O zavedení tohoto nařízení jsme informovali, stejně tak o nevoli pilotů, jak se mají s tímto omezením vyrovnat (čtěte zde). Pokud vstoupí omezení v platnost, nikdo zatím nestanovil sankci či potrestání pro případ, že by se pilot proti novému pravidlu provinil a slídu z hledí odhodil.
Důvodem pro zavedení tohoto omezení byly případy z minulosti, kdy odhozený překryt ucpal chladicí kanál k brzdám a ty vypověděly poslušnost. Fernando Alonso prohlásil, že pokud bude zakázáno odhazovat ochranu proti naneseným nečistotám, bude potřeba vyzkoušet nějaké nové varianty při čtvrtečním tréninku v ulicích Monte Carla.
"Myslím, že to nebude až takový problém. Řekněme, že to je zvláštní pravidlo s ohledem na skutečnost, že jsme nikdy nic podobného nemuseli řešit. Ale ani nebude problém ony překryty nějak odložit do kokpitu, takže to bude OK. Máme různá řešení a vyzkoušíme je. Tedy pokusíme se, máme pár míst, kam by se mohly dávat. Některá vám nemohu sdělit, protože jsou pouze pro osoby +18! Domnívám se, že hlavní zkoušky budou v boxové uličce. Když budeme zkoušet zastávky při rychlosti 60 km/h, tak je to ideální příležitost všechno vyzkoušet," popisuje Alonso přípravy McLarenu na chystaný zákaz.
Trest zatím nebyl stanoven
Ze strany FIA zatím nebylo oznámeno žádné rozhodnutí ohledně případného potrestání pilota (nebo i týmu), který se odhození ochrany hledí dopustí.
"Je zatím klid, není rozhodnuto. Žádali jsme FIA, aby uvedla, jaký postih by za nedodržení tohoto nařízení uložila, ale ještě se o tom stále debatuje," podotkl Alonso.
Jenson Button dodal, že samotní piloti nejsou žádnými stoupenci nového omezení, ale předpokládá, že se rychle zavede. "Nepůjde je vyhazovat z auta, tak musíme najít způsob, jak je odkládat někam jinam. Existuje hodně nápadů, včetně pokusu je nějak přichytit na různých místech v kokpitu. To ale není nic jednoduchého, zvláště když jste 20 let něco dělali, a najednou to nepůjde. Navíc budeme zkoušet nový způsob v Monaku, které je samo o sobě složité. Musíme najít vlastní řešení. Nikdo z nás není nadšen, ale třeba to dopadne jako se systémem HANS, nikomu se nelíbil, nylo to nepohodlné, ale po jednom závodě si většina z nás zvykla," komentuje situaci Button.
"Existují dva způsoby, jak na to nazírat. Na jednu stranu je hloupé, že Fernando během posledních let dvakrát odstoupil, když se mu překryt dostal do chladícího kanálu brzd. Jednou to byl jeho vlastní, podruhé od někoho jiného. Pak se stává, že skončíte s přehřátými brzdami," dodává Button.
Původně měl být zákaz odhazování vrstev chránících hledí mimo kokpit uveden v život už v Melbourne, ale díky tahanicím o kvalifikační podobu byl posunut až pro Grand Prix Španělska. Následoval další odklad, takže by měl vstoupit v platnost počínaje šestým závodem letošní sezóny, tedy v Monaku.