V posledním závodě v Soči dojel Valtteri Bottas na čtvrtém a Felipe Massa na pátém místě, díky čemuž si Williams připsal největší příděl v letošní sezóně - 22 bodů, a dotáhl se na rozdíl 6 bodů na třetí Red Bull, kterému se skórovat nepodařilo.
Oba vozy měly k dispozici nový krátký nos i nové přední křídlo, které zkoušeli v předchozích dvou víkendech. Williams v Rusku těží tradičně ze síly pohonné jednotky Mercedes, podle Smedleyho se ale jeho tým díky zlepšení nemá v nadcházejících závodech čeho bát. Barcelona trestá deficity v přítlaku, zatímco Monako otestuje výkonnost jejich vozu v pomalých zatáčkách, tedy v oblasti, v níž loni ztráceli.
"Nejsme dobří jen v jedné oblasti, není to čistě jen o výkonu. Byla tam auta, která mají stejnou pohonnou jednotku, a my jsme se přesto posunuli dopředu nebo jim dokázali ujet. Je to o tom, jak zvládáte pneumatiky a jak je využíváte během jednoho měřeného kola, což nám pomohlo je zvládat i v závodě," vysvětluje Smedley.
Nyní pro ně přijdou těžší okruhy - Barcelona a Monako, kde už tolik na výkonu motoru nezáleží: "Z pohledu jejich vlastností pro nás nejsou nejlepší, musíme tam ale zamířit a získat maximum. Těchto okruhů se nebojíme. Pojedeme tam a odvedeme to absolutně nejlepší. Jsem přesvědčen, že se nám po veškeré té práci bude dařit lépe, než v Monaku v roce 2015."
Šéf výkonnosti Williamsu také věří, že se jim podařilo stáhnout náskok Ferrari. Bottas na svého krajana s rudým vozem v závodě ztratil 18 sekund a dojel čtvrtý, i když díky penalizaci Sebastiana Vettela startoval z první řady.
"Ferrari bylo o proti nám v prvních třech závodech mnohem rychlejší, a když se podíváte na čistou rychlost v tomto závodě, dostávali jsme se k nim znovu blíže. Vždy jde o velký požadavek, snažit se je porazit. Věděli jsme to a naším hlavním cílem bylo porazit Red Bullu, což se nám zcela povedlo.
To pozitivní, co si z toho můžeme odnést, je to, že jsme se v rychlosti trochu přiblížili Ferrari. A to je dobrá věc," dodává Smedley, jehož týmu v šampionátu konstruktérů patří čtvrtá příčka.