Hamilton: "Jsem tady za idiota?"

Petr Hlawiczka, 20. června 2016, 06:20 Google+

Lewis Hamilton tvrdí, že zmatek týkající se přepínání módů motorů v průběhu Velké ceny Evropy jej vystavil nebezpečné situaci, protože se musel příliš soustředit na svůj volant.

Počet komentářů:  40 komentářů (Poslední 21.06. 14:40) Napište svůj názor
volant Mercedesu

volant Mercedesu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Oba piloti Mercedesu byli postiženi stejným problémem s mapováním, kvůli kterému jejich pohonná jednotka v některých částech okruhu energii ukládala místo toho, aby poskytovala maximum výkonu. Zatímco však Rosbergovi během jednoho kola přišel na to, co problém způsobuje, Hamiltonovi si s nastavováním různých módů motorů na volantu hrál celých 12 kol.

V rádiu byl naštvaný, že mu jeho inženýr nechce říct, které tlačítka zmáčknout - jenže Peter Bonnington v tom byl kvůli letošnímu omezení komunikace s pilotem nevinně. A emoce britským pilotem cloumaly i po dojezdu co cíle.

Hamilton: Nevím, v čem byl problém
"Bylo to nebezpečné. Já jsem se jen po většinu kola díval na svůj volant, po celou rovinku jsem sledoval volant. Jediné, co mi můžou říct, je to, že  je chyba v tlačítku - tlačítko ve špatné pozici. Takže jsem se díval na každé jedno tlačítko a myslel jsem si: 'Jsem tady za idiota?'

Udělal jsem něco špatně? Neudělal. Znovu a znovu jsem se na to díval, procházel všechny různé polohy přepínačů. Nebylo tam nic, co by vypadalo chybně," popisuje Hamilton svůj boj za volantem Mercedesu.

img-responsive

Volant vozu Mercedesu | foto: Daimler AG

Nakonec mu nepomohlo natavení tlačítka, ale spíše to vyřešil samotný mód motoru: "Řekli mi, že se to samo vyřeší. A to se osm kol před koncem skutečně stalo. Nevím, v čem byl problém. Nevím, jestli jsem udělal něco, kvůli čemu motor přestal fungovat. Tým začal s něčím zapnutým, takže jsem to měl od počátku."

"Něco jsem vypnul a nic to nezměnilo, tak jsem to zapnul zpět, nemělo to na nic vliv. Nakonec jsem to znovu vypnul a výkon motoru se 10 kol poté znovu dostavil, 9 kol před koncem, takže jsem ho pak znovu vypnul," kroutí hlavou Hamilton.

img-responsive

Rosberg si s nastavením poradil mnohem dříve než Hamilton a Velkou cenu Evropy vyhrál | foto: Daimler AG

Rosberg: Musel jsem o tom chvíli přemýšlet, pak jsem na to přišel
Rosberg byl v podobné situaci, dokázal si s ní ale poradit lépe: "Cítil jsem na trati problém se sníženým výkonem motoru, takže jsem se podíval na volant a pomyslel si: 'Tohle musí být ono, takže to vypnu.' Poté fungoval dobře."

Na otázku jestli bylo jasné, co musí udělat, německý jezdec odpovídá: "Nebylo to vůbec jasné. V podstatě jsem o tom jen musel přemýšlet, protože jsem to cítil. Řekli mi, že problém je v módu, ve kterém jsem. Ale v kterém módu? Těch módů máme tolik! Takže jsem o tom přemýšlel a přišel jsem na to, který to je. Šlo jen o to skloubit pocity s tím, co dělají přepínače."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Hamilton: "Jsem tady za idiota?"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 21.06.2016 14:40 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 40 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nejlepší jezdci na stupních vítězů po premiérovém závodě v Baku

FOTO: Premiérový závod v Baku: velmi vysoké rychlosti a vítěství Rosberga

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  2. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  3. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  6. Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud