Podle německého Auto Motor und Sport je vzduch uvnitř kola využíván nikoli výlučně k chlazení brzd, ale i jako aerodynamická pomůcka. Ostatní týmy využívají také brdzové kanálky, u Red Bullu však část kanálků vede rychlý vzduch přímo do ráfku přes náboj směrem ven.
Red Bull tento návrh používá od prvního závodu v Austrálii a argumentuje tím, že přiváděný vzduch je využíván k chlazení ložisek. S tím však FIA nesouhlasí: "Chlazeno je všechno kromě ložisek."
Podle ní ráfek, šrouby ani matice nespadají do kategorie nepohyblivých částí vzhledem k vozu, a tudíž jakožto aerodynamické pomůcky porušují technická pravidla (článek 3.15).
Animace ilegálního řešení brzdových kanálků Red Bullu
(zdroj: G. Piola, Auto Motor und Sport)
Náprava je v Kanadě snadná, bude stačit zakrýt sporné otvory uvnitř titanového náboje. Před Velkou cenou Evropy však tým své řešení přepracuje.