DISKUZE K ČLÁNKU Honda o uvolnění vývoje motorů a plánované úpravě zvuku

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa je rád, že od příští roku dojde k uvolnění vývoje motorů, byť se FIA bude snažit udržet náklady pod kontrolou. Nelíbí se mu ale snahy o umělé zvyšování hlučnosti efektivních pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda o uvolnění vývoje motorů a plánované úpravě zvuku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 09.05.2016 00:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovalo 9 lidí) 05.05.2016 09:53
Já si jako malej dával na kolo kus kelímku, který… »
» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 05.05.2016 09:35
Chápu, že divadlo s umělém navyšování hluku se mu… »
» uzivatel001639 (Hlasovali 4 lidé) 05.05.2016 10:08
Dle meho by stacila namontovat na auta náporová… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel002027

    uzivatel002027

    89.103.108.XXX
    Možná nejsem ten pravý fanoušek F1, ale mě hluk starýchmotoru vůbec nechybí. Zažil jsem je na vlastni kůži v Singapuru a bez špuntů v uších, nebo sluchátek se to nedá vydržet. Je to jak hřebík primo do sluchovodu. Burácení motorů ano, ale k čemu taková intenzita, když vám to trhá hlavu?

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    213.210.156.XXX
    Já si jako malej dával na kolo kus kelímku, který o dráty krásně rachtal, také mě to přišlo dobré.... Hasegawu chápu, tohle není hodno f1.

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kostěj

      Kostěj

      194.213.42.XXX
      11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      77.240.188.XXX
      Pamatuji jak jsem z výfuků na malých motocyklech vydělávali tlumící vložky, dávali tam drátěnky a podobně aby to mělo závodnější zvuk.

      Honička za větším hlukem motorů je z principu pitomost, FIA na jednu stranu tvrdí že F1 je špičkou autosportu a že by měla sledovat moderní trendy, díky tomu má moderní turbomotor s rekuperací díky čemuž klesla spotřeba vozu F1 v závodě o cca. 40% paliva při zachování rychlosti.

      Na druhou stranu ale moderním trendem je i snižovat hlučnost motorů, dnes se považuje za cool postavyt výkonný ale tichý stroj, nikoli hlučnou "mrdku". V tomto ohledu si razantně změnila pravidla ohledně ochrany životního prostředí, tudíž je podle mě chyba že F1 na tohle neslyší... konečně pak nechápu novou Formuli E která je i dle Bernieho velmi progresivní.... ale zjevně velmi tichá.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • achmed-cz

        achmed-cz

        212.24.138.XXX
        Ono to není jen dnes, to je spíš os směšování toho, co se v automobilismu dělí na 2 subkategorie (byť s určitým průnikem) - a to jsou sportovní auta versus tzv. Muscle Cars.
        Evropské a japonské automobilky produkují spousta sportovnějších verzí svých aut s výkonem nad 300 koní, a po zvuku je nijak nepoznáte od seriového 100k motoru. A oproti tomu mnohé americké Muscle Cars nemají výkon o nic vyšší (zato díky konstrukčně 40letému 5litru váží o tunu víc), ale burácí jak vzlétající letadlo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Chápu, že divadlo s umělém navyšování hluku se mu nelíbí, protože hrát si na něco, co prostě není je zoufalé.

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Milan B.

      Milan B.

      88.80.244.XXX
      Jednoduchí fandovia majú radi silné zvukové zážitky. Podobne ako priatelia dychovky. Chce to ešte jeden mnohovalcový motor čiste len na výrobu hluku, nie na pohon.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        Dle meho by stacila namontovat na auta náporová siréna jako mela za valky Stuka Ju 87. By meli zvuk, ze by se jim jezili i chlupy na pr....

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        77.240.188.XXX
        Existuje několik poměrně kvalitních výzkumů že vystavování lidského organizmu nadměrnému hluku vede ke zhoršení sluchu až jeho trvalému poškození. Ale a to je ještě závažnější, nadměrný hluk nemá ráda ani nervová soustava, zvyšuje se odumírání mozkových buněk, a u lidí kteří byly dlouhodoběji vystaveni nadměrnému hluku (například v práci) došlo k tak zásadním poškozením mozku že došlo až k demenci.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          O tom zadna. Dnesni zvuk mi v TV prijde OK, nevidim duvod pro nejake nesmyslne umele zvysovani. Motor je takovy jaky je. Aspon muzou pripadne vznikat rozdily v poli

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • uzivatel002027

          uzivatel002027

          89.103.108.XXX
          No a to je právě ono, lidé ten zvuk posuzují většinou podle toho, co je slyšet v TV. Staré motory v reálu zněly úplně jinak než při TV přenosu. Aspoň podle mých uší to vžžžžžm (vysoké tóny) z televize v reálnu nebylo slyšet, protože byly slyšet hlavně spodky - burácení. Jak zní současné motory nevím, ale zvukař v TV studiu by mohl nakroutit věřím cokoli :) doufám, že se mi podaří v dohledné době se zase na nějakou GP dostat abych slyšel jak to zní teď live a mohl porovnat. Ale jestli jsou dnešní F1 o 50% tišší, tak si myslim, že ochranu sluchu člověk potřebuje stejně.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama