec moci spát. Zítra budeme hodně studovat a bude těžké s těmi dvěma bojovat, musíme zvednout laťku. Lando odvádí super práci a je skvělé vidět nahoře McLaren a Max, znáte ho, ten si vždycky jede svoje.
George Russell, 18. místo
Celou kvalifikaci jsem byl na trati ve špatnou dobu, špatné body, příliš jsme jako tým riskovali. Auto bylo tak rychlé, ale dostal jsem se do provozu. Snažil jsem se ctít nepsané pravidlo a dohodu s jezdci, ale pár aut mě předjelo, Gasly konkrétně v poslední zatáčce. Byl jsem ve ztrátě tří desetin ještě než jsem vůbec začal a bylo po kole. Ale nebudu obviňovat ostatní jezdce, bojujeme sami za sebe. Jako tým jsme měli odvést lepší práci. A abych pravdu řekl, co se té situace týče, být v jejich kůži, možná bych se zachoval stejně. Musíte bojovat sám za sebe, ale trať je dost velká, je dlouhá 4,5 km a my jeli na jednom kilometru s deseti dalšími, takže... Musíme se podívat do zrcadla a přiznat si, že jsme to dnes velmi pokazili.
Toto Wolff, šéf týmu
Dnes jsme měli na to být konkurenceschopní. Na to můžeme být pyšní. Lewis zajel skvěle. Pokud mu dáte auto, tohle zvládá. Udělali jsme pár dobrých rozhodnutí s nastavením. Dnes se jezdci cítili jistí a mohli zatlačit. S Georgem jsme udělali chybu. Měli jsme mu dát lepší pozici na trati a omluvili jsme se mu. Existuje jistá nepsaná dohoda a pár vozů ho i tak předjelo a pokazilo mu to kolo. Zítra budeme bojovat a víme, že to bude náročné. Závodní rychlost vypadala dobře, ale někdy je závodní forma jiná než v tréninku. Dáme do toho vše a uvidíme, co zvládneme.
RED BULL
Max Verstappen, 2. místo
Celý víkend jsem se trošku trápil s vyvážením, je to jako na horské dráze. Dnes to také bylo v kvalifikaci náročné, Q1 a Q2 tam bylo náročné být si jistý a opravdu atakovat zatáčky. Myslím, že můj pokus v Q3 byl dobrý, ale potom ten druhý, to už bylo slabší. Pokusil jsem se na to tlačit až moc a ztratíte zadní část a potom přední. Ale i tak jsme druzí. Nicméně si myslím, že bychom normálně měli být vepředu s tím autem, které máme. Ale během tohoto víkendu to zatím podle mě není stoprocentní. Domnívám se, že novinky fungují, ale nepodařilo se nám to dát dohromady s nastavením, protože dnes to bylo takové všelijaké a to není, kde bychom chtěli být.
Sergio Pérez, 9. místo
Dnes to byla tak těsná bitva ovlivněná pneumatikami a novým formátem pneumatik. Moc jsme toho nevěděli, takže jsme neměli moc informací. Ve třetí části jsem měl špatný první sektor v prvním kole a to nás ovlivnilo, nicméně to byl solidní den a soustředíme se na to dobré pro zítřek. Věřím, že můžeme být konkurenceschopní a cílem je pódium, protože máme dobrou závodní rychlost. Těžko se tu předjíždí, ale jsem si jistý, že máme o co hrát a že předvedeme dobrý výkon.
Christian Horner, šéf týmu
Klobouk dolů před Lewisem a Mercedesem, bylo to opravdu silné kolo. Hodně dobré. My mohli přidat, Maxovi to ujelo ve třinácté zatáčce. Ale první řada je pořád hodně dobrá. Tady je výsledek kvalifikace důležitý trošku jako v Monaku, ale bez bariér. Jakmile máte pozici, předjíždění je tu těžké, takže je to o strategii. Vy většinou míváme lepší závodní rychlost než tu kvalifikační. Bude to o startu a víme, že ti dva už mají historii. Pokud projedou první zatáčky, měl by to být dobrý závod.
MCLAREN
Lando Norris, 3. místo
Jsem zklamaný, pokud jste desetinu od pole position, tak máte pocit, že byste byli první, kdybyste to kolo dali dohromady. Ale celkově jsem vlastně spokojen. Tým odvedl dobrou práci, jsme třetí a čtvrtí, zatím je to dobrý víkend. Jako jezdec úplně spokojen nejsem, mám pocit, že jsem udělal příliš chyb a to mě dnes stálo. Je tam vždycky pár maličkostí, jen dát to kolo dohromady. Nebylo to nejčistější. Ale vždy je tam riziko, když na to tlačíte příliš. Nic zásadního. Ale tu desetinu jsem mohl najít. Frustrující, ale jsem šťastný, že jsem třetí. Je to dobrá pozice, takže to byl i tak dobrý den. Na závod se těším, závodní rychlost byla včera dobrá. Tak silná jako na Silverstone. Těžko se tu předjíždí, což je asi důvod, proč jsem víc frustrovaný, než bych měl. Jsem v čele se dvěma kvalitními piloty a máme tam dvě auta, takže to snad využijeme.
Oscar Piastri, 4. místo
Možná jsme byli opatrní s tím, že bychom byli tak v čele, na úplně odlišném okruhu proti Silverstone a za jiných podmínek, protože je horko. A dřív to byla naše slabina. Je pěkné, že stále můžeme být v čele. Měl jsem pocit, že to mé kolo v Q3 nebylo mé nejlepší, což odráží časomíra. Ale je také dobrý pocit, že máte takové kolo a i tak jste čtvrtý. S celým rokem jsem zatím celkem spokojen. Dnes byla ztráta na Landa trošku větší, než bych si přál. Ale je dobré odjíždět dnes s tím, že si neříkám, že nevím, jak to udělal a že já bych to nezvládl. Věděl jsem, že když tam byla jedna chybka tam zase něco, že je to možné. Je to o tom, abych ta kola "vyčistil" a byl konzistentní a to přijde se zkušenostmi. Snažím se to urychlit co to jen jde. Je pěkné bojovat vepředu a učit se a nebýt vzadu.
Andrea Stella, šéf týmu
Pozitivní den pro McLaren, v zajímavé kvalifikaci s novým formátem skončil Lando třetí a Oscar čtvrtý. Oba jezdci jezdili velmi dobře v obtížných podmínkách kvůli kluzké a větrné trati a dokázali zúročit tvrdou práci týmu zde na trati a zpět v MTC. Hungaroring se s několika úseky s nízkou rychlostí a vysokými teplotami liší od předchozích dvou okruhů a dnešní výkon vypadá jako potvrzení našeho kroku vpřed. Nyní se soustředíme na to, abychom byli co nejlépe připraveni na zítřejší závod.
ALFA ROMEO
Guanyu Zhou, 5. místo
Je to dobrý, opravdu velmi dobrý pocit stanout na roštu jako pátý. Od prvního kola jsem se cítil být v pohodě, ale přesto jsem nečekal, že v Q1 skončím jako první. Moje první kolo bylo docela drsné, ale pak se mi podařilo předvést špičkový výkon až do konce Q3. S dnešní prací jsem přirozeně hodně spokojený, věděl jsem, že v posledním kole musím zabrat, protože předchozí mi smazali, nakonec se to podařilo. Celkově bych podotkl, že tenhle typ trati našemu vozu vyhovuje, což nám před zítřejším závodem dává velkou motivaci. Tým odvedl úžasnou práci, jsem rád, že máme v TOP10 oba vozy; po Silverstone jsme nebyli spokojeni s výkonem po použití balíčku inovací, ale všichni jsme dál tvrdě pracovali, abychom vše dokázali optimalizovat - a výsledky to dokazují. Už včera jsme působili dobrým dojmem, po další analýze dat přes noc jsme našli další rezervy, které nám umožnily dostat se přes Q2 do Q3. Teď se musíme soustředit, abychom tento výkon zítra, kdy na tom opravdu záleží, náležitě potvrdili. Doufám, že zakončíme víkend tak, jak jsme ho začali a vylepšíme naši bodovou bilanci.
Valtteri Bottas, 7. místo
Jsem na celý tým opravdu hrdý a pozitivně překvapen, jak dobré dnes byly naše výkony. Viděli jsme reálnou šanci se dostat do první desítky, ale páté a sedmé místo určitě předčilo naše očekávání. Během celé kvalifikace jsme byli silní, na všech směsích, podařilo se nám z vozů vytěžit maximální potenciál. Jak už řekl Guanyu, povaha trati nám vyhovuje a dovolí nám vytěžit maximum z našeho balíčku. Máme ovšem za sebou teprve polovinu práce - body se rozdělují zítra. Předjíždění není snadné a to by nám mělo na našich pozicích pomoci. Dnešní výsledky jsou dobrou odměnou pro tým na trati i v továrně v Hinwilu odvedenou v posledních týdnech.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
S dnešním výsledkem jsem velmi spokojen, je to dobrá odměna za práci celého týmu, ať tady na Hungaroringu, nebo v Hinwilu. Samozřejmě jsme si plně vědomi, že jde zatím jen o kvalifikaci, i když na tratí jako je tato jsou startovní pozice opravdu důležité. Ale pořád to je jen půlka práce, všichni chceme zítra absolvovat perfektní závod: máme obrovskou příležitost získat body; dobře víme, jak silná je konkurence. Dokonalým vyladěním našich adaptací pro Silverstone jsme byli schopni dosáhnout mimořádného výkonu, což naše vozy potřebovaly, aby se posunuly o krok kupředu. Kvalifikace dnes potvrdila úsilí vyvíjené v továrně i na trati za poslední týdny.
Chci vzdát hold oběma pilotům, že předvedli skvělé výkony od Q1 po Q3, stejně jako týmu, že vytěžil maximum z alternativního rozdělení pneumatik. Vyzkoušení tvrdé směsi v posledním tréninku bylo základem pro postup do Q2 a následně jsme byli zhodnotit tento výkon v celé kvalifikaci. Musíme se teď maximálně soustředit, naše mise ještě není hotova. Přesto máme dnes dobrý důvod být sami se sebou spokojeni, teď se chceme ujistit, že dokážeme onu motivaci přenést do zítřejšího závodu, protože až ten se počítá.
FERRARI
Charles Leclerc, 6. místo
Se svým kolem jsem spokojený, ale nebyl jsem dost rychlý. Naše auto je citlivé na vítr, což se potvrdilo. Je těžké říct, kdo bude zítra náš hlavní soupeř. Klíčové budou každopádně pneumatiky. Víme, kde jsou naše slabá místa a pracujeme na nich.
Carlos Sainz, 11. místo
Nejsem spokojený, že jsem přišel o Q3 tak malým rozdílem. Celý víkend se trápím na středních gumách a dnes jsme za to zaplatil. Nebude to snadný závod, degradace obutí bude hrát klíčovou roli. Udělám všechno pro to, abych předjel co nejvíc soupeřů a získal dobré body.
Frederic Vasseur, šéf týmu
Náš dnešní výsledek nemá nic společného s novým formátem kvalifikace. Ten je pro všechny stejný, my jsme zkrátka s pneumatikami neodvedli dost dobrou práci. Zítra to bude zajímavé, dlouhé jízdy se v pátek jely za úplně jiných podmínek, takže všichni půjdeme do závodu tak trochu naslepo. Ve závodech F2 a F3 jsme viděli, že se tu tvoří DRS vláčky, bude to výzva.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 8. místo
S AMR23 jsem byl po včerejších změnách nastavení spokojený. V průměru tuto sezonu ztrácíme na pole position čtyři až pět desetin vteřiny, takže když se podíváte na náš dnešní výsledek, byla to normální kvalifikace. Je to velmi těsné, takže desetina sem či tam dělá obrovský rozdíl v rozhodování o konečných pozicích. Myslím, že náš výkon je lepší, než naznačuje náš výsledek. Při pohledu na závod víme, že je těžké zde předjíždět, takže si myslím, že zítra to bude těžké. Pokusíme se vytěžit maximum a zacílit na prvních šest pozic, abychom získali co nejvíce bodů.
Lance Stroll, 14. místo
Bylo frustrující, že bylo vymazáno mé první kolo v Q2 kvůli limitům trati ve 12. zatáčce. Jen jsem tvrdě tlačil a je těžké poznat, kde je čára, protože ji necítíte. Nový formát kvalifikaci trochu ztížil, ale to mi nevadí a navíc je to stejné pro všechny jezdce. Je to neuvěřitelně těsné s minimálními rozestupy mezi všemi týmy, takže se do zítřka budeme snažit co nejlépe využít všechny příležitosti, které se nám naskytnou.
Mike Krack, šéf týmu
Měli jsme potenciál být dnes na roštu o něco výše, ale někteří naši konkurenti zacelili mezeru a našli nějakou rychlost. Vždy je to tu strašně našlapané a tyto malé rozdíly o tom rozhodují. Rozhoduje zítřek a v neděli jsme obvykle konkurenceschopnější. Bude zajímavé sledovat, jak závod dopadne, protože degradace pneumatik je na této trati poměrně vysoká, což by mohlo přinést do hry různé strategie. Pokud jde o zkoušku kvalifikačního formátu, myslím, že je důležité prozkoumat různé nápady, pochopit, co přinášejí a dát týmům novou výzvu.
HAAS
Nico Hülkenberg, 10. místo
Jedním slovem - šťastný! Všechna kola jsem zajel čistě a vytěžil všechno, co se dalo. V Q3 jsem bohužel skončil poslední, protože už mi chyběla rychlost. V Q1 jsem měl trochu obavy z tvrdých pneumatik, nebyl jsem si jistý, co lze očekávat, ale podařilo se mi přežít. Q2 na středně tvrdých už byla lepší, ale jak jsem řekl, potom už byla rychlost nedostatečná. Každá Q3 je pro nás pozitivní.
Kevin Magnussen, 19. místo
Pro mě byla kvalifikace zklamáním, tento týden jsem ani v jednom kole nebyl dost rychlý. Myslím, že se mi nedaří v žádném kole vozu důvěřovat - na dlouhých tratích a při velkém množství paliva to je jiný příběh. Když vidím, že se stejným autem postoupí Nico do Q3, jsem samozřejmě zklamán, že nedokážu něco podobného. V závodě se cítím jistější, ale i tam máme jako tým určité omezení. Zítra to zkusím znovu, a uvidíme, jestli vytáhnu nějakého králíka z klobouku.
Günther Steiner, šéf týmu
Třetí trénink byl dobrý - absolvovali jsme ho s oběma vozy bez problémů. Kvalifikační výsledek je pro Nica dobrý, Kevin pochopitelně spokojený není. Musíme na něm trochu zapracovat, abychom z něj dostali, co je možné. Nico vytěžil z auta téměř nemožné, dnes se může v F1 přihodit cokoliv, kdekoliv, samozřejmě v dobrém slova smyslu. V tomto ohledu nikdy nevíte, k čemu zítra dojde. Připravíme se s vědomím, že naší slabinou jsou běhy na dlouhou trať, ale pořád to bude jen další bitva.
ALPINE
Esteban Ocon, 12. místo
Nepostoupení do Q3 je zklamáním. Všechny týmy očekávaly výzvu v podobě nového kvalifikačního formátu s tvrdými a středními pneumatikami v prvních dvou částech kvalifikace. Tento víkend jsme byli na měkké směsi velmi rychlí, takže je škoda, že jsme se nedostali do Q3, kde jsme mohli ukázat naši sílu. Je mnoho věcí, které musíme přezkoumat, ale právě teď se soustředíme na zítřejší závod a a způsob, jak se propracovat zpět k bodům. Budeme potřebovat dobrý začátek, dobrou strategii a jsem si jistý, že si jako tým můžeme zajistit nějaké body.
Pierre Gasly, 15. místo
Pro celý tým to byl frustrující den a je vždy hořký pocit nebýt v závěrečné části kvalifikace. Kvalifikační formát je dnes pro všechny stejný, ale zdálo se, že jsme měli problémy s tvrdšími směsmi, zejména při zahřívání a při nasazování pneumatik do okna na začátku kola. Jednoduše řečeno, dnes jsme prostě nebyli dost rychlí. Musíme sklopit hlavy, pokračovat v tvrdé práci a najít způsoby, jak náš balíček zrychlit. Tento víkend do odmávnutí šachovnicovou vlajkou nekončí. Uvidíme, co můžeme udělat se strategií, abychom se dostali na bodované příčky, dám do toho všechno.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Všichni jsme zklamaní, že jsme se nedostali do Q3. Po tréninku jsme věděli, že postup přes Q1 a Q2 bude výzvou, protože oba jezdci hlásili podobnou zpětnou vazbu na tvrdé a střední pneumatiky, které byly povinné pro Q1 a Q2. Měli jsme důvěru v měkké pneumatiky, což jsme nakonec nebyli schopni předvést poté, co jsme nedosáhli Q3. Víkend ještě zdaleka nekončí a my se budeme snažit, abychom se z našich výchozích pozic dostali zpět na body, dáme do toho všechno.
ALPHATAURI
Daniel Ricciardo, 13. místo
Hlavní bylo, abych se posadil za volant a cítil se znovu dobře a komfortně jak ve voze, tak v týmovém prostředí. Mám dojem, že můj progres za poslední dva dny byl dobrý a relativně rychle jsem se dokázal učit, pokud bude vše takto pokračovat, budu šťastný. Nebyl to nejjednodušší víkend ve včerejších mokrých podmínkách, navíc s přidělením určitých pneumatik, ale jsem rád, že jsem byl v kvalifikaci konkurenceschopný. Neočekávám, že pro mě bude závodění cizí, vzal jsem si jen půl roku pauzu, takže zítra to bude zábava a samozřejmě, pokud bude možnost, uvidím, co auto dokáže.
Juki Cunoda, 17. místo
Bylo to hodně těžké. Vyřazení v Q1 není nikdy nic dobrého, jsem zklamaný. Nedokázal jsem se zlepšit, nepostoupil do Q2, nedosáhl jsem na pozici, o níž jsem usiloval, je to škoda. Tempo nechybělo, cítím, že jsme s novým zadním křídlem udělali pokrok, jen jsem nedokázal všechno poskládat dohromady a maximalizovat svůj výkon. Je to poučení do budoucna, ale frustrace je velká, protože jsem ztratil možnost zúročit svou rychlost. Rozdílné přidělení pneumatik bylo zábavné, ale náročné, ztěžovalo tréninky, ale neovlivní zítřejší závod. Ze zkušeností z tréninku se závodní tempo zdá být v pořádku, takže doufám, že ho dokážu využít a získám co nejvíc pozic.
Claudio Balestri, hlavní inženýr výkonu vozů
Na základ dat shromážděných včera a dokonce i z přerušeného prvního tréninku jsme se pokusili náš balíček optimalizovat s ohledem na různé podmínky na trati, které byly dnes očekávány. Během první poloviny třetího tréninku jsme absolvovali několik jízd s velkým množstvím paliva, abychom optimalizovali nastavení pro závodní simulaci. V druhé polovině jsme se pak zaměřili na kvalifikaci jako takovou a vzhledem k novému fomátu jsme se rozhodli připravit vůz na jízdy zejména na tvrdých a středně tvrdých pneumatikách, povinných v Q1 a Q2. Kvůli tomu bylo poněkud složitější nastavit naši konkurenceschopnost, protože tvrdé pneu použilo jen málo týmů. Naše strategie se nakonec vyplatila a dokázali jsme zajíždět konkurenceschopná kola. Juki se při posledním pokusu zlepšit nedokázal, Daniel postoupil do Q2. Ale dnes jsme nebyli dost rychlí, abychom dospěli až do Q3. Teď nás čeká příprava na zítřejší závod - nebude snadný, ale uděláme vše pro to, abychom dojeli na bodech.
WILLIAMS
Alex Albon, 16. místo
Když se podívám na kvalifikaci, nevidím ji jako negativní, byli jsme pořád uprostřed dění. Jedna desetina by mě posunula podstatně výš. Je to frustrující být tak blízko Q2, ale lépe to asi odráží naše současné tempo. Ukazuje se, že děláme pokroky, ale je také dobré se použit z tratě jako je tato, protože nám to pomůže pochopit náš vůz a z toho plynoucí problémy. Bohužel proti nám šly i směsi pneumatik, protože tvrdší mají menší přilnavost, zatímco měkké lépe skrývají naše potíže - tvrdé je naopak odhalují. Bylo to celkově složité, ale nakonec chci věřit, že alternativní rozdělení pneumatik spíše omezí nás než špičkové týmy - ty mohou na pneumatikách leccos ušetřit a mít v neděli výhodu.
Logan Sargeant, 20. místo
Myslím, že kdyby šlo všechno perfektně, měl bych šanci postoupit do Q2. Jet začátek kvalifikace na bílé směsi bylo těžké, protože ani jeden z nás na nich tento víkend zatím nejel, proto nebylo snadné dát do kupy pořádné kolo. I když jsem si jistý, že dnes všichni bojovali o lepší čas, já jsem zklamaný hlavně sám ze sebe. Celý víkend se mi celkem dařilo, cítil jsem i rychlost dostatečnou pro dobrý výsledek a mohl jsem nahnat aspoň půl vteřiny. Nový formát přidělování pneumatik nás dost omezil, ale ze strategického hlediska budeme zítra v pohodě, protože jsme sadu tvrdých pneumatik ušetřili. Někteří piloti využili všechny sady, což pro ně zítra asi nebude nejlepší, ale my pneumatiky potřebné pro zítřejší závod máme, takže doufám, že nám to bude hrát do karet.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Dnes to bylo neuvěřitelně těsné, Q2 nám uteklo skutečně niterným rozdílem. Alternativní přerozdělení pneumatik fungovalo dobře: v Q1 se toho na trati hodně odehrálo, což ztěžovalo pilotům více než jindy si nalézt okénko pro rychlé kolo. Alex i Logan měli většinou dobrou pozici, i když Alex posledních pár zatáček byl za jedním z McLarenů. Vzhledem k tomu, že jsme očekávali trápení na zdejší trati více než jinde není dnešek tak špatný, mírné zlepšení času na kolo by nám rozhodně pomohlo. Oba piloti mají pro zítřek několik sad pneumatik, ale množství nových a použitých je různé, mohlo by tedy dojít k zajímavé strategické bitvě. I když je zde tradičně těžké předjíždění, určitě se k posunu vpřed najde příležitost, navíc máme závodní vůz, který to dokáže.