Od roku 2017 se ruší omezení vývoje pohonný jednotek pomocí přidělených žetonů, soupeři Mercedesu tedy získají větší prostor pro stažení jeho náskoku. Pochopitelně to těší i Hondu: "Máme radost z toho, že od příští sezóny bude systém žetonů zrušen. Budeme mít větší volnost pro vývoj," uvádí Hasegawa.
FIA přitom myslela i na náklady, proto výrobcům motorů přikázala snížit od příštího roku cenu pohonných jednotek o milion Eur a od roku 2018 stanovila, že nesmí překročit 12 mil. Eur (325 mil. Kč). "Snížení nákladů je velmi omezujícím hlediskem pro každého výrobce, my jsme ale s dohodou spokojeni," nikterak nenaříká sportovní ředitel Hondy.
Nelíbí se mu pouze záměr vylepšit hluk motorů pomocí zvukového generátoru (psali jsme zde), protože oddělení výfuku a potrubí z obtokového ventilu letos moc nepomohlo: "Osobně s tím nesouhlasím a nevím, proč opravdu potřebujeme ohlušující F1. Budeme se však jejich nápadu držet, protože jsme součástí F1 a máme v ní určité závazky."
"Pro mě je otázkou, jestli potřebujeme nějaký umělý systém pro zesilování zvuku. Ale pokud ho FOM zavede, budeme se muset pravidel držet. Osobně v tom však nevidím žádný přínos," dodává Hasegawa k problematice zbytečně řešeného zesílení hluku současných hybridních pohonných jednotek, jejichž účinnost dosahuje téměř 50 %.