Jak to bude s odhazování ochrany hledí v Monaku? Piloti zatím nemají jistotu

Robert RoBertino Pavelka, 26. května 2016, 10:00 Google+

Některá pravidla se mohou zdát zcela triviální a vypadají, jako by se kolem nich dělal příliš velký rozruch. Jedním z nich může být i chystaný zákaz odhazování ochranných překrytů hledí příleb, který by měl vstoupit v platnost právě v Monaku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Budou mít piloti v Monacu o starost navíc?

Budou mít piloti v Monacu o starost navíc? | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

O zavedení tohoto nařízení jsme informovali, stejně tak o nevoli pilotů, jak se mají s tímto omezením vyrovnat (čtěte zde). Pokud vstoupí omezení v platnost, nikdo zatím nestanovil sankci či potrestání pro případ, že by se pilot proti novému pravidlu provinil a slídu z hledí odhodil. 

Důvodem pro zavedení tohoto omezení byly případy z minulosti, kdy odhozený překryt ucpal chladicí kanál k brzdám a ty vypověděly poslušnost. Fernando Alonso prohlásil, že pokud bude zakázáno odhazovat ochranu proti naneseným nečistotám, bude potřeba vyzkoušet nějaké nové varianty při čtvrtečním tréninku v ulicích Monte Carla. 

img-responsive

Alonso připouští, že nápady jsou, ale vše je otázkou zvyku | foto: Honda Racing F1

"Myslím, že to nebude až takový problém. Řekněme, že to je zvláštní pravidlo s ohledem na skutečnost, že jsme nikdy nic podobného nemuseli řešit. Ale ani nebude problém ony překryty nějak odložit do kokpitu, takže to bude OK. Máme různá řešení a vyzkoušíme je. Tedy pokusíme se, máme pár míst, kam by se mohly dávat. Některá vám nemohu sdělit, protože jsou pouze pro osoby +18! Domnívám se, že hlavní zkoušky budou v boxové uličce. Když budeme zkoušet zastávky při rychlosti 60 km/h, tak je to ideální příležitost všechno vyzkoušet," popisuje Alonso přípravy McLarenu na chystaný zákaz.

Trest zatím nebyl stanoven

Ze strany FIA zatím nebylo oznámeno žádné rozhodnutí ohledně případného potrestání pilota (nebo i týmu), který se odhození ochrany hledí dopustí. 

"Je zatím klid, není rozhodnuto. Žádali jsme FIA, aby uvedla, jaký postih by za nedodržení tohoto nařízení uložila, ale ještě se o tom stále debatuje," podotkl Alonso.

img-responsive

Jenson Button přirovnává problematiku k systému HANS | foto: McLaren

Jenson Button dodal, že samotní piloti nejsou žádnými stoupenci nového omezení, ale předpokládá, že se rychle zavede. "Nepůjde je vyhazovat z auta, tak musíme najít způsob, jak je odkládat někam jinam. Existuje hodně nápadů, včetně pokusu je nějak přichytit na různých místech v kokpitu. To ale není nic jednoduchého, zvláště když jste 20 let něco dělali, a najednou to nepůjde. Navíc budeme zkoušet nový způsob v Monaku, které je samo o sobě složité. Musíme najít vlastní řešení. Nikdo z nás není nadšen, ale třeba to dopadne jako se systémem HANS, nikomu se nelíbil, nylo to nepohodlné, ale po jednom závodě si většina z nás zvykla," komentuje situaci Button.

"Existují dva způsoby, jak na to nazírat. Na jednu stranu je hloupé, že Fernando během posledních let dvakrát odstoupil, když se mu překryt dostal do chladícího kanálu brzd. Jednou to byl jeho vlastní, podruhé od někoho jiného. Pak se stává, že skončíte s přehřátými brzdami," dodává Button.

Původně měl být zákaz odhazování vrstev chránících hledí mimo kokpit uveden v život už v Melbourne, ale díky tahanicím o kvalifikační podobu byl posunut až pro Grand Prix Španělska. Následoval další odklad, takže by měl vstoupit v platnost počínaje šestým závodem letošní sezóny, tedy v Monaku.

Vytisknout

Diskuze: Jak to bude s odhazování ochrany hledí v Monaku? Piloti zatím nemají jistotu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vzpomínky na Julese Bianchiho jsou stále živé

Bianchiho rodina chce pomáhat mladým pilotům motokár

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud