Newey minulý rok přestal pracovat pro závodní oddělení Red Bullu na plný úvazek. Nyní funguje spíše jako konzultant, protože polovinu svého času letos věnuje projektu silničního vozu Aston Martin AM-RB 001, na němž začal pracovat na počátku roku 2015. Formuli 1 často kritizoval z příliš malého prostor pro nové nápady, změna pravidel jej však opět zaujala.
"Je nadšený změnou pravidel pro rok 2017, takže svůj čas dělí mezi dva projekty. Jakmile projekt Aston Martinu vstoupí do detailní konstrukční fáze, tak ustoupí. Dost se věnuje konceptu, aerodynamice a rozvržení vozu. A také je samozřejmě hodně zapojený do auta pro rok 2017," popisuje Christian Horner.
Na otázku, zda se Newey po dokončení projektu Aston Martinu znovu naplno vrátí k F1, šéf Red Bullu odpovídá: "Jeho čas se každý týden či měsíc mění. Záleží to na prioritách. Pracuje neuvěřitelně rychle. V F1 ale máme ohromně schopné lidi, kteří mají také ten kus volného prostoru, který náramně využili například u současného vozu."
Přestože se Newey nyní věnuje silničnímu vozu, jeho hlavním zájmem zůstává F1: "Naší prioritou je závodění ve velkých cenách. Tento projekt je výbornou ukázkou našich inženýrských schopností a uplatněním Adrianových ambicí.
Z spojením s takovou značkou, jako je Aston Martin, plynou i obchodní výhody. Poskytujeme Aston Martinu služby v rámci oddělení přizpůsobenému na míru - a to teď funguje už 18 měsíců. RB12 je prvním autem, které vzešlo z tohoto způsobu práce a je autem očividně hodně úspěšným," dodává Newey.