Otázka ochrany hledí přileb je stále otevřená, FIA učinila krok zpět

Robert RoBertino Pavelka, 27. května 2016, 12:25 Google+

Nejdřív měl zákaz odhazování překrytů hledí vstoupit v platnost v Melbourne. Poté byl oznámen další termín v podobě Grand Prix Španělska. Druhý posun směřoval k tomuto závodnímu víkendu. A ani ten není, jak se zdá, definitivní.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 27.05. 18:56) Napište svůj názor
FIA zatroubila k ústupu, zákaz se zatím nekoná

FIA zatroubila k ústupu, zákaz se zatím nekoná | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

FIA totiž provedla ústupek a nebude vyžadovat úplný zákaz odhazování ochranných slíd na trať. Namísto toho požádala piloty, aby jejich "použití" co možná nejvíc minimalizovali. 

Jak už bylo řečeno, v Austrálii se od tohoto zákazu ustoupilo, protože se řešily problémy s novým formátem kvalifikace. Týmy se odvolávaly na nedostatek času, aby mohly zapracovat na řešení, kam ukládat použité překryty hledí, proto byl definitivní zákaz odložen až do Grand Prix Španělska. Týmy si však vymohly další odklad, protože avizovaly snahu vyzkoušet si tuto problematiku během mezisezónního testu v Barceloně; bylo jim vyhověno a nařízení mělo vstoupit v platnost v Monaku.

Ve středu proběhla debata s manažery týmů, kteří poukazovali na obavy v případě požáru. Vysoce hořlavé slídové překryty by tak znamenaly pro piloty, pokud by "odkládali" ochranu hledí přímo na své kombinézy, velké nebezpečí. Jedním z možných řešení totiž byl návrh umístit na overaly pilotů speciální lepicí pásky, na nichž by se slídy zachytily.

img-responsive

Odhazujte co nejméně, zní poslední verdikt FIA | foto: McLaren

Závodní ředitel FIA Charlie Whiting jednal ve čtvrtek s piloty na pravidelném briefingu a připustil, že v případě snahy uchovávat použité pásky v kokpitu nebo přímo na kombinézách hrozí jezdcům mnohem větší nebezpečí než když budou odhazovány z kokpitu, i za cenu, že může dojít k problémům se zanesením některých částí vozu, zejména brzdových kanálů. Whiting souhlasil, že mnohem lepší řešení než úplný zákaz je stanovení konkrétního počtu odhozených překrytů. Současně však připustil, že FIA by neměla nařizovat, kolik má pilot na trati nebo v prostoru boxů takových překrytů odhodit. Měli by to být sami piloti, aby rozhodli, kolik jich během závodu mohou použít.

Pokud se na podobný problém podíváme z hlediska statistiky, jsou známy případy, kdy se slída dostala do míst, kde způsobila technické problémy, informovali jsme o dvojím případu Fernanda Alonsa. Na druhou stranu je nutné si uvědomit, že přes veškerá bezpečnostní opatření se nelze vyhnout přítomnosti různých cizích předmětů na trati, a v Monaku se toto nebezpečí s ohledem na povahu městského okruhu zvyšuje. Historie pamatuje nemalý počet nečistot, igelitových sáčků, novin a dalších předmětů, které ztrpčily závodníkům život.

Vytisknout

Diskuze: Otázka ochrany hledí přileb je stále otevřená, FIA učinila krok zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 27.05.2016 18:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vzpomínka na Bianchiho, GP Japonska (Suzuka)

Otevřený dopis bývalého šéflékaře FIA: snahu Bianchiho rodiny podporuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud