Tým se ke změně vyjádřil v tom smyslu, že testy absolvuje pilot, který má zkušenosti ze závodního režimu. Mercedes včera nasadil řadu nových prvků a experimentoval rovněž s modernizovaným systémem předního odpružení, které by mělo navýšit výkon vozu.
Ocon tak po včerejších jízdách s Renaultem RS16 skončil na posledním místě v desetičlenném poli, když na vedoucího Vettela ztrácel 3,310 vteřiny. Skutečnost, že nebude nasazen do dnešního testu znamená, že si bude muset na další příležitost počkat až na Silverstone, kde by měl opět podle plánu usednout do Mercedseu.
Ještě včera pozdě večer se Ocon vyjádřil k možnosti pilotovat vůz, který dominuje letošnímu šampionátu. "Samozřejmě se toho musím hodně naučit, když chci řídit monopost, který je v čele hodnocení Poháru konstruktérů i pořadí pilotů. Bude to pro mě spousta informací, chci mít oči otevřené."
Panují dohady, že změna byla důsledkem Oconova testu nového motoru Renault, který mladý Francouz nadšeně kvitoval. Byl tedy Esteban nahrazen proto, aby francouzské automobilce "nedonášel"? Ač to zní velmi nepravděpodobně, už i takové názory se objevily.
Na Circuit de Catalunya se dnes rovněž objeví nováček mezi vítězi Max Verstappen, který tu v neděli vyhrál svou první Grand Prix. Bude zajímavé sledovat jeho názory na novou pohonnou jednotku. Na trati se určitě potká se Daniilem Kvjatem, jehož pozici v Red Bullu zaujal. Felipe Massa se chystá opět prověřit progresivní aerodynamické komponenty, které jsou navrženy už s ohledem na rok 2017 a mají simulovat nové úrovně přítlaku.