Red Bull pozastavil vývoj svého řešení ochrany kokpitu

Robert RoBertino Pavelka, 21. června 2016, 10:45 Google+

Alternativní řešení ochrany kokpitu v provedení Red Bullu, pro které se vžil termín aeroscreen, neuspělo v boji s Halo konceptem, který dříve předložil Mercedes. Red Bull se tímto řešením nehodlá nadále zabývat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aeroscreen na závodní trati neuvidíme. Zdá se, že ani v roce 2018

Aeroscreen na závodní trati neuvidíme. Zdá se, že ani v roce 2018 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Názory na obě řešení byly různé, jedni preferovali Halo koncept, kterému se po předvedení na testech v Barceloně v některých kruzích začalo posměšně říkat "tanga", druzí se klonili k "baldachýnu", se kterým přišel Red Bull a prezentoval ho v tréninku na Grand Prix Ruska v Soči. Rozhodnutí padlo o něco později a v interním souboji vyhrál Halo koncept (článek zde). Týmy se v rámci Grand Prix Monaka dohodly, že případné zavedení této verze ochrany kokpitu by bylo nasazeno v období kolem britské Grand Prix.

Tým z Milton Keynes od začátku roku na alternativě k halo konceptu tvrdě pracoval a zdálo se, že velice pozitivní představení aeroscreenu v Soči mu dává velké šance. Po nárazových testech a určitých problémech s horním okrajem zařízení, které by potenciálně mohlo ohrozit hlavu pilota, bylo oznámeno, že zavedení tohoto řešení pro rok 2017 by bylo příliš riskantní. 

img-responsive

Podle FIA mělo řešení Red Bullu bezpečnostní nedostatky | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull se proto rozhodl práce na svém řešení ochrany kokpitu zastavit, protože pokud se nebude realizovat, nemá smysl do něj nadále investovat ani prostředky, ani čas. Tým by musel rozdělit své kapacity, protože v současné době se zabývá inovacemi letošního vozu a už chystá nový monopost na příští sezónu. A pokud by měl být aeroscreen připraven pro rok 2018, znamenalo by to další náklady a vytížení.

S ohledem na fakt, že do tohoto řešení ochrany kokpitu bylo investováno asi 250 000 eur, považuje Red Bull za zbytečné dále aeroscreen vyvíjet. Takže ona otevřená dvířka FIA se nejspíš definitivně zabouchla. U "Rudých býků" se domnívají, že by se této varianty mohl chopit nezávislý výrobce a vývojově projekt dotáhnout do stadia, kdy by byl dostupný pro všechny kategorie.

"V tuto chvíli jsme pozastavili veškeré práce na aeroscreenu, protože očekáváme oficiální direktiva od FIA. Oni mají veškeré informace. Nemáme zdroje ani dost kapacit na pokračování ve vývoji aeroscreenu. Navíc to ani není zadarmo," prohlásil pro server Motorsport.com šéf Red Bullu Christian Horner.

Vytisknout

Diskuze: Red Bull pozastavil vývoj svého řešení ochrany kokpitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen věští Ferrari ještě dost náročné práce

Räikkönen se domnívá, že Ferrari ještě musí pořádně zabrat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud