Ačkoliv se zdálo, že tempo britského pilota opadlo podstatně více, podle jeho šéfů situace s nastavením módu motoru a využíváním energie nebyla tak dramatická, jak mohla z vnějšku vypadat nebo jak ji mohl vnímat Hamilton z kokpitu svého monopostu.
"Nevíme, kolik přesně to dělá, musíme to analyzovat. Ale z dat vyplývá, že šlo o 0,2 sekundy na kolo. Muselo se zdát, že to je mnohem více, protože motor měl nižší výkon mezi zatáčkami 2 a 3, kde očekáváte ten nejvyšší výkon," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff.
Kvůli stížnostem Hamiltona v rádiu se situace zdála být mnohem horší. Sám pak nechtěl věřit tomu, jak malý rozdíl způsoboval mód motoru, který měl nastavený, protože jeho nejrychlejší kolo bylo podstatně lepší než kola, v nichž se snažil zvládnout situaci a najít špatné nastavení.
"Jsem si celkem jistý, že to tam bylo od počátku, proto jsem se trápil. Připadalo mi to, jako by mi scházela rychlost. Ale na začátku rovinek jsem si všiml, že ztrácím, a proto jsem se trápil s předjížděním ostatním. Na konci, když se výkon vrátil, jsem zajel rychlé kolo. Tým mi řekl, že to nebyl tak velký problém - jenže pak jsem zajel o sekundu rychleji, takže to velký problém očividně byl," kontruje Hamilton.
Jenže podle Wolffa šlo spíše o to, že se Hamilton při hledání správného nastavení zkrátka nedokázal soustředit výlučně na jízdu a rozptylovala ho celá řada věcí: "Důležité je pochopit, že jakmile nejste na městském okruhu v rytmu, všechno jde špatně. A když k tomu přidáte technický problém, je to ještě složitější."