Úřadující mistr světa narazil dvakrát na téměř stejný problém se svým MGU-H v kvalifikaci v Číně a v Rusku, což narušilo jeho šance na zdolání týmového kolegy Nica Rosberga, jenž zatím vyhrál všechny letošní velké ceny.
Mercedes provedl podrobnou analýzu selhání a ve snaze snížit riziko opětovných problémů upravil konstrukci MGU-H tak, aby k nim již nedocházelo. Hamilton dostane nové řešení pro páteční tréninky. Půjde už ale už o letošní čtvrtý díl. Pravidla umožňují během sezóny pouze pět dílů, za každý další už pak přicházejí na roštu penalizace.
Hamilton si ale není jistý tím, že se spolehlivost zlepší: "Tým vysvětlil problémy, které máme, a úsilí, které vynaložil na jejich řešení. Snad se to tento víkend spraví, ale nemusí tomu tak být. Je to takové, jaké to je - nemá cenu si dělat starosti. Mám méně motorů než Nico, musím zkrátka zvládnout, co se dá, s tím, co mám."
Rosberg se o víkendu, kdy nás čeká pátý z 21 závodů, přidrží původního MGU-H a turba, které u něj vydržely více kilometrů než u Hamiltona. Tým věří, že tím neriskuje a že se u něj neobjeví podobné problémy jako u jeho týmového kolegy. Ve Španělsku však Nico přejde na svůj druhý motor s vnitřním spalováním (ICE) a motorgenerátor kinetické energie (MGU-K).