Räikkönen volá po změně pravidel týkajících se modrých vlajek

Robert RoBertino Pavelka, 10. června 2017, 21:00 Google+

Kimi Räikkönen dospěl k názoru, že za jeho porážkou v Monte Carlu do jisté míry stojí i zdolávání opozdilců, kteří nerespektují řádným způsobem signalizaci modrými vlajkami. Proto hodlá iniciovat změnu pravidel v této oblasti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton předjíždí Stoffela Vandoorneho v závodě v Monaku

Lewis Hamilton předjíždí Stoffela Vandoorneho v závodě v Monaku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Mezinárodní sportovní řády říkají jasně, že „… piloti musejí umožnit rychlejšímu vozu předjetí při první možné příležitosti“. Signalizaci modrým světlem vidí na svém volantu. Nejdříve dostanou „předběžné upozornění“ zhruba 3 vteřiny předtím, než budou dojeti, které by mělo být „… využito k varování pomalejšího automobilu, že bude v krátké době dojet rychlejším vozem, takže se má připravit na umožnění bezpečného projetí“.

V loňském roce FIA časovou rezervu, během níž se automaticky rozsvěcují modrá světla a panely podél trati a zprávy na časových monitorech z 1,5 na jednu vteřinu. Potrestání pilota pak může nastat, když se mu nepodaří v následujících deseti sektorech udělat místo rychlejšímu soupeři. Sektorem se myslí část trati mezi dvěma světelnými panely nebo stanovišti hlídek s modrou vlajkou. Ve zmíněné sezóně fungovala tato varianta dobře, ovšem letos se zdá, že díky novinkám ve vývoji vozů a změně pravidel dochází k určitým problémům. Piloti tvrdí, že musí jet mnohem tvrději, než se dostanou do odstupu jedné vteřiny, která znamená pro přední vůz povinnost uvolnit trať. Poukazují také na fakt, že tím dochází k problémům s pneumatikami.

img-responsive

Kimi Räikkönen viní opozdilce ze svého neúspěchu v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Věc přišla na přetřes při pátečním briefingu pilotů v kanadském Montrealu, kde oslovil Kimi Räikkönen závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, proč se piloti v čele závodu musejí vůbec zabývat piloty o kolo zpět. Whiting po debatě naznačil, že časová prodleva zůstane stejná, protože dle jeho názoru piloti jedoucí v závěsu za pomalejším vozem nemají s pneumatikami problémy.

Debatovalo se také o přílišném zpomalování některých jezdců před poslední šikanou, aby si vytvořili dobrou nástupnickou pozici před startem do ostrého kola. To byl případ Carlose Sainze jr., který přehlédl za ním jedoucího Kevina Magnussena v rychlém kole. Padl také návrh, aby si piloti udělali odstup dříve, někde v oblasti hranice DRS, což je asi třetina poslední roviny za předchozí zatáčkou.

Vytisknout

Diskuze: Räikkönen volá po změně pravidel týkajících se modrých vlajek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton při tréninku v Kanadě

V kanadské kvalifikaci zazářil Hamilton před Vettelem, domácí Stroll zklamal

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud